Dia Vampire

By Nxraz_wn

3.6M 182K 8.9K

Pengenalan singkat Ain Amani dengan Andrea Az Zahra Rislea membawanya kepada kehidupan yang penuh dengan mist... More

CAST🐰
CAST II 🐰
Prolog
Part 1 - Budak misteri
Part 2 - Sombong?
Part 3 - Kawan baru
Part 4 - Si Ketua Pengawas
Part 5 - Mengertak
Part 6 - Bola tampar
Part 7 - Benci
Part 8 - Rumah atas bukit
Part 9 - Geng gedik
Part 10 - Tamat SPM
Part 11 - Mencari Andrea
Part 12 - Kemunculan 'dia'
Part 13 - Culik
Part 14 - Lelaki Vampire?
Part 15 - Terbongkar
Part 16 - Mimpi ngeri
Part 17 - Kahwin
Part 18 - Malam pertama
Part 19 - Gigitan
Part 20 - Flashback
Part 21 - Trauma
Part 22 - Lepaskan dia
Part 23 - Sarapan
Part 24 - Tembak
Part 25 - Melarikan diri
Part 26 - Demam
Part 27 - Senggugut
Part 28 - Memasak
Part 29 - Puan Marina
Result SPM
Part 30 - Menggoda
Part 31 - Nasihat Elicia
Part 32 - Pengakuan
Part 33 - Fawwaz kembali
Part 34 - Ciuman manis
Part 35 - Pertemuan keluarga
Part 36 - Rancangan gagal
Part 37 - Kenduri kesyukuran
Part 38 - Perkosa
Part 39 - Puan Marina dibunuh
Part 40 - Tangisan
Part 41 - Rasa bersalah
Part 42 - Berhenti kerja
Part 43 - Pujuk
Part 44 - Mandi bersama
Part 45 - Serang hendap
Part 46 - Pindah semula
Part 47 - Ain mengandung?
Part 48 - Hero datang !
Part 49 - Andrea keliru
🎉 Special Part 🎉
Part 50 - Bie or abang?
Part 51 - Mengidam
Part 52 - Tidur luar
Part 53 - Pergi pejabat
Part 54 - Kedai buku
Part 55 - Baca buku atas pokok
Part 55 - Ries
Part 56 - Rantai pusaka
Part 58 - Tengah hutan
Part 59 - Ain selamat ?!
Part 60 - Rumah Mama
Part 61 - Petunjuk
Part 62 - Sweet
Part 63 - Bodyguard
Part 64 - Pencarian Ain
Part 65 - Dendam terbalas
Part 66 - Saat terakhir
Part 67 - Tangisan
Part 68 - Jalan Lama
Part 69 - Zuhairie?
• Special Part II •
Part 70 - Hilang ingatan
Part 71 - Hospital
Part 72 - Siapakah ?!
Part 73 - Sakit hati
Part 74 - Ain yang dulu
Part 75 - Langkah pertama
Part 76 - Mangsa seterusnya
Part 77 - Perjanjian
Part 78 - Hajat
Part 79 - Penjelasan
Part 80 - Sembuh
Part 81 - Berbincang
Part 82 - Ries and baby wolf
Part 83 - Satu ikatan
Part 84 - Pening
Part 85 - New baby
Part 86 - Kembalikan
Part 87 - Bahagia
Part 88 - Impian
Part 89 - Anak
Part 90 - Honeymoon
• HAPPY NEW YEAR •
LAST SPECIAL PART
RANDY FERNANDEZ
Attention !
Comeback ?
‼️ EBOOK RANDY FERNANDEZ ‼️

Part 57 - Ain hilang

29.1K 1.5K 99
By Nxraz_wn

Andrea menolak pintu memasuki pejabatnya. Sepanjang langkah tadi, staf yang berselisih dengannya semua memberikan senyuman.

Ya! Dia tahu senyum itu satu sedekah. Tapi, tak pernah-pernah makcik² bawang ni nak senyum manis macam tu. Selalunya, mereka hanya menunduk hormat dan senyum hanya sekadar beramah mesra. Dan senyuman yang selemparkan seperti senyuman -- nakal? Erkkk geli pulak dia. Takkan staf di sini jadi serai kot.

Sesuatu yang berada di atas meja pejabat menarik perhatian Andrea. Beg diletakkan di atas kerusi. Dan dia menapak menghampiri benda itu.

Satu jambangan bunga mawar merah membuatkan hatinya berbunga tiba-tiba. Dia sudah dapat meneka siapa gerangan yang memberi.

Bunga itu dihidu dalam-dalam. Wangi! Harum dan cantik lagi. Kad yang diselit di celahan bunga itu diambil dan dibuka.


Good morning my lovely future wife. I harap you suka bunga ni. Sebenarnya I tak tahu bunga apa yang you suka. So, I pilih bunga ros yang melambangkan cinta antara kita berdua.

Fawwaz Amsyar,
Your future husband


Andrea sudah tidak dapat menyembunyikan senyum lagi. Meja pejabat ditumbuk manja. Kalau hari-hari macam ni, boleh kena kencing manis. Why so sweet?! Dia tersengih seperti kerang busuk. Sedang dia ralit membelek bunga itu, baru dia perasan ada lagi tulisan di belakang nota itu.

I tahu you tengah senyum sekarang. Please jangan bagi orang lain nampak. Nanti diorang terjatuh hati pulak kat you. Melepas I nanti.

Mana dia tahu aku tengah senyum? Ada pasang cctv dalam bilik ni ke? Andrea memerhati sekeliling bilik. Huishhh macam psiko pulak mamat ni.

Klingg!

Bunyi whatsapp masuk membuatkan Andrea cepat-cepat mengeluarkan telefon dari dalam beg tangan. Tiba-tiba sahaja dia rasa excited. Setiap pagi, Fawwaz akan menghantar ucapan selamat pagi. Walaupun tifak dilayan oleh Andrea, namun lelaki itu tidak pernah putus asa.

Nama Ain tertera di skrin telefon. Minah ni rupanya. Ingatkan buah hati la tadi. Aishhh nampak sangat kau tengah tunggu mesej dari Fawwaz. Mesej Whatsapp dari Ain dibuka.

Oitt minah. Balik awal tau hari ni. Teman aku kat luar. Bosan la hari-hari macam ni.

Andrea tergelak kecil. Dia dapat bayangkan wajah cemberut Ain yang masam kalah asam keping. Segeranya jarinya menari nari di atas papan kekunci itu.

Abang aku kan ada.
Nak bosan apa lagi?

Memang dia ada tapi dia tak teman aku. Dia duduk dalam rumah entah buat apa.

Andrea tersenyum kecil. Ada-ada aje minah ni. Walaupun Zuhairie tidak ke pejabat. Itu tidak bermaksud Zuhairie tiada kerja di rumah. Lelaki itu tetap sibuk seperti selalu. Segala dokumen berkenaan meeting penting dibawa balik untuk siapkan di rumah. Punya la tak mahu berenggang dengan bini, sanggup bawa balik sampai ke rumah.

Whatsapp dari Ain dibiarkan tidak berbalas. Biar tinggal bluetick! Padan muka. Asyik aku aje kena bluetick dengan kau. Balik rumah kejap lagi tunggu la kau Andrea kena bising dengan ibu bunting tu. Mulut dia kalah mesin gun time pregnant. Huiii seram duh!

•••••


Terlihat sebuah rumah agam terletak betul-betul di tengah belantara. Keadaan sekitarnya yang penuh dengan denai-denai dan pohon yang lebat membuatkan suasana rumah itu kelihatan menggerunkan. Tambahan pula dengan keadaan yang sedikit berangin.

"Kau pahal muka macam sembelit aje" Ain menjeling Andrea di sebelah yang sedang menahan kerutan di dahi. Sebelah tangan mencengkam perut.

"Aku nak --" belum sempat Andrea menghabiskan ayat, satu bunyi halus kedengaran di telinga Ain. Pantas satu bau menerpa masuk ke dalam hidung. Berubah terus riak wajah Ain.

"Eeiiiii pengotor la kau. Busuknya !" Ain menutup hidung manakala tangan Andrea ditampar berulang kali. Haa kan dah kena! Boleh pulak dia kentut kat sini. Pencemaran udara betul.

Andrea segera bangun. Sakit di oerut sudah tidak tertahan lagi. Dia mahu melunaskan hajatnya dengan segera. Ini mesti kes dia makan buah pelam muda bersama Ain tadi. Pengaruh ibu mengandung betul.

"Wei, Ain aku masuk kejap ye. Perut aku ni tiba-tiba pula buat hal pulak" Andrea meminta izin untuk masuk ke dalam rumah seketika. Tangannya pula tak lepas dari memegang perut kempisnya tanda perutnya benar-benar memulas.

Ain menggeleng perlahan sambil tersenyum.

"Ada-ada saja kau ni. Dah pergi masuk sana. Jangan nak melepas dekat sini sudah.... " usik Ain selamba sambil jarinya menyelak helaian buku yang berada di tangannya.

Andrea menayang sengih. Dia mula menapak menuju ke pintu utama.

Namun, langkahnya terhenti buat seketika. Lantas dia menoleh ke belakang semula.

"Kau tu jangan berlama sangat dekat luar ni. Dah nak dekat maghrib dan senja ni. Hujan pula nak turun. Tak baik perempuan mengandung berlama dekat luar ni. Faham?" panjang lebar Adrean berpesan kepada Ain. Sudah macam murai tercabut ekor saja. Pok pek pok pek!

"Iyelah mak cik... Kau kalau start keluar aura mak cik- mak cik tu. Bukan main meleret lagi kau punya mukadimah." Ain sengaja memerli. Bebola matanya masih setia di atas halaman buku bagai tidak mahu lepas. Kalau boleh setiap apa yang dibaca olehnya tidak satupun dia mahu tertinggal.

Tidak mahu berbalah lagi. Andrea mendesup masuk ke dalam rumah agam itu.

Sayup-sayup kedengaran sang unggas bersahutan berselang-seli dengan lantunan cengkerik melatari segenap kesunyian malam. Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa terasa lembut membelai laman wajah. Tenang sahaja.

Kedengaran guruh berdentum perlahan di hujung langit. Seakan memberi amaran kepada Ain untuk segera masuk ke dalam rumah.

Ain menutup buku yang dibaca. Mata yang sedikit berpinar digosok perlahan. Hari semakin gelap. Hanya samar cahaya mentari yang menerangi langit.

Dia bangun perlahan-lahan. Tikar itu dikemas memandangkan hari mahu hujan. Kalau tinggal tikar ni karang basah pula. Nanti dah tak boleh duduk pulak.

Namun, ada deruan angin sejuk menggigit halus pada lapisan kulit. Kedua-dua belah lengannya yang terlindung dengan lengan panjang digosok sedikit bagi menghasilkan haba buat memanaskan tubuhnya. Lantas, Ain mendongak ke atas menatap kelam langit tanpa kehadiran sang rembulan sebagai peneman pada waktu senja itu. Maka tahulah dia bahawa gerimis bakal mengambil alih pada bila-bila masa sahaja lagi.

Ain mengambil tempat di bawah sebuah pohon rendang yang terdapat sebuah bangku panjang di bawahnya. Semasa Ain mahu melabuhkan duduk sempat dia menjeling sekilas ke arah hutan tebal yang kelihatan gelap tanpa sebarang simbahan sinar rembulan. Dengan tidak semena-menanya ada bunyi yang bisa membuatkan bulu romanya mencanak naik.

Ain menggosok perlahan belakang lehernya. Liur ditelan, pahit. Kepala digelengkan beberapa kali cuba mengusir rasa aneh yang semakin berjaya mengetuk sanubari. Sesekali terasa tendangan daripada bayi di dalam perutnya yang kelihatan memboyot. Tangannya singgah mengusap perlahan di situ.

Tiba-tiba pandangannya terarah pada hutan tebal di hadapannya. Dia nampak sesuatu! Seperti sepasang mata merah sedang merenungnya tajam. Tikar yang dipegang, terlepas dari pegangan. Jatuh menyembah tanah.

Ain memandang lurus ke hadapan. Mata langsung tidak berkejip. Dia tidak sedar yang dia sedang melangkah perlahan mendekati kawasan hutan.

"Help me" suara mendayu-dayu menjengah pendengarannya.

"Please come and help me!" suara seram itu berkata lagi.

Lambaian dedaun pokok yang bergerak ditiup angin seakan-akan memanggilnya. Ain bagaikan dipukau, berjalan perlahan masuk ke dalam hutan gelap itu.


•••••


Sorry lambat update.. busy sikit sejak akhir² ni. Sorry sebab sempat update 1 part aje malam ni.

Jutaan terima kasih kepada Exolexi sebab tolong author siapkan part ni.. 90% ayat dia yang buat.

Follow dan support cerita Exolexi . Jangan lupa vote dan comment. She is a sporting girl. Nak minta pendapat dia pon boleh. Sangat dialu alukan.

Enjoy !!

Continue Reading

You'll Also Like

12.3M 542K 74
[Previously known as Mr Tengku VS Miss Flower] [Wattys Awards Winner 2016] Highest ranking: #1 in Romance #1 in Viral list -- "Saya tahu yang awak ak...
6.6M 140K 39
[ 3rd BOOK = ARS ] ___________________ Mawar Qaisara gadis istimewa yang mempunyai IQ budak 6 tahun. Dirinya sama macam kanak-kanak yang lain. Manja...