COUSIN

By rjfdlh

258K 4K 132

"I'll never fall in love with my own cousin" "I dont like to share my life with my cousin" Kata kata angkuh d... More

●-PrOlOg-●
NOMBO SATU
NOMBO DUA
NOMBO TIGA
NOMBO EMPAT
NOMBO LIMA
NOMBO ENAM
NOMBO TUJUH
NOMBO LAPAN
NOMBO SEMBILAN
NOMBO SATU PULUH
NOMBO SATU BELAS
NOMBO DUA BELAS
NOMBO TIGA BELAS
NOMBO EMPAT BELAS
Help me ASAP
NOMBO ENAM BELAS
NOMBO TUJUH BELAS
NOMBO LAPAN BELAS
NOMBO SEMBILAN BELAS
NOMBO 2 KOSONG
NOMBO 2 SATU
NOMBO 2 DUA
NOMBO 2 TIGA
NOMBO 2 EMPAT
NOMBO 2 LIMA
NOMBO 2 ENAM
●-EPILOG-●

NOMBO LIMA BELAS

5.8K 112 0
By rjfdlh

"Mika. Kenapa senyap je ni?" Soal xara yang sedang melihat skrin telefon.

"Macam mana saya nak bercakap. Dengan siapa saya nak bercakap kalau kekasih saya madah tengok skrin je." Ujar mika ala ala bersajak.

"Hehe sorry." Xara tersipu malu.

Tanpa dia sedar satu cecair mengalir di mukanya. Sejuk. Itu apa yang dia rasa. Xara terkedu.

"Padan muka kau." Ujar mell sambil tersenyum sinis.

"Mellinda." Teriak mika.

Tanpa rasa bersalah mell meninggalkan dua pasangan itu.

"Syg okay tak. Jomlah kita balik." Mika memimpin xara. Dia hanya termenung. Diam sahaja.

"Awak... cakap lah sesuatu." Ujar mika. Dia risau kerana xara hanya diam sahaja.

Keretanya diberhentikan di tepi taman.

"Xara. Okay tak ni? Saya minta maaf ya?" Ujar mika. Dia sudah pening mahu buat apa lagi.

"Tak perlu mintak maaf." Akhirnya xara bercakap.

"Meh saya bersihkan awak." Tangan mika laju ditepis.

"Dont touch me." Xara meninggikan suara. Terkejut mika dibuatnya

"S...sayang? Awak kenapa?" Mika speeechless.

"Sudahlah. Saya dah malas nak hadap ayra tu. Awak pergi sahaja dengan dia. Men are trash." Xara keluar dari pintu kereta

Sesuatu jatuh dari beg tangannya. Miak mengambil dan membuka bungkusan kecil itu.

"Oh tak..." mika sekali lagi tak terkata apa apa. Gambar lama dia bersama mellinda ayra. Sejujurnya mika bukanlah manusia yang baik. Dia suka keluar ke pub bersama mellinda ayra ketika di london. Tapi itu semua dulu sehinggalah dia jumpa Xara Fara.

Hidupnya berubah.

Stereng di pukul kuat. Air matanya mengalir

Dia buntu. Bayang bayang xara juga dia sudah tidak dapat lihat.

"Adik... angkatlah." Dia memvideo call bersama alifa.

"Yow ada apa?" Soal alifa.

"Bang. Kau asal menangis? Oi. Kau tak pernah menangis au." Soal alifa

"Xara... dia lari. Kau tengok ni." Mika menunjukkan kepingan kepingan gambar itu. Muka alifa berubah.

"Kurang ajar la mell ni. Makin lama makin menjadi jadi ek. Dia pergi mana?" Soal alifa. Mika hanya menggeleng.

"Ha.. tak apa lah nanti aku cuba runding dengan dia. Kau try la jalan perlahan lahan tepi tu. Mana tahu jumpa dia." Ujarannya hanya dibalas dengan anggukan perlahan mika. Telefon dimatikan.

Xara berjalan meniti tepi jalan. Entah kemana dia pergi dia sendiri pon tak tahu.
Dia berhenti disebuah taman. Kerusi biru kosong menjadi tempat untuk dipanaskan.

"Haih.." xara mengeluh lembut.

"Adik ada masalah ke?" Soal seorang perempuan di pertengahan umur.

"Eh huh? Tak ada." Jawabnya ringkas.

"Adik boleh akak duduk?" Soal wanita itu.

"Sure."

"Nama akak sofea. Selamat berkenalan." Ujar wanita itu.

"Saya xara. Nice to meet you." Xara hanya melemparkan senyuman tipu.

"Adik kalau kita sayang seseorang. Kita kena dengar penjelasan dia. Bukan lari dari dia. Kalau adik rasa tak kuat. Adik doa pada Allah untuk turunkan kekuatan tu pada adik. In shaa allah. Yang penting niat adik dalam hubungan adik adalah untuk mendapat pahala dengan menjadikan seseorang itu sebagai suami adik." Zass. Pedas sentap hati xara fara.

"Hmm. Tapi kak... macam mana akak tahu masalah saya ni?" Soal xara membulatkan mata sofea.

"Err. Akak. Akak tahulah. Sebab akak dah kahwen.so ada la pengalaman macam ni." Ujarnya takut takut.

"Ouh."

"Akak balik dulu yer. Adik berbincanglah baik baik dengan dia. Bye assalamulaikum." Kak sofea berlalu pergi. Tanpa dia sedar. Hari semakin gelap. Takutlah pula.

"Ya Allah. Selamatkanlah aku." Xara berjalan seorang diri. Azan maghrib berkumandang.

"Ya allah." Xara semakin takut.

Tiba tiba ada seseorang berhenti dihadapannya. Xara tak perasan. Badannya terlanggar lelaki itu.

"Arghhh" jerit xara. Matanya tertutup rapat.

"Hei. Ni sayalah. Mika." Xara mengangkat mukanya yang sudah sembap kerana menangis.

"Dah dah masuk kereta kita pergi surau tu." Xara hanya mengangguk dan terus memasuki kereta mika.

Selepaa selesai solat fardhu maghrib ,xara melakukan solat sunat istikharah. Minta jawapan dari Yang Maha Esa.

"Jom balik." Mika menurunkan handbreaknya dan kereta audi itu meluncur laju.

×××

"Dah siap pack barang belom?" Soal mary.

"Dah. Cuma nak beli souveniers untuk family kat sana. You rasa apa sesuai?" Soal alifa

"Fridge magnet?" Cadang mary.

"Good idea. Jom pergi jalan kat bazaar. Nak cari benda benda tu." Mary mengangguk laju.

Esok akan menjadi hari graduationnya di London South Bank University

Mika, pn salha dan xara akan datang london pada hari ini.

MIKA😍

Nanti dah smpai text aku.

Mesejnya hanya dibiar single tick. Dalam flight mana boleh main telefon.

Mereka berdua mula berjalan jalan disekitar bazaar.

Selepas dua jam berjalan jalan akhirnya mereka pulang kerumah.

Didalam perjalanan. Telefon alifa berdering.

"Hello? Assalamualaikum. Ha. Dah sampai heh? Okok." Telefon dimatikan.

"Mary. Ke airport terus. Family I dah sampai
" mary mengangguk faham. Keretanya terus membelok disimpang kiri.

Keadaan yang sejuk membeku membuatkan pn salha sedikit tidak selesa.

"Ibu. Mika." Laungan seseorang dari arah belakang.

"Adik." Pn salha memeluk alifa kuat. Rindunya selama 3 tahun akhirnya terubat.

"Rindunya." Ujar alifa.

"Orang yang sini tak nak peluk ke?" Soal xara.

"Eh eh. Ada rupanya." Xara terus dipeluk erat. Xara sudah sah menjadi isteri kepada Tengku Mikael Rahman sebulan lalu.

"Wow. Inai masih pekat." Perli alifa.

"Alifa. Ibu sejuklah. Mana tempat panas sikit?" Soalan ibunya menggelikan hatinya.

"Eh. Ha jomlah balik rumah alifa. Sana panas sikit." Mereka berempat berjalan menuju kereta mary.

"Masuklah." Ujar alifa.

"Hye. Assalamulaikum aunty. Mika." Raut wajah xara sudah berubah.

"Dia kenal mika?" Getus hati xara.

"Hey mary. How are you. Lamanya kita tak jumpa kan?" Sapa mika.

"Ofcourse 4 years ago." Rancak mereka berdua berbual. Mika hampir terlupa dengan isteri sahnya.

"Alifa degil tak kat sini? Biar I hukum dia." Gurau mika.

"Dia baik je." Tiba tiba satu deheman memberhentikan perbualan mereka.

"I forgot. Mary. This is xara. My lovely wifey. And xara this is mary. My old best friend." Ujar mika. Hati xara menjadi sedikit tenang. Sepanjang perjalanan mereka disambut dengan gelak ketawa dan bahan membahan. Nasib mary memahami bahasa melayu.

×××

"Ouh. Kau seronok bercuti ya. Tunggu kau. Ingat aku bodoh nak lepaskan korang berdua macam tu je? Hell no." Telefon oppo f7 dicampak keatas sofa. Muka sepanjang hari hanya bengis

Telefonnya dicapai semula. Nombor didail.

"Hello nazmeer. How about your plan? Jadi ke?" Soal mell.

"Well setakat ni jadi. So mika dengan xara ofcourse kat london kan? Dont worry. Kita seksa dia perlahan lahan. Biar dia happy happy dulu." Seloroh nazmeer.

"Okay." Telefon dimatikan. Dalam hatinya tak sabar sabar mahu melihat xara terseksa.

Tbc....

Continue Reading

You'll Also Like

2.7M 36.9K 55
Warning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.
589K 50.7K 67
"𝙒𝙚'𝙫𝙚 𝙜𝙤𝙩 𝙙𝙞𝙧𝙩𝙮 𝙢𝙞𝙣𝙙𝙨, 𝙬𝙞𝙡𝙙 𝙝𝙚𝙖𝙧𝙩 𝙖𝙣𝙙 𝙤𝙡𝙙 𝙨𝙤𝙪𝙡" "Do you believe in fairytales?" "no,why?" "I just want you to k...
821K 45K 60
Naughty Girls yang dianggotai oleh Sarah, Keyyah, Afrina, Dee, Ain dan Tasya. Kelakuan mereka sedikit-sebanyak cukup membuatkan cikgu-cikgu haru biru...
1.3M 65.7K 59
The Angelz yang dianggotai 4 gadis dikenali sebagai tunggak disilpin Expo Highschool sejak dari Tingkatan 1 lagi. The Killerz yang dianggotai oleh 4...