Hjärtslag | Dante Lindhe

By byeebiatch

42.5K 843 30

En tjej som heter Vendela och en kille som heter Dante. En fanfiction om Dante Lindhe, dem är inte hov1 än i... More

Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5
Del 6
Del 7
Del 8
Del 9
del 10
Del 11
Del 12
Del 13
Del 14
Del 15
Del 16
Del 17
Del 18
Del 19
Del 20
Del 21
Del 22
Del 23
Del 24
Del 25
Del 26
Del 27
Del 28
Del 29
Del 30
Del 31
Del 32
Del 33
Del 34
Del 35
Del 36
Del 38
Del 39
Del 40
Del 41
Del 42
Del 43
Del 44
Del 45
Del 46

Del 37

544 11 0
By byeebiatch

Det är måndag och jag ligger vaken i sängen. Jag stirrar rakt upp i taket och tänker bara på Dante, jag saknar honom. Han åkte igår och aldrig i livet att jag går till skolan idag, där alla vet att han har åkt och ingen tror på att vi kommer klarar av att vara tillsammans medans han är borta. Jag säger att jag inte bryr mig men jag vet att jag egentligen gör det. Klockan går och jag rör inte en muskel, jag tänker att nu skulle jag nog gått till skolan och efter några minuter till tänker jag att nu skulle jag vara vid busshållplatsen. Jag följer mina steg mot skolan i huvudet för att försöka tänka på något annat men mina tankar vandrar iväg mot Dante i alla fall. Jag ligger i sängen ett tag men efter en liten stund av att ligga i samma position så kliar det på armen så då byter jag position i sängen och ligger på sidan.

Jag känner hur magen börjar göra ont, hungrig efter mat för jag har legat där väldigt länge. Jag tar en titt på min mobil och ser några sms.

Elvira❤️❤️
Är du också hemma idag?

Jag
Aa, hur mår du?

Elvira❤️❤️
Inte så bra som jag trodde, du?

Jag
Mår bara skit

Elvira❤️❤️
❤️❤️

Jag förväntade mig inte direkt att hon skulle säga något för att få mig att må bättre, det finns liksom inget att säga. Vi känner båda samma hjärtekross och jag vet inte vad jag skulle säga till mig själv ens. Jag tror att jag känner värre hjärtekross men det är ändå samma typ av ont.

Jag drar mig upp ur sängen med pyjamasen fortfarande på. Mina långa rutiga sköna byxor och min gråa matchande tröja. Jag har en bulle i håret som jag slarvigt gjort och jag känner mig väldigt oren. Egentligen vill jag bara sätta mig ner i duschen och låta vattnet rinna över mig men magen suktar fortfarande efter mat. Jag går ner i mammas tofflor som jag tagit av henne länge sedan och sakta tar jag ena trappsteget efter det andra. Tunga steg för mig ner för trappan i en lugn takt. Jag kommer ner till köket, ingen är hemma, dem har redan lämnat men jag vet att innan dem lämnade kom dem in i mitt rum. Jag har sovit bara några timmar inatt så dem kom in och väckte mig tidigt på morgonen och efter det kunde jag inte somna om. Jag låg uppe på natten och tänkte på scenarion som kunde hända mellan mig och Dante och hur allt kunde ta slut mellan oss. Jag vaknade och tänkte på honom igen, allt jag gjort har varit att tänkt på honom. Mina föräldrar är schyssta i alla fall och låter mig vara hemma.

Jag går in i det tomma köket med min mobil i handen och sedan sätter jag den på bordet. Jag tar fram oboy och chips som jag tar med mig till soffan. Jag sitter där med ett gigantiskt glas med oboy och en chipspåse och sätter på en serie på Netflix som jag bara kollar och kollar på. Jag och Elvira smsar lite under dagen om allt och om hur mycket skit vi känner, hur ont det gör. Jag vill inte smsa Dante för mycket, vill inte att han ska bli trött på mig men lite då och då smsar jag honom att jag saknar honom och han svarar nästan direkt. Jag tycker det är extra skönt att han svarar så snabbt så det inte känns som om han inte vill ha sms från mig eller inte orkar med mig. Innan mamma slutar jobbet smsar jag henne att köpa några saker till mig, det är inte så att jag planerat att gå imorgon heller. Jag kommer inte kunna fokusera det minsta. Jag skriver en liten lista, att hon ska köpa naturgodis, ölkorv och lite blandade saker som jag kan smaska på.

Mamma kommer hem sent på kvällen med en Ica påse i handen och hennes väska runt axeln. Jag sitter fortfarande i soffan och sträcker mig utåt för att se att mamma kommer och inte pappa. Hon kommer in i öppningen till vardagsrummet och kollar på mig och ler ett medlidande leende, ett sånt som inte visar tänder. Jag ler ett likadant leende tillbaka men som om det är mig det är synd om.
"Jag har köpt några saker till dig" säger hon med en livligare röst och dinglar med påsen framför henne. Jag skakar på huvudet och ler åt hur löjlig hon är.
"Har du köpt det jag bad om, allt?" Säger jag och höjer på ögonbrynen.
"Kanske, du får väl kolla" säger hon fortfarande dinglande med påse och sätter ner den framför mig i soffan. Jag är snabbt på påse och öppnar den och lyfter ur innehållet.
Jag får upp en stor påse med naturgodis, jag får upp en vattenmelon, några nocco i olika smaker, ölkorv som är i små förpackningar och oreos i mintsmak. Jag ser allt och gud vad mycket saker jag ville ha, jag kollar på saker och på min platta magen. Jag bryr mig verkligen inte just nu om jag går upp några kilo, får lite mer fett på kroppen. Jag bryr mig faktiskt inte om mamma glömt något mer som hon skulle köpa för jag är bara glad över att få naturgodis. Medans jag kollar i påsen så går mamma ur synhåll och in i hallen. Hon kommer tillbaka medans jag stoppar i alla saker i påsen igen, hon håller en pizza i handen och jag ler åt hur mycket jag vill ha den pizzan.
"Vad är det för smak?" Säger jag och hon står löjlig som vanligt med pizzan och öppnar den. Det är en pizza med kebab, sallad, pommes, sås och det vanliga under. Jag blommar upp och blir genast väldigt glad över pizzan, mamma går ut i köket och jag följer efter henne med påsen i handen. Hon tar fram en kniv och delar upp pizzan i slices och sedan tar jag fram ett PR tallrikar till mig och henne. Hon tar pizzan och ställer den mitt på bordet och tar sedan en slice och jag gör desamma. Vi sitter där och äter pizza och pratar om saker, roliga saker och för en stund så glömmer jag bort Dante.

Continue Reading

You'll Also Like

94.3K 1K 64
DANTE LINDHE Instagram bok om Dante Lindhe och Anya Edin. Anya är väl bara ett fan som precis alla andra? Eller? Kanske skulle detta leda till så my...
3K 95 41
Hur går det när Dantes lillasyster Emelie får upp ögonen för hans bästa vän och får massa problem både psykiskt och fysiskt när hennes minnen från si...
513 132 31
Året är 3012 och solen har slocknat. Världens natur har dött och bara några enstaka djurarter har lyckats anpassa sig till det nya klimatet. Tack var...
44.3K 447 52
Det började som fyllesms, men slutade som något helt annat. "som man bäddar får man ligga, ingen bäddade när vi låg" (tjejen på de flesta bilder är @...