[C] IDOL [M.Y.G + J.J.K] ✔️

By BellaNabilaR

1.3K 128 12

[First book of IRIS series] [BTS fanfic] Setelah lama meninggalkan kisah silam yang pahit bersama lelaki itu... More

Prolog
Watak - watak
Chapter 1 - Intro
Black Rose
Chapter 2 - BTS Arrives
Chapter 3 - Their target is.....
Chapter 4 - Rescue BTS
Chapter 5 - I Found You
Chapter 6 - Our Memories
Chapter 7 - Love Rival
Chapter 8 - Finding Her
Chapter 10 - Naeun's Past
Chapter 11 - Naeun's Past Part II
Chapter 12 - They are back
Chapter 13 - Date with.....
Chapter 14 - Lost
Chapter 15 - The Truth Untold
Chapter 16 - Her Choice
Chapter 17 - Goodbye and Thank You
Epilog
Special Chapter

Chapter 9 - Jung's Family

46 5 0
By BellaNabilaR

Headquarters Black Rose

Situasi di bilik mesyuarat

Kemunculan Hyunji di bilik itu membuatkan semua orang terkaku. Keadaan di dalam bilik itu pun menjadi senyap sehinggalah Naeun bersuara.

"Hyunji, kenalkan oppa kandung kau iaitu Jhope" kata Naeun.

Hyunji hanya terkaku dan Jhope pergi mendekatkan dirinya kepada Hyunji.

"Patut la perangai kau sama dengan aku rupanya kau adik kandung aku" kata Jhope kepada Hyunji sambil tersenyum.

"Kan, saeng pun tak sangka whahahahaha" kata Hyunji kemudian gelak sekuat hati dia diikuti oleh Jhope.

Ahli BTS yang hanya memandang mereka dengan pandangan tidak percaya.

'Sah diorang nie memang adik-beradik' bisik BTS dalam hati.

"Pikir tadi nak menangis ker ape, tapi lain pulak jadinya" keluh Kurose pabila melihat adegan adik beradik Jung itu. Illya pula hanya ketawa sahaja.

Naeun yang melihat kemesraan dua orang beradik itu tiba-tiba berasa sayu.

"Kalau la aku dapat ingat muka oppa mesti aku dah dapat jumpa dia" bisik Naeun sambil wajahnya mengukirkan senyuman yang sedih.

Yoongi pun berasa sedih pabila melihat wajah sedih Naeun.

'Mesti dia teringat janji aku dengan dia dulu' bisik hati Yoongi.

"Tapikan macam mana korang boleh tahu Hyunji nie adik aku?" tanya Jhope kepada Naeun dan dua orang kanannya.

"Hyunji adalah orang pertama yang aku siasat sebab aku tahu yang dia cuma anak angkat dalam keluarga dia" jelas Naeun kepada Jhope.

"Dan orang kanan aku juga telah siasat latar belakang keluarga Kang dan ternyata yang keluarga Kang pernah ada ambik seorang anak perempuan dari keluarga Jung dan anak perempuan tu namanya ialah Jung Hyunji" jelas Naeun dengan panjang.

Hyunji dan Hoseok terkejut mendengar apa yang diceritakan oleh Naeun itu.

"Jadi, memang dari hari aku lahir nama aku tak pernah tukar macam tu?" tanya Hyunji.

"Betul tu, appa pernah cakap yang dia tak nak nama yang omma dah bagi kepada Hyunji ditukar dan omma pun ada kata mungkin dengan nama itulah yang akan dapat temukan kita semula" kat Jhope sambil membelai rambut adiknya itu.

"So, bila Hyun boleh jumpa omma dengan appa? Hyun dah lama cari keluarga kandung Hyun " kata Hyunji.

"Bile kita balik Korea, kita terus pergi jumpa diorang okay" kata Hoseok.

"Okay" jawab Hyunji yang jelas bahagia kerana akhirnya dia akan dapat berjumpa dengan keluarga kandungnya.

Mereka yang lain hanya tersenyum melihat kemesraan adik-beradik Jung itu.

Flashback Kisah Silam Keluarga Jung

Pada satu ketika dahulu, Keluarga Jung dikejutkan dengan berita baik iaitu mereka bakal mendapat anak kedua mereka iaitu anak lelaki.

Keluarga Jung hanyalah keluarga yang mempunyai kehidupan sederhana dan bahagia. Pasangan Jung sudah bahagia dengan anak perempuan sulung mereka dan kini mereka bakal mendapat anak lelaki pula.

"Tak sangka, kita bakal dapat anak lelaki" kata Tuan Jung kepada isterinya.

"Kan....sekarang kita ada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki" ujar Puan Jung tersenyum sambil terbayang anak lelakinya yang bakal dilahirkan tak lama lagi.

Selepas beberapa bulan mengandung, akhirnya Puan Jung selamat melahirkan anak lelakinya dan diberi nama Jung Hoseok.

Kelahiran Hoseok dalam keluarga Jung membawa sinar dalam hidup mereka. Sehinggalah selepas satu tahun anak lelaki mereka dilahirkan , keluarga Jung dikejutkan dengan berita tak diduga iaitu Puan Jung mengandung sekali lagi dan selepas beberapa bulan kemudian mereka mendapati bahawa Puan Jung mengandungkan anak perempuan.

Tuan Jung dan Puan Jung amat gembira pabila mendapati berita bahawa mereka bakal mendapat seorang lagi anak perempuan. Terutamanya anak sulung mereka, Jung Jiwoo yang gembira selepas dapat tahu yang dia bakal mendapat seorang adik perempuan.

Tetapi kebahagiaan mereka tidak lama kerana satu hari keluarga Jung mengalami masalah kewangan. Tambahan pula, pembelajaran Jiwoo di sekolah swasta memerlukan kos yang tinggi dan kebetulan pula Hoseok sudah demam panas hampir seminggu dan kos untuk membeli ubat sangat la mahal.

Maka, Tuan Jung bercadang untuk meminta majikannya iaitu Tuan Kang untuk menaikkan kos gajinya.

"Tuan, tolong la...saya memang betul-betul perlukan duit untuk keluarga saya" rayu Tuan Jung.

"Baik...saya akan naikkan gaji awak tapi ada syaratnya" kata Tuan Kang.

"Cakap la apa syaratnya, saya akan tunaikan" kata tuan Jung tanpa berfikir panjang.

Tuan Kang terkejut mendengar kata-kata Tuan Jung. Kemudian, Tuan Kang pun memberitahu syaratnya.

"Saya ada dengar yang tak lama lagi isteri awak akan melahirkan anak perempuan. Jadi, syarat saya ialah serahkan anak perempuan awak kepada saya selepas dia dilahirkan" kata Tuan Kang.

Tuan Jung mengukirkan wajah yang terkejut pabila mendengar syarat yang dikatakan oleh Tuan Kang.

"B-baiklah, saya akan tunaikan syarat tuan tapi sebelum tu boleh saya tahu kenapa tuan nak ambil anak perempuan saya?" tanya Tuan Jung.

"Isteri saya teringinkan anak perempuan, sebab itulah saya ingin ambil anak kamu sebagai anak angkat saya" jawab Tuan Kang.

"Tapi kalau saya juga nak letak syarat boleh tak?" tanya Tuan Jung.

"Apa syaratnya?" tanya Tuan Kang pula.

"Saya nak nama anak perempuan saya dikekalkan" jawab Tuan Jung dengan yakin. Tuan Kang hanya menggangguk setuju.

Selepas beberapa bulan, Puan Jung selamat melahirkan anak perempuan bongsunya. Dan kini, Puan Jung yang baru sahaja lepas bersalin sedang berehat di bilik wadnya.

Manakala, Tuan Jung bersama dua orang anaknya menunggu di luar bilik wad Puan Jung sehinggalah seorang doktor keluar dari bilik wad itu.

"Macam mana dengan keadaan isteri saya" tanya Tuan Jung kepada doktor itu

"Jangan risau, keadaan isteri encik stabil cuma dia perlu banyak berehat" kata doktor itu sambil menepuk bahu Tuan Jung dan kemudian beredar dari situ.

"Appa, jom kita pergi jenguk omma. Jiwoo tak sabar nak jumpa adik baru Jiwoo" kata Jiwoo sambil mengoyang-goyangkan tangan Tuan Jung.

Tuan Jung hanya tersenyum melihat anak sulung yang tak sabar-sabar itu. Lalu, Tuan Jung pun pergi ke bilik wad isterinya bersama dua orang anaknya.

Setelah mereka masuk ke bilik wad itu, Puan Jung kelihatan penat tetapi wajahnya kekal mengukirkan senyum sambil mendodoi bayi perempuannya yang baru lahir itu.

Jiwoo pergi mendapatkan ibunya dan menjenguk adik barunya.

"Omma, dia ker adik baru Jiwoo dengan Hoseok?" tanya Jiwoo sambil jarinya digengam oleh adik perempuannya itu.

"Kenalkan adik baru kamu. Nama dia ialah Jung Hyunji" jawab Tuan Jung pula sambil memegang tangan Hoseok.

"Sedap nama tu" kata Puan Jung kemudian tersenyum melihat bayinya.

Ketika itu, keluarga Jung berasa begitu bahagia dengan kehadiran ahli baru dalam keluarga mereka tetapi kebahgiaan itu tidak lama.

Tiba-tiba, pintu bilik wad itu dibuka dan seorang lelaki yang amat dikenali masuk ke bilik itu.

"Selamat sejahtera, encik Jung" ujar Tuan Kang.

Tuan Jung jelas terkejut dengan kehadiran Tuan Kang dan kemudian memandang isterinya yang sedang mendodoi bayi perempuan mereka.

"Kamu tahu kan kenapa saya datang ke sini" kata Tuan Kang lalu mengalih pandangannya pada bayi perempuan yang sedang tidur dipangkuan Puan Jung.

"Ya, saya tahu tuan" jawab Tuan Jung yang sedang menahan air matanya.

Puan Jung mula mengalir air mata kerana dia tahu akan nasib anak perempuannya yang baru lahir itu.

"Mari kita selesaikan perkara ini dengan cepat" ujar Tuan Kang.

Tuan Jung mengangguk kepalanya dan pergi mendapatkan bayinya dipangkuan Puan Jung.

"Andwae..." bisik Jiwoo.

Puan Jung hanya meletakkan tangannya di mulut kerana ingin menahan sebak.

Kemudian, bayi perempuan itu diserahkan kepada Tuan Kang.

"Sebelum saya pergi, saya nak tambah satu lagi syarat untuk kamu" ujar Tuan Kang.

"Saya nak kamu berhenti bekerja dengan saya" ujar Tuan Kang lagi.

Tuan Jung terkejut pabila mendengar syarat Tuan Kang dan kemudian mengangguk kepalanya perlahan menandakan dia terima syarat itu.

"Bagus...kalau begitu, saya minta diri dulu dan jangan lupa serah semua maklumat peribadi anak perempuan kamu" kata Tuan Kang lalu keluar dari bilik wad bersama dengan Hyunji.

Puan Jung mula menangis sambil memeluk Jiwoo yang sedang cuba memujuk ibunya itu.

"Omma kena tabah omma" pujuk Jiwoo kepada ibunya.

Tuan Jung hanya memberi pandangan sayu kepada isterinya dan kemudian Tuan Jung mengosok kepala anak lelakinya.

"Appa..." kata Hoseok yang masih lagi berusia 1 tahun itu.

"Tak apa....appa percaya satu hari nanti kita akan dapat semula Hyunji" Kata Tuan Jung.

Beberapa tahun kemudian

Di Rumah Agam Keluarga Kang, Kang Hyunji yang sedang mengulang kaji di biliknya terkejut pabila terdengar bunyi ketukan pintu. Lalu, Hyunji pergi membuka pintu biliknya dan ternyata orang yang mengetuk pintu biliknya ialah adiknya Kang Daniel.

"Hah....nak apa datang bilik noona?" tanya Hyunji kepada adiknya itu.

"Omma nak jumpa dengan noona dekat bilik dia" jawab Daniel lalu pergi dari situ.

Hyunji pun mengeluh dan pergi ke bilik ommanya.

Setelah tiba di pintu bilik tidur omma dan appanya, Hyunji mengetuk pintu bilik sehinggalah dia terdengar perkataan 'masuk' daripada ommanya baru lah Hyunji masuk ke bilik itu.

"Omma, kenapa panggil Hyunji?" tanya Hyunji lalu duduk di sebelah ommanya di atas katil.

"Omma ada benda nak bagitahu kamu" jawab Puan Kang. Hyunji menjadi keliru dengan ommanya.

'Macam serius je benda omma nak cakapkan nie. Entah-entah, omma dah tahu yang aku pernah curi kek dia masa hari jadi dia. ANDWAE!!😨😨' kata Hyunji dalam hati.

"Sebenarnya, omma dan appa bukan ibubapa kandung kamu. Appa kamu ambil kamu sebagai anak angkat selepas omma kandung kamu lahirkan kamu" jelas Puan Kang kepada Hyunji.

"Kenapa baru sekarang omma bagitahu Hyun semua nie" kata Hyunji dengan nada sedih.

"Sebab omma rase inilah masa yang sesuai untuk bagitahu kamu" jelas Puan Kang.

"Jadi, omma tahu tak dekat mana keluarga kandung Hyun sekarang?" tanya Hyunji. Puan Kang hanya menggeleng kepalanya.

Hyunji pun menunduk kepalanya, dia berasa sedih kerana dia tidak tahu di mana keluarga kandungnya berada sekarang.

Puan Kang memandang anaknya itu dan kemudian menepuk bahunya Hyunji.

"Hyunji, kamu akan pergi ke Malaysia esok. Jadi, omma akan tolong kamu carikan keluarga kandung kamu" kata Puan Kang sambil tersenyum. Hyunji pun membalas senyumannya.

"Gomawo, nie yang buat Hyun mula rindu omma" kata Hyunji lalu memeluk Puan Kang.

"Ala kamu nie, kamu pergi Malaysia satu tahun je...lepas graduate kamu balik la sini" kata Puan Kang. Hyunji hanya ketawa sahaja.

"Arraseo, omma" jawab Hyunji.

Manakala, situasi di rumah keluarga Jung pula, Hoseok baru sahaja dapat tahu daripada kakaknya bahawa dia mempunyai seorang adik perempuan.

"Noona, betul ker apa yang noona cakapkan nie?" tanya Hoseok seolah-olah tidak percaya apa yang telah diberitahu oleh kakaknya, Jiwoo.

"Kau pikir noona nak tipu pasal nie. Memang kita ada seorang adik perempuan dan secara tak langsung dia adik bongsu kita" jawab Jiwoo.

"Jadi, siapa yang ambil dia daripada kita?" tanya Hoseok lagi.

"Keluarga Kang, dan satu je noona nak cakap kat kau" kata Jiwoo.

"Appa sempat bagi nama dekat adik kita dan appa juga pernah kata yang keluarga Kang tak pernah ubah nama asal adik kita" kata Jiwoo lagi.

"Jadi, senang la kita nak cari dia" kata Hoseok. Jiwoo mengangguk setuju.

"Hoseok janji dengan noona, kalau Hoseok dah jumpa adik kita..bawa dia balik kepada keluarga kita" kata Jiwoo. Hoseok pun mengangguk kepalanya.

Tetapi Jhope tidak dapat jumpa adiknya sehinggalah beberapa tahun kemudian dia dapat jumpa seorang gadis yang membuatkan dirinya terasa seperti mereka mempunyai perhubungan yang kuat.

"Nama saya Kang Hyunji atau nak singkat lagi panggil saya Hyun" ujar Hyunji.

"Hi, Nama saya JHope, saya harapan semua orang" kata Jhope.

"Nama asal please" sampuk RM. Jhope menjeling mata.

"Ok la, nama betul saya Jung Hoseok, selamat berkenalan" kata Hoseok lalu menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan Hyunji. Hyunji pun menyahut tangan Jhope.

"Kalau oppa nak tahu, dia nie pun dua kali lima sama je perangai dengan oppa" sampuk Naeun.

"Oh really, agaknya kita nie dah ditakdirkan untuk jadi soulmate kot" kata Jhope sambil tersengih ke arah Hyunji.

"Soulmate konon, nampak sangat diri tu tak laku" sampuk Taehyung sambil menjeling matanya. Yang lain hanya tergelak mendengar kata-kata Taehyung.

"Kau yang jeles apasal, kalau aku bawak dia masuk bilik pun apa masalahnya" balas Jhope dengan selamba.

"Yah, apasal jadi byuntae pulak nie, tengok dah merah dah muka diorang" marah Jin kepada Taehyung dan Jhope pabila melihat muka Naeun dan Hyunji menjadi merah padam.

Suasana menjadi riuh selepas itu. Kebetulan, Hyunji pula terpandang wajah Jhope yang ketika itu turut memandangnya sambil tersenyum.

Itulah pertama kalinya, Hyunji dan Jhope berjumpa selepas bertahun-tahun berpisah sehinggalah ke hari ini akhirnya mereka tahu kebenarannya.

Flashback End

[To Be Continue...]

[Chapter 10 - Naeun's Past]

Author Note

Author just nak cakap kat sini....jangan lupa vote tau guysss💜💜😂😂 btw author terbuat panjang pulak flashback Hyunji dengan Hoseok😂😂

Notice from author

Buku Love Is Not Over chapter 2 bakal diterbitkan tak lama lagi cuma tarikhnya biar la rahsia😜.

Continue Reading

You'll Also Like

10.6K 1.7K 51
Para pelajar 5F mempunyai satu misi sulit di Sekolah Menengah Sultan Muadzam Shah. Sasaran mereka adalah Cikgu Wan, makhluk berupa harimau dan berger...
20.2K 1.1K 72
"Kita akan hidup bersama sampai bila-bila kan?" ~Laura Alaia. "Nope baby. Masa kita ada terlalu singkat."~ Venus "Kau tahu kau kuat, Laura."~ Arissa...
18.5K 787 41
Ammar Abdullah x Nur Arra Walidah