HARRAZ menaiki anak tangga satu persatu, dia memikirkan tentang niat jahatnya terhadap gadis yang amat dia cintai, walaupun dia tahu apa akibatnya nanti tapi dia hanya mahu alyssa menjadi miliknya.
You'll get regret alyssa, i'll make sure that you will never want to escape from me. dia mahu menodai kesucian gadis itu sendiri.
Pintu bilik adik tiri perempuannya diketuk. Tok! tok! tok!
Aisy segera bangun daripada katil dan membuka pintu itu.
Muncul abang tirinya yang memakai hoodie hitam.
" rasanya abang tak balik malam ni sebab abang nak buat kerja sikit "
" Ohhh takpe lah kalau macam tu " kata aisy dengan senyuman manis.
Rambut aisy diusap perlahan, pipinya yang mulus itu pula dia pegang dengan lembut, aisy semakin pelik tengok abangnya bersikap macam ni.
" Abang..? " soal aisy pelik.
" Aisy, abang sayang aisy sampai bila-bila, ingat tu " ubun-ubun aisy dicium.
Kenapa dengan abang aku nii?? buang tabiat ke apa?
" Abang pergi dulu ya, bye aisy jaga diri " harraz memegang jari-jemari aisy dengan erat dan terus pergi menuruni tangga.
Kerana harraz tahu yang dia akan melarikan diri selepas apa yang dia buat dah pada alyssa, dia tak mahu berdepan dengan adik tirinya.
*
Firash dan girlfriendnya, alyssa, keluar dating bersama sambil memegang tangan, mereka duduk di atas bangku merah bertemakan pasangan kekasih yang romantik.
" Firash..siapa budak perempuan yang u tegur haritu? " soal alyssa yang sedang memeluk lengan teman lelakinya.
" junior i ke? Aisy? " soal firash kembali.
" Manalah i tau nama dia " mulutnya dimuncungkan sedikit.
" Oh u jealous ke? dia junior i jelah..u tetap di hati i " firash senyum sinis.
" tak pe lah jangan sampai u jatuh cinta pulak dengan dia.. your heart is mine ok " kata alyssa dengan penuh cemburu.
" i...akan jatuh cinta kat u sorang je my sweet alyssa " firash mencubit hidung alyssa tanda manja.
" awww u ni kan suka buat i cair tau!"
" Jom makan i suapkan u " firash menyuapkan kek coklat itu ke dalam mulut teman wanitanya.
" so sweettt!! " alyssa membuka mulutnya besar.
" sayang jom pergi tempat tu " alyssa mempelawa firash untuk pergi ke tempat photobooth.
" okay sayang jomm " mana mungkin dia menolak apa saja kehendak teman wanitanya itu.
Aisy mula teringat peristiwa yang berlaku tadi, nasib baiklah dia sempat melarikan diri kalau tak..tak taulah apa yang bakal terjadi pada dia.
" firash..agak-agaknya apa la yang kau tengah buat sekarang ni ya.. " soal aisy dalam hati.
Dia kan dah ada gf..dating lah tu.
" Takpelah.. "aisy baring di atas bantal kucingnya.
Selepas puas keluar dating, firash menghantar alyssa ke kawasan parking.
Harraz memerhatikan dari jauh kemesraan firash dan alyssa.
Tangan harraz menunjukkan kegeraman teruk terhadap firash yang merampas alyssa daripadanya.
"kenapa alyssa..kenapa kau sanggup buat aku macam ni..aku cintakan kau daripada dulu lagi.."
Flashback: Harraz, alyssa
Harraz dengan selamba masuk ke dalam bilik alyssa tanpa ada rasa segan
" eh..abang buat apa kat sini?? macam mana abang boleh masuk ni?! " alyssa yang sedang leka mengikat rambut itu terkejut dengan kehadiran harraz secara tiba-tiba.
" alyssa sebenarnya abang dah lama sukakan alyssa " kata harraz sambil buat muka humble.
" Tapi bang alyssa baru 16 tahun..tunggu lepas spm la " alyssa malas dengan harraz.
" tapi abang tak boleh tunggu lama alyssa "
" abang..alyssa anggap abang macam abang lyssa sendiri "
" Abang sayangkan lyssa..terima la abang pls " harraz melutut merayu padanya.
" Abang ni dah kenapa?? kenapa abang tak boleh nak faham yang lyssa tak sukakan abang?!? abang tu cuma anak kepada kawan mama je!! " bengang alyssa.
" abang akan jadikan lyssa milik abang tak kira dengan cara apa sekali pun " berombak dadanya turun naik menahan kesabaran.
" Abang ni dah gila ke apa?!! move on la bang carilah perempuan yang lebih sesuai dengan abang..lupakan lyssa "
Harraz mula menunjukkan rasa amarahnya terhadap alyssa, cermin yang berada di hadapannya dipecahkan sehingga tangannya berdarah.
Gambar alyssa dengan firash pula dicampak kuat ke dinding sehingga hancur berderai, alyssa semakin bengang dengannya.
" Argh!! abang! stop! " dia memukul dada harraz dengan kuat tanda geram.
Tubuh alyssa pula ditolak dengan kasar sampai jatuh ke bawah.
" lyssa benci abang! firash lagi baik la daripada jantan tak guna macam abang!! " alyssa berlalu pergi tinggalkan harraz sendirian dalam bilik ini.
************************************
Semenjak daripada itu harraz nekad untuk hancurkan masa depan alyssa.
Dingdingdingding~~
Bunyi call daripada phone harraz dicapainya dan menekan butang hijau.
" Abang kat mana? " soal aisy.
" kat mall ni nak jumpa kawan abang jap..kenapa aisy? " soalnya kembali.
" takde apa saje je call ok takpe lah kalau macam tu. "
" aisy nak kirim apa-apa tak? "
" eh takde apa pun yang nak dikirim "
" ok sayang aisy byee " panggilan dimatikan, aisy masih lagi pelik dengan sikap abang tirinya ini.
Maafkan abang aisy..abang cuma nak nak balik hak abang yang dirampas jantan tak guna tuh.
kenapa ngan abang aku ni? lain macam je.
Alyssa yang berada di parking kereta itu dihampiri seorang lelaki memakai hoodie hitam.
" alyssa.. " panggilan itu membuatkan alyssa menoleh ke belakang.
" long time no see lyssa..how are u? " soalnya.
Alyssa terkejut dengan kehadiran harraz yang muncul secara tiba tiba setelah lama mereka tidak bersua muka.
" abang buat apa kat sini?? " soal alyssa.
" Abang datang nak minta maaf kat lyssa pasal tahun lepas.. "
" it's okay..lyssa maafkan "
" abang nak cakap something kat lyssa kita jumpa malam ni eh "
" kalau pasal tu lyssa taknak "
" tak bukan..pasal benda lain " kata harraz.
" okay nanti send location kat lyssa "
" Abang pergi dulu eh malam nanti kita jumpa " harraz berlalu pergi begitu saja.
" okay.. " alyssa mendengus.
**
Hotel D'grande - location yang dihantar oleh harraz.
" Dalam banyak-banyak tempat..hotel jugak yang dia nak jumpa " alyssa menunggu harraz di depan hotel mewah ini.
Aisy tak tahu kenapa tiba tiba dia tergerak hati nak pergi jumpa abang tirinya, yang pasti dia terlalu hairan dengan sikap harraz.
" Alyssa..abang dah sampai " sapa harraz
" oh abang..ada apa halnya? " soal alyssa.
" kita minum dulu "
Aira ternampak abang aisy dengan girlfriend firash menuju ke Sweet Cafe..cepat-cepat dia call aisy.
Aisy segera keluar dari rumah menuju ke arah grabcar yang ditempah.
" Aira? Kenapa kau nak jumpa aku? "
" tadi aku ada nampak abang kau..dengan girlfriend firash " kata aira yang kerisauan.
" haaa?? kat mana?? apa yang diorang buat pulak ?? " soal aisy dengan penuh gelabah.
" Tulah yang aku ajak kau datang sini aku tadi nak pergi jumpa ayah aku tetiba aku nampak diorang pulak "
" oh okay takpe dalam setengah jam aku sampai " katanya sebelum mematikan panggilan henfon itu.
" okay cepat sikit "
Apa pulak yang abang aku buat dengan alyssa tu? tadi dia kata ada kerja...risau pulak aku.
Firash menghantar Tan Sri Danish ke sebuah hotel yang sama seperti mana yang Aira nampak tadi.
" okay pa..jaga diri nanti call firash kalau ada apa-apa "
" Firash..jangan bagitau mama ye papa nak tido kat hotel..macamlah firash tak tau perangai mama tu macam mana " Tan Sri Danish takut bini ke tu?
" yang tu papa tak perlu risau..pandai-pandai lah firash nak jawab kat mama nanti " kata firash meyakinkan papanya.
" Okay pergilah balik dulu dah pukul berapa ni.. "
Setelah alyssa duduk di kerusi ini, dia terus bangun dan mencapai beg merahnya.
" em abang..lyssa nak pergi toilet jap"
" okay..abang tunggu " kata harraz sambil tersenyum sinis.
Tunggu lah nasib kau lepas ni perempuan sial..aku akan hancurkan kau dengan sekelip mata je.
Harraz mengambil sesuatu dari poketnya..
Pil tido dimasukkan ke dalam cawan air alyssa selepas itu dikacaunya sehingga larut.
Heh! dasar perempuan murahan.