Prawie Recenzje O Wszystkim

By Amethystiie

2.3K 151 69

Pierwsze rozdziały to recenzje książek Kolejne będą już przeplatały się z filmami itp ^^ More

coś o tobie i coś o mnie
Rywalki
Elita
Jedyna
13 powodów
Prawie ostateczna lista najgorszych koszmarów
Każdego dnia
PONAD WSZYSTKO
KIEDY SŁOWA ZAWODZĄ
ZOBACZ JAK ONI KŁAMIĄ
Czerwona Królowa
Trzy kroki od siebie
Moje serce w dwóch światach
Szklany miecz
Sweet Combat
Aż do kości
Do wszystkich chłopców, których kochałam
PS. Wciąż cię kocham
Narodziny królowej
Never Never
Naznaczeni śmiercią
Spętani przeznaczeniem
Z głową w gwiazdach
Przewodnik po zbrodni według grzecznej dziewczynki
Żółwie aż do końca
The kissing booth
Małe Kobietki
Work it
Słowa w ciemnym błękicie
Nienawiść którą dajesz
Źródło młodości
Enola Holmes
10 things I hate about you
Ciche miejsca
Niewidzialne życie Addie LaRue
Książęta
Ania, nie Anna
Sex Education
The End of the F***ing World
Później
Delirium
Szeptacz

TO SKOMPLIKOWANE JULIE

52 7 0
By Amethystiie

To skomplikowane Julie

oryginalny tytuł : Flat - Out Love

autor : Jessica Park

wydawnictwo : OMG books

Opis fabuły :

Julie przeprowadza się do Bostonu aby zacząć uczęszczać na studnia . Jednak już na samym początku spotykają ją problemy . Nie ma gdzie mieszkać a jej budżet jest mocno ograniczony . Wtedy z pomocą wyskakuje dawna przyjaciółka z czasów młodości jej mamy i proponuje jej tymczasowe mieszkanie u niej w domu . Julie jeszcze wtedy nie wiedziała , że trafiła do specyficznego domu , w którym trzynastoletnia Celeste zachowuje się jak siedmiolatka , posiadająca swojego kartonowego brata Fina , zastępującego jej prawdziwego . Mett jest zapatrzony w książki , prawdziwy Fin wyjechał w  podróż z której nie wiadomo kiedy wróci , a ich rodzice ciągle są nieobecni w domu . Jak potoczy się jej przygoda z tą specyficzną rodziną ?

Moja recenzja :

Można by pomyśleć , bazując na tym co napisałam powyżej , że mam obsesje na punkcie specyficznych książek w których bohaterowie są dziwni . Nic z tych rzeczy . Zarówno na tę książkę jak i na ,, Prawie ostateczną listę najgorszych koszmarów " trafiłam przypadkowo . Tą książkę niestety nie mam aktualnie przy sobie , ponieważ jest ona z mojej szkolnej biblioteki . Uwierzcie mi nasza biblioteka jest co najmniej marna i niemal wszystkie pułki na regale dla młodzieży zajmuje ,, Narnia " i powtarzające się egzemplarze Pottera , których i tak nie mamy wszystkich . Więc szczerze mówiąc nie miałam z czego wybierać . Wypożyczyłam tą książkę , bo miała niezłą okładkę oraz dlatego , że nasza szkolna znawczyni książek ją polecała ( podsłuchałam jak to mówiła ) . Pomyślałam sobie wtedy , że jest to idealna książka na Święta . Wiecie , oprócz ,, Opowieści wigilijnej " Dickensa miała być takim dodatkiem . Nic wielkiego . Z tyłu książki był krótki , lecz nawet zachęcający opis . Traktowałam tą książkę jako zwykłą młodzieżówkę . Nie żebym natknęła się wewnątrz niej na jakieś filozoficzne rozeznania czy coś w tym stylu . Jednak bardzo zdziwiło mnie to co zastałam w książce a to czego się spodziewałam . Może zacznę od początku . Zaczęłam ją czytać jeszcze w szkole i pierwsze strony wydawały się trochę nudnawe . Wiecie , jest sobie nastolatka ( opis fabuły z tyłu książki ewidentnie wskazuje na to że się zakocha w dwóch chłopakach i będzie miała dylemat ) . Jednak , jeżeli ktoś w jakiś sposób tak jak ja ,, dopadł " tą książkę i zaczyna czytać rada dla niego : nie zniechęcaj się do niej i poczekaj aż wprowadzi się do przyjaciółki mamy . Właśnie wtedy akcja zaczyna się powoli , lecz nieźle rozwijać .

Co do moich przeżyć to pierwsze sto stron upłynęło na swobodnym czytaniu . Oczywiście poza momentami w której okazało się , że rodzina u której mieszka Julie jest dziwna . Jak wspominałam w opisie fabuły w rodzinie znajduje się Celeste , która bardzo przeżywa podróż brata Fina , w którą wyruszył . Z tego powodu sprawiła sobie kartonową podobiznę Fina nazywaną ,, Płaskim Finem " . Dziewczyna mająca trzynaście lat ( czyli tyle co ja rok temu ) zachowuje się jakby miała maksymalnie siedem lat . Nie jest samodzielna , nie robi nawet sama sobie kanapki . Wszędzie chodzi z Płaskim Finem . Musi on czekać na nią w samochodzie po szkole , czuwać nad nią w nocy i takie tam . Byłam zdziwiona jej zachowaniem z racji tego , że kiedy to czytałam miałam trzynaście lat . Czułam , że pod tym musi się kryć jakaś głębsza sprawa.

Julie poznaje również Matthewa . Jest on mądrym chłopakiem , który jest jednak bardzo zapracowany , ponieważ przejął on obowiązki rodziców w domu . Julie bardzo się z nim zaprzyjaźnia , chodź ich charaktery są inne .

Oprócz tego , Julie zaczyna również pisać z Finem . Jest w nim zauroczona . Opowiada jej o skokach ze spadochronu i Julie szybko się w nim zakochuje , chociaż nigdy nie widziała go na oczy .

W trakcie pobytu u tej specyficznej rodziny Julie stara się zrobić z Celeste i Matta ,, bardziej normalnych " nastolatków i odkryć prawdziwy sekret tej rodziny .

No bo która normalna nastolatka z tęsknoty za bratem robi sobie jego tekturową podobiznę 1 : 1 i traktuje jak ołtarzyk ?

Co do książki to zaskoczyła mnie ona pozytywnie , bo spodziewałam się trochę przesłodzonego romansidełka , a napotkałam na oryginalną fabułę . Szczerze mówiąc ostatnie pięćdziesiąt stron czytałam , albo nie raczej pochłaniałam do późnych godzin nocnych . Książka pełna jest humoru. I naprawdę idzie się przy niej pośmiać oraz nie brak jej również poważnych rozmów i chwili trzymających w napięciu . Zwłaszcza przy końcu . Z ręką na sercu mogę wam ją polecić .

moja ocena

okładka : 7 / 10

bohaterowie : 8/10

fabuła : 8.5/10

***

Wstawiam tutaj rozdziały raz na ruski rok i jest mi z tym źle . Aktualnie mam tyle książek które chciałabym tutaj zrecenzować , że w głowie się nie mieści . Powinnam wprowadzić na mój profil chociaż teoretyczną rutynę publikowania rozdziałów z różnych książkach .

Piszę to akurat tutaj bo w trakcie pisania tej recenzji przypomniałam sobie , że muszę to zrobić , ale to pojawi się również w moim opisie . A więc :

Co wolisz - BTS : codziennie

Trio w Korei : Weekend

Recenzje książek : Raz na miesiąc lub częściej

Jeżeli będą miały nastąpić jakieś opóźnienia będę się starać wcześniej o tym informować .



Continue Reading

You'll Also Like

294K 1.2K 3
Część I trylogii Mafia Vivian Scott mając siedemnaście lat uciekła z domu, ponieważ za rok w swoje osiemnastej urodziny zostałaby wydana za mąż przez...
478K 22.3K 92
Ona oddała mu serce, ale on wciąż nie potrafił wyrzucić ze swojego innej dziewczyny. Kiedy Stella zaczyna wierzyć, że jej związek z Gabrielem poko...
10.5K 177 34
17-letnia Olivia Jones właśnie zaczęła ostatnią klasę w Montessori Academy Chicago, od zawsze była uważana za wzór dla wszystkich młodych ludzi, mądr...
4.7M 177K 48
Notatki z dziennika Nathaniela Gabriela Sheya opowiadające o tym, jak czuł się z Victorią Clark. © Pizgacz, 2022