Bad Boy Bad Mafia

By munchysarenna

128K 5.9K 378

+ Bad boy , Mafia , gangster , delinquent , troublemaker , legend skip class , legend fly . + He's also , pe... More

β€’Bad Boy Bad Mafia β€’
BBBM 1
BBBM 2
BBBM 3
BBBM 4
BBBM 5
BBBM 6
BBBM 7
BBBM 8
BBBM 10
BBBM 11
BBBM 12
BBBM 13
BBBM 14
BBBM 15
BBBM 16
BBBM 17
BBBM 18
BBBM 19
BBBM 20
BBBM 21
BBBM 22
BBBM 23
BBBM 24
BBBM 25
BBBM

BBBM 9

5K 227 3
By munchysarenna

Bad Boy Bad Mafia 🔕

Qaisarah berlari mengelilingi tasik yang ada ditaman itu sambil menyumpah seranah Dahlia .

' Minah ni janji Bangla betul , nak janji datang jam 8:30 , sekarang dah jam 9:50 dah . Mati kot minah tu " Larian nya masih diteruskan . Makin lama , makin laju sehingga Qaisarah melanggar seseorang .

" I'm really sorry ! " Manusia yang dilanggarnya itu membersihkan punggung nya yang mencium tanah .

" It's ok " Qaisarah membantu jejaka itu bangun .

" Aiy's Rayyan ? Am i right ? " Qaisarah seperti mengecam wajah lelaki itu . Dia tahu lelaki itu pun dari Dahlia .

Aiy's Rayyan , captain rugby Smk Tunku Shah . Ex crush Dahlia .

" Yes , do i know you ? " Mamat ni tak penat ke nak speaking memanjang ?

" Erm , saya cuma pelajar sekolah Smk Tunku Shah . " Qaisarah tersenyum manis . Tidak sangka jumpa Aiy's Rayyan itu ditaman ini .

" Ouhh , Since you dah langgar I . What if you treat me for breakfast? " Amboi - amboi mamat ni , aku langgar sikit je kot , kenal pun tak .

Langgar banyak sebenarnya , sampai jatuh mamat tu .

" Erm . Okay . Saya tahu cafe yang berdekatan " Qaisarah dan Rayyan jalan beriringan untuk ke cafe Milik Qaisarah .

" This cafe ? I selalu ke sini " Kata Rayyan sambil menolak pintu cafe tersebut .

" ouh Ye ke ? I pun selalu kesini juga " Qaisarah mengikut rentak percakap I dan You , Rayyan .

Bunyi loceng yang berada dipintu itu kedengaran . Seorang pelayan menegur mereka .

" Eh ! Qaisarah . Buat apa datang pagi-pagi ni ? " Siti Khadijah pembantu cafe itu menegur Qaisarah . Rayyan pula sudah memandangnya
pelik .

" Sarah datang sini nak breakfast dengan kawan . " Selesai berbual beberapa saat dengan Khadijah , Qaisarah membawa Rayyan ke meja yang berada disudut timur cafe .

" Mind to share what is going on ? " Rayyan menopang dagu diatas meja mengguna kedua belah tangannya sambil memerhati Qaisarah .

" Saya boleh dikira pelanggan tetap dekat sini , sebab tu pekerja dekat sini kenal dengan saya " Mata berwarna hitam pekat milik lelaki itu dipandang .

" Ouh , so boleh lah you tolong oderkan untuk I kan ? Memandangkan you pelangan tetap dekat sini . Boleh ? " Ingin Sahaja Qaisarah menghempuk kepala lelaki itu pada ketika itu .

Tadi Kata selalu datang sini , tapi suruh orang oderkan .

Diberi betis mahu paha . Cis !

" Eh , boleh je " Dalam hati , hanya tuhan saja yang tahu bertapa geramnya Qaisarah dengn lelaki ini .

Sekali lagi Khadijah datang ke tempat mereka . Tetapi kali ini , untuk mengambil oder .

" Bagi saya Vanilla Latte . Rayyan , You should try Iced Caramel macchiato . Sedap tak terkata " Kata Qaisarah .

" Okay . It's up to you babe " Kata Rayyan lalu memandang semula kearah telefone nya .

" Bagi Kami Satu Vanilla Latte , Iced Caramel Macchiato , Mississippi Mud muffin dan Signature banana muffin " Khadijah berlalu pergi setelah mengambil oder .

" Since we are here . Why not kita kenal each other kan ? " Rayyan meletakkan telefonenya ditepi meja .

Hobi mamat ni kot nak tongkat-tongkat dagu dia ?

" How about , you mula dulu " Qaisarah membalikkan soalan itu kepada Rayyan . Soalan vs Soalan .

" Okay . Macam yang orang tahu , my name is Tengku Aiy's Rayyan . Captain Rugby sekolah kita and batch 02 . Ok , now . Your turn . "

Perbualan mereka terganggu seketika apabila Khadijah menghantar breakfast yang mereka oder tadi .

" Ehem . Nama saya , Nur Qaisarah Hawa . Well , pelajar Smk Tunku Shah and also batch 02 . " Rayyan mengangguk-angguk kepalanya sambil menyisip air macchiato nya .

" Ouh ya , nak tanya ni . Boleh tak ? " Kali ini giliran Qaisarah yang menyoal .

" Perlu sign borang ke nak tanya soalan tu ? " Rayyan dan Qaisarah serentak ketawa . Betul juga apa yang dikatakan oleh Rayyan itu .

" You pergi mana 2 minggu pertama sekolah ? Tak nampak pun muka you masa buka sekolah tu " Walaupun Qaisarah ni bukan rakan sekelas nya , tapi Qaisarah tahu tentang Rayyan .

Ni semua gara-gara Dahlia la . Kecoh sangat pasal Captain rugby ni .

" Tournament Rugby . Eh kejap .. mana you tahu yang I tak datang sekolah dua minggu ? Stalking me huh ? " Rayyan tersenyum senget memandang Qaisarah .

" Stalk ? Huh ? Buang masa I je nak stalk you . Kawan-kawan I yang membawang pasal you . So I dengar je lah " Padahal , Dia dan Dahlia la yang membawang tentang Tengku Aiy's Rayyan . Macam-macam digosipkan tentang lelaki itu .

Rayyan gelak kuat mendengar Kata-kata Qaisarah . ' Buang masa ' kata gadis itu .

Keadaan menjadi sunyi ketika itu . Mereka mula menjamah Muffin yang dipesan .

" Urh ! Sedapnya . Tak tahu pula muffin ni ada jual dekat sini ! " Rayyan yang seakan kanak-kanak kecil itu memakan Mississippi Mud Muffin itu . Comot sana sini !

" You should try this " Rayyan menyuakan sudu kearah Qaisarah .

Kalau lah mamat ni tahu aku dah makan benda ni sejak aku kecil lagi .. Hm .

" Taknak lah . You makan lah " Qaisarah menolak sudu yang berada ditangan Rayyan itu kearah jejaka itu kembali .

" Taknak makan ? Atas alasan ? " Hamboi-hamboi mamat ni , banyak pula soalan dia .

" Alasan ? alasan , saya dah ada ni , Signature banana muffin " Jari telunjuk Kiri Qaisarah dibawa ke atas piring untuk menunjukkan Banana muffin nya .

" Alasan ditolak . Buka mulut cepat ! " Rayyan kembali menyuakan sudu kearah mulut Qaisarah .

Seriously lelaki ni ? Keras kepala dowh !

Dengan terpaksa Qaisarah membuka mulutnya .

" Sedap kan ?" Ujar Rayyan teruja meminta pendapat Qaisarah.

" Yupp ! Sedap sangat " Qaisarah hanya melayan sikap Rayyan yang macam budak-budak itu .

" Dah sedia untuk Semester March ni ? " Sekolah mereka memang mempunyai 3 semester dalam setiap tahun . Semester 1 pada bulan March , Semester 2 pada bulan May dan Semester terakhir iaitu semester 3 pada bulan september .

Tetapi memandangkan mereka Spm , jadi mereka hanya mengambil Semester 1 dan semester dua berserta Peperiksaan sijil pelajaran malaysia ( SPM )

" 60% Ready . " Qaisarah sudah mula berkerja keras memandangkan bulan march hanya tinggal beberapa minggu sahaja lagi .

" Good girl " Rayyan membalas senyuman Qaisarah . Selesai daripada itu , Rayyan meminta diri untuk pergi apabila dia mendapat panggilan kecemasan .

" Tadi kata suruh aku bayar , Tapi dia pula yang bayar . Hm , takpelah . Rezeki pagi" Sebelum berlalu pergi , Rayyan sempat membayar breakfasts mereka pada pagi itu .

•••

Qaisarah melangkah masuk kedalam Library sekolah , memandangkan 3 masa cikgu mereka tiada kerana terlibat dalam Kursus . Qaisarah melarikan dirinya dari kelas yang seperti pasar ikan itu ke Library .

Pintu Library ditolak perlahan . Bullet journal bersama buku akaun dan perniagaannya dipeluk di dada .

Subject Akaun dan Perniagaan adalah subject tambahan Spm nya . Dia teringin membantu mamanya membangunkan cafe mereka . Sebab itu dia memilih subject Akaun dan subject perniagaan sebagai tambahan .

Meja yang sedikit tersorok itu dituju . Telefone bimbitnya dikeluarkan dari pocket baju kurung dan earphone dipasang ke telingga .

Buku Akaun dibuka , calculator pula ditarik keluar dari pencil case . Calculator yang diperlukan untuk mengimbang nombor-nombor itu ditekan - tekan laju .

Bibir comel Qaisarah menggumam perlahan mengikut bait-bait lagu itu sampai tidak menghiraukan langsung keadaan sekelilingnya .

Kerusi dihadapan Qaisarah ditarik . Lalu diduduki oleh seseorang .

Qaisarah yang terasa seperti direnung itu mendongak . Eh ?

" Sejak bila duduk dekat situ ? " Qaisarah menarik earphone dari telingganya lalu menyoal Ikhwan .

" Sejak kau balancing Akaun kau " See , cara Ikhwan bercakap tak macam lelaki-lelaki yang dia pernah kenal . Ikhwan hanya guna Aku-Kau . Kalau Rayyan pula You-I . Tetapi bila Qaisarah dengan Farhan , mereka menggunakan nama .

" Ouh , dah lama lah duduk dekat situ ? " Qaisarah memerhati Ikhwan yang duduk santai menyandarkan badannya ke kerusi dan memasukkan tangan ke dalam pocket seluar .

Ikhwan hanya menganggkat bahu tanda malas nak jawab .

Sebelah wayar earphone diletakkan semula ke telingga kanan dan wayar sebelah kiri pula dibiarkan tergantung sepi .

" Ni , takde homework ke ? Semester 1 dah nak dekat tau " Kata Qaisarah sambil mengerutkan keningnya .

" Malas nak buat . Nanti dekat rumah aku buat la " Ikhwan masih kekal dekat posisinya . Entah apa yang mengawal mindanya sampai dia mengekori langkah gadis itu dari kelas sampai ke Library .

Qaisarah buat-buat tidak tahu saja dengan jawapan Ikhwan . Malas nak layan , dia kembali menyambung kerjanya .

" Best ke ? " Setelah lama keadaan menyepi , Ikhwan mengajukan soalan .

" Huh ? Apa yang seronok ? " Bingung Qaisarah dibuatnya . Ikhwan dengan spontan bangun dari duduknya lalu melangkah ke kerusi yang berada disebelah Qaisarah .

Tubuhnya dilabuhkan keatas kerusi itu . Qaisarah masih lagi bingung . Ikhwan berdiri dan berlalu ke kerusi yang berada disebelah Qaisarah dan earphone yang tergantung itu ditarik oleh Ikhwan dan dibawa ke telinga nya .

" Aku maksudkan ni . Best ke ? " Telingga Ikhwan disapa dengan bait-bait lirik lagu It Girl nyanyian daripada Jason Dërulo .

" Dengarlah sendiri " Qaisarah kembali memandang bukunya . Degupan jantungnya berubah rentak . Satu perasaan halus mula menerejah hatinya namun cepat-cepat diusir apabila berada dekat dengan Ikhwan .

Qaisarah mula menyiapkan satu persatu kerjanya , Ikhwan yang berada disebelah tidak dihiraukan .

Gadis itu menyudahi kerjanya dengan noktah . Highlight yang berwarna warni itu dimasukkan kembali kedalam pencil case .

Calculator juga dimasukkan kedalam pencil case . Buku teksnya ditutup dan diletakkan elok diatas meja .

Selesai pada itu , Qaisarah berpaling ke arah Ikhwan yang berada disebelahnya . Jejaka itu sedang melelapkan matanya sambil menyandarkan tubuh pada kerusi dan memeluk tubuhnya .

" Ikhwan .. Ikhwan , bangun lah .. Loceng dah bunyi " Qaisarah menolak perlahan tubuh Ikhwan .

" Aku tak tidur lah . " Ikhwan membuka matanya perlahan-lahan .

Eleh , tak tidur lah sangat . Mata dah merah-merah tu apa ? Nak kelentong orang pun tak pandai ' desis Qaisarah perlahan .

" Jom lah kita keluar , Loceng dah . Dah habis waktu sekolah dah . We should go home " Ikhwan dan Qaisarah berdiri serentak . Kerusi yang digunakan dimasukkan semula ke bawah meja .

Pintu Library ditolak oleh Ikhwan dan mereka beriringan jalan keluar daripada Library untuk menuju ke arah kelas .

" Lepas Sem 1 ni , ada sukan sekolah kan ? " Qaisarah yang hanya berada paras leher Ikhwan itu dipandang sekilas .

" Ha'ah . Awak ada join acara tak ? " Soal Gadis itu . Baginya , penampilan Ikhwan pada ketika itu sangat nampak santai .

Dengan lengan baju yang dilipat sehingga siku , tangan sebelah kiri pula dibawa masuk ke dalam pocket manakala tangan sebelah kanan pula membawa buku teks Akaun dan perniagaan milik Qaisarah .

Tolong menolong kan amalan mulia .

" Tak , aku malas nak join acara . Tak best pun " Qaisarah sedikit kecewa mendengar balasan Ikhwan . Baru nak ingat sorak nama dia bila dia ada acara . hm .

" Kau ? kau ikut acara tak ? " Soal Ikhwan kembali .

" Dah awak tak ikut , saya pun tak nak ikut lah kalau macam tu " Sengaja Qaisarah membawa Ikhwan bergurau .

" Kalau macam tu , aku ambil bahagian dalam acara balapan . Kau pun mesti ikut juga " Tercengang Qaisarah mendengar kata-kata Ikhwan . Dia bergurau je kot .

" Saya bergurau je la Ikhwan " Kalau Ikhwan sudah semestinya menang , sebab lelaki itu mafia . Mestilah lari pun laju . Nak harapkan Qaisarah ? Hm , Habis trek dekat padang tu .

" Nope , aku nak kau join juga . Sebab aku akan join " Selepas itu Ikhwan meninggalkan Qaisarah dihadapan kelas gadis itu .

Join ke tak ?

Join ke tak ?

Join ke tak ?

Continue Reading

You'll Also Like

1.6M 122K 101
ALPHABET SERIES: S for SCHOOL 1# Apa pendapat kau tentang kahwin ketika masih bersekolah? Disclaimer: CERITA HANYA FANTASI. FEMALE CHARACTER SEDANG B...
372K 14.6K 95
"Aku sayang Eshal sehingga hujung nyawa. Tapi, aku sayang kau buat selamanya" FAREL GIBRAN "The mark of a true crush... is that you fall in love firs...
4.1M 199K 61
Highest #1 in teen fiction (under major editing) Afiq memeluk tubuh kecil itu dari belakang. "Hai sayang. Miss me?" Afiq mengeratkan pelukannya. "...
PKP By Tengku Rayyan

Teen Fiction

250K 2K 65
Himpunan cerpen khayalan penulis berkenaan warga pelangi dalam mewarnai kehidupan tipu-tipu semasa Perintah Kawalan Pergerakan. Kepada golongan anti...