"Kau agak lah!!!!!" Suara Yaz dan Wan memetir. Elly dan Zaf senyum mengejek. Penakut! Bukan penakut. Pengecut. Eh? Bukan sama ke? Mampus la tak kisah.
"Kata nak extreme memang kat sini la. Kata lelaki kan." Zaf dengan tersenyum sinis memandang Yaz yang muka masam.
"Weih Elly kau tak geli ke?" Soalan Wan bagaikan tanya dekat pokok dengan batu dekat situ.
Bush!!!
Elly dengan Arisha dah selamat dalam air sungai. Yup sungai. Kononnya nak dekat dengan nature la. Tu yang pilih hutan. Hutan guys.... Mana mat Saleh masuk hutan. Tapi elok je yg lain cuma dua ekor ni je cam hampeh.
"Jangan memalukan kaum lelaki boleh?" Qai separuh berbisik pada diri sendiri. Kemudian Marya memandang Qai dengan curiga. Qai angkat bahu. Aku memang suka bercakap dengan jin hutan.
"Sayang ok tak? Di orang ni memang suka menganjing." Adryan pandang Andrea curiga. Andrea tersenyum senget. Apa ingat orang putih tak familiar dengan jungle ke? Aku dah masuk sampai Jumanji tau. Eh?
"Cerita Jumanji tu dua-dua kita dah hafal tau." Adryan kerut dahi. Masa bila pulak aku cakap pasal Jumanji? Aku cakap pasal jungle. Ke dia ni pernah berlakon dalam filem Jumanji?
"Kau pasangan bahagia jangan nak bahagia aman sangat dekat situ. Sini tolong kami pasang khemah. Ada hotel, khemah jugak dia nak. Dah la susah, menyusahkan pulak tu. Kalau aku tau aku kena pasang khemah memang aku duduk rumah je. Makan pun sedap. Tidur pun selesa. Kan Double J? Aku la menyesal nak mampus datang sini..." Qallish dah macam Mak cik-mak cik bawang membebel je ha. Double J pandang sepi. Andrea tenung Qallish tajam.
Bagai isyarat: nak mampus ke kau? Ayden dan Aaden dah turunkan barang dari kereta vellfire. Semua dua biji kereta vellfire. Selesa la sikit kan. Double A pun pelik dengan Andrea. Tadi happy ni nak bunuh orang pulak. Haish...
"Weh Double J mari la sini. Kau buat apa kat situ bodo? Kau tengah berkawad dengan semut ke hape?" Aaden bengang. Semua benda dia nak kena angkut. Si Double J boleh pulak sedap duduk atas batu sungai.
"Kata kuat kan, angkat la sendiri. Barang kau apa." Jack membalas. John dah buka CCTV sekeliling kawasan khemah. Bahaya noh tambah lagi ketua mafia pi camping. Tak kena langsung.
"Kepala hotak acik kau! Aku suruh tolong tu tolong je la. Ni beg kau kan? Kau tak datang sampai tiga aku campak masuk sungai." Aaden mula mengira. Jack pun berlari la dengan pasrah. Nasib sempat tangkap. Memang susah pergi camping dengan geng firaun-firaun semesta ni.
"Ha mengutuk aku dalam hati sekali kena dekat kau baru tahu." Jack menjeling Aaden kemudian dia keluarkan snek dari topi dia. Apa nak dihalkan? Magicians kan.
"Senyap anak hutan." Jack membalas. Ni aku mula rasa nak sepak orang ni. Sampai Zimbabwe tak payah balik pun tak pa firaun ni.
"Baik korang berhenti sebelum malam ni korang tidur dalam sungai." Andrea memberi arahan tegas. Sesiapa berani lawan mati la orang tu. Maka mereka yg lain pun senyap. Berani kau? Tidur dalam sungai. Mampus weih.
"Akak kita garam." Arisha ketawa mengekek. Yang lain dah sunyi, mai dekat Arisha dia gelak. Lupa Arisha mana pernah takut dengan Andrea. Firaun-firaun semesta tu ja takut dengan Andrea. Andrea pun dah malas ambik kisah pasal Arisha, mampus kau la anak hutan....
AC
"Malam ni aku nak makan lambchop satu, chicken chop tiga, spageti Bolognese empat. Aku dah order. Tu kira sikit je le eh. Esok aku order lagi." Elok lepas je Arisha cakap macam tu yang lain pandang dia tajam. Kau ingat kita dekat bandar ke?
"Bullshit." Balas Ayden geram. Arisha ni kan, teringin gila nak rendam kepala tu dengan cloroks lepastu berus sekali.
"Aku nak makan!!!! Aku lapar la tenuk!!!" Rambut Ayden ditarik kasar. Ayden menolak tangan Arisha. Langsung macho aku hilang. Masalah betullah dia ni.
"Ingat sikit kita dekat hutan. Kau ingat kat sini ada restoran mewah sepuluh bintang? Sebelum aku sepak kau masuk dalam sungai baik kau jaga sikit." Ayden membalas tenang walaupun dalam hati punya bengang. Sapa ja tak bengang bila ada akak perangai macam babi hutan.
"Bajet aku takut dengan kau ke setan?" Arisha membalas. Kemudian John datang bawak piza untuk Arisha, dua kotak weh. Kalau dekat Arisha dua-dua tu dia boleh habis. Bela saka la katakan. Yang lain memang pandang sepi la. Tak da mood nak masuk campur.
"Kau hutang aku satu." John cakap pandang Ayden. Ayden juling mata ke atas. Poyo siak. Aku dah banyak kali selamatkan nyawa kau tak de hal pun. Baru selamatkan aku dari binatang sekor ni dah melebih.
"Nampak macam aku kisah?" Ayden membalas. John dan Ayden.... Selalunya matang je perangai. Hari ni bertukar jadi binatang kenapa tah.
"Korang gaduh-gaduh ni kan mana Marya?" Zaf yang senyap dari tadi mula buka mulut. Yang lain pun diam. Ya tak ya, sebab Arisha semua kalut. Sudahnya Marya dah ke mana pun tak tau.
"Dia pergi tangkap ayam hutan nak buat chicken chop untuk si Arisya kut." Ayden menjawab dengan tidak pintarnya, maksudnya bodoh! Mana ada orang pergi berburu dalam hutan waktu malam gerak sorang-sorang.
"Kau ingat lawak badak sumbu kau tu menjadi ke?" John pulak membalas. Memang sehati sejiwa betul. Ni nanti di orang pulak bergaduh.
"Kau asal? Aku tak cari gaduh dengan kau pun. Semak je." John memandang Ayden. Jack dan Aaden saling berpandangan. Siapa taguna hari ini? Semestinya Ayden dan John.
"Kau mula dulu lah!" Ayden mula bangun dari duduknya nak terkam di John. Kemudian mereka mendengar tembakan dilepaskan.
"Korang ni kalau aku tembak pun bagus. Geram pulak aku tengok." Arisha memegang pistol di tangan kiri manakala satu tangan lagi pegang piza. Kemudian satu daun melayang jatuh atas kepala John. Bekas tembakan Arisha la tu. Kemudian yang lain pandang dia mintak kepastian. Andrea pun senyap je. Malas nak masuk campur la tu.
"Mana Marya?" John bertanya dengan muka serius. Sebab? Sebab ada benda dekat Marya yg sangat bahaya untuk dibiarkan macam tu saja.
"Aku harap kau cakap dengan tunggul depan tu sebab.... SEBAB AKU PUN TAK TAU DIA KAT MANA!!!!" Arisya menjerit ke arah John. Kan dah kena. Buat la lagiperangaii tak guna tak matang tu.
Mana Marya pergi? Nanti kan bab seterusnya....