Aurell mendepakan tangannya sambil menghirup udara segar saat dia melangkah keluar dari Lapangan Terbang Antarabangsa Zakynthos.
Baju sejuk yang berbulu di leher ditarik rapat ke tubuh.Kesejukan suhu 18 darjah celsius dengan kadar kelembapan 49 peratus itu sedikit sebanyak mencengkam tulangnya.
Wajah Aurell jelas terpancar keterujaan yang tidak terhingga.Tidak dia sangka,Aidan akan membawanya ke Greece!Negara yang amat disukainya.
“Awak!Awak!Nanti kita pergi Navagio Beach boleh?”Aurell mempamerkan giginya yang cantik tersusun.Hidung dan pipinya sedikit memerah kerana cuaca yang sejuk.
“Anything for you my little girl.”Aidan berkata lembut.Rambut Aurell yang ditutupi snow cap diusap perlahan.
“Yeay!Dapat jugak pergi!Saya teringin sangat nak pergi Navagio
Beach.”Aurell tersengih lebar.
“Kenapa suka sangat?”Aidan membuka pintu kereta bahagian belakang untuk Aurell.Kereta SUV hitam itu dipandu oleh anak buahnya.
“First reason mestilah sebab pulau tu cantik gila!Second,sebab...pulau tu pernah dijalankan penggambaran drama popular korea.Descendants of The Sun ataupun Dots.
Saya memang teringin sangat nak jejakkan kaki dekat situ.Dah bertahun lamanya saya impikan nak pergi sana dengan suami saya.”Aurell tersengih.Dia membuka jaketnya saat anak buah Aidan telah menurunkan suhu pendingin hawa.
“Interesting.Tempat apa lagi yang kau teringin nak pergi?”Aidan bersandar di kerusi empuk kereta mewah itu.Tangannya memeluk tubuh.Bersedia untuk mendengar luahan si isteri.
“Mestilah banyak tempat.Tapi yang paling saya teringin sangat nak pergi ialah Uruk di Afghanistan-”
“Lemme guess,Uruk tu salah satu location yang ada dalam drama Dots jugak kan?”Aidan menaikkan sebelah keningnnya.Aurell menggangguk lagi sambil tergelak kecil.
“Dan Malecon Beach yang terletak di Havana,Cuba.”Sambung Aurell.
“Location utama dalam drama Encounter,right?”Aidan tersenyum sinis.
“Awak tengok K-drama ke?”Aurell membulatkan matanya.
“Tak lah.Ads dekat internet.”Aidan menerangkan.
“Ohh.”Aurell mengangguk faham.
“Maksudnya kau suka nature thingy lah kan.”Aidan merujuk kepada tempat yang ingin dijelajahi Aurell.Semuanya berkenaan elemen pulau,laut dan seangkatan dengannya.
“Ya lah.Drama Pertemuan a.k.a Encounter tu semua,tempat dia cantik sungguh.Suasana dan kecantikan matahari terbenam dekat Malecon Beach tu,tak boleh nak bawak bincang!”
Bersungguh sekali Aurell bercerita.Macam budak sastera berbicara!
Setelah beberapa ketika,SUV mewah itu berhenti di hadapan pintu masuk Zante Maris Suites.Resort dan spa mewah itu dikhaskan untuk orang dewasa.Memang sangat sesuai untuk penginapan berbulan madu.
Beberapa orang anak buah Aidan mengangkat bagasi mereka dan berjalan memasuki resort.
“Lawanya resort ni..”Aurell terpegun melihat kecantikan tempat penginapan mereka itu.Damai aje.
“Of course lah aku pilih resort yang lawa,biar nanti baby pun comel.Tambah-tambah made in Greece.”Aurell tersentak.Dia buat lawak seram ke ni?
Aidan tersenyum senget melihat Aurell yang kelihatan terkebil-kebil itu.Tangannya diletakkan di atas bahu Aurell.
“Jom.”
“Bulan depan,Ryan buat majlis kesyukuran.”Aidan memulakan topik baru.
“Majlis kesyukuran?Untuk apa?”Aurell mendongak.
“Kak Nad mengandung.Five weeks.”Aurell menghentikan langkahnya.
“Seriously?!Wah!”Mata Aurell bersinar-sinar.Dapat anak buah lagi!
“Ei,sukanya baby!”Aidan tersenyum pendek.
Kaki mereka berhenti melangkah ketika mereka sampai di hadapan pintu bilik.
101.
Aidan menyentuh kad pada hadapan pintu lalu pintu ditolak perlahan.
Aurell terlopong lagi melihat hiasan dalaman ruang bilik itu.Bilik suit untuk berbulan madu itu sangat luas dengan hiasan yang ringkas tetapi mewah.Bilik itu menggunakan tema warna nude-putih.
Di tengah-tengah dinding kelihatan sebuah katil besar bersaiz super king.Ianya diapit dengan dua meja sisi katil yang kecil.
Dekorasi bilik itu sangat harmoni dengan penggunaan warna-warna alam.Bilik itu juga didekorasi seperti sebuah spa yang menggunakan konsep kayu-kayuan.
Pandang sahaja ke kanan,mata dijamu dengan pemandangan langit yang cerah melalui dinding berlutsinar.Di sudut kawasan itu terdapat kolam mandi air panas bersaiz sederhana.
“Saya rasa macam tak nak keluar dari bilik ni.”Aurell tersengih.
“I also think that we gonna have fun in this romantic room.”Aidan bersuara menggoda.Aurell menelan air liur apabila dapat memahami maksud suaminya.
“Ha..err..saya masuk mandi dulu.”Aurell bergerak ke bagasinya untuk mencapai tuala.
“Buat apa nak mandi asing kalau boleh mandi sekali?”
×××××
“Warna-warna Malaysia ku gemilang.Warna-warna Malaysia ku cemerlang.Ayuh,tunjukkan..sifat perpaduan!”Rykarl mengasah bakat nyanyiannya sambil mata memerhatikan sekeliling.
Dia memasuki kedai yang menjual barangan Edwin.
“Hmm,nak beli hadiah untuk anak-anak buah lah.Kesian dorang penat berkerja.Duit banyak-banyak ni pun bukan boleh bawak pergi alam barzakh.”Dia mengomel sendiri.
Dia menghampiri beberapa rak lalu mengambil pelbagai jenis barang.Baju,seluar,dompet,kasut dan sebagainya.Sekali-sekala berhabis duit untuk anak-anak buah.Apa salahnya kan?
Dia menuju ke cashier.Kelihatan nombor lima angka di skrin harga.No hal lah.
Tangan kirinya dimasukkan ke dalam kocek seluar manakala tangan kanannya memegang beberapa beg kertas.
Dia melangkah keluar dari pusat beli-belah itu apabila dia selesai membeli barang yang dikehendakinya.Dia menuju ke tempat parkir kereta.
Pusat beli-belah itu terlalu sesak dengan pengunjung.Ya lah,hari minggu lah katakan.Semua datang membeli-belah dengan keluarga tersayang.
“Aku aje menyedihkan.Bini pun tak ada.”Dia menggumam.
Buk!
Seorang gadis terlanggar lalu terjatuh atasnya.
“Isteri dari langit?”Rykarl pening-pening lalat.Dia mendongak ke atas.Langit bocor ke?Hmm,tak pun.Dari mana perempuan ni datang?Teleportasi ke apa?
“I'm so sorry.I didn't mean to fell on you.”Gadis itu bersuara cemas.
“Allah!iPhone mamat ni ni retak lah!Omaigod-omaigod apa aku nak buat ni?!”Dia membulatkan mata melihat telefon lelaki yang dilanggarnya itu telah retak skrinnya.
“Habis retak telefon orang weh!Alah,ngok-ngek lah kau!Aku nak ganti macam mana ni?Mahal doh iPhone!”Macam murai tercabut ekor sahaja gadis itu memebebel.
Aik?Melayu?Rykarl mengangkat wajahnya.Wajah itu diamati.
“Eh?Kau bukan kawan Aurell ke?Ermm..Meylia right?”Rykarl memicingkan matanya.
“Eh,awak adik Aidan kan?”Meylia terngadah.
'Makin handsome mamat ni!Auchh,melting kite!'
“Ha'ah.Apa kau buat dekat Itali ni?”Rykarl menyoal.Dia bangun dari jalan tar lalu menepuk-nepuk belakang seluarnya.Meylia juga turut bangun.
“Saya ada short vacay dengan kawan-kawan.Cari ilham untuk kafe kita orang.”Rykarl mengangguk cuma.
“Macam mana kau jatuh atas aku ni?”Rykarl mempamerkan wajah peliknya.
“Saya kejar troli saya tadi.Laju aje dia lari turun tinggalkan saya.Dah lah jalan dekat parking ni berbukit.Hehehe.Sorry.”Meylia tersengih sambil membuat 'peace'.
“Tch.Comel.”Rykarl berbisik.
“Hah?Apa?”Rykarl hanya menggeleng.
“Nothing.”
“Err,phone awak?”Meylia menggaru kepalanya yang tidak gatal.
“Nevermind.”
“Aduh,lenguhnya pinggang!Rasa patah dah ni pinggang aku.”
'Haih,cakap banyak betul minah ni.'
“Hmm,mana troli kau?”Rykarl berpusing-pusing mencari troli Meylia.Meylia membulatkan matanya lalu berpusing menghadap Rykarl.
“Troli akuu!!”