Aku tepuk belakang Jinyoung yang menangis di bahuku. Kenapa aku rasa sakit setiap kali lihat dia begini. Dia masih nangis.
"I know.. It's hurt" aku balas pelukkan dia.
20 minit, dia sudah redah dan tenang. Dia mula leraikan pelukkannya terhadap aku. Aku kesat air mata dia yang masih mengalir.
"Mana ketua pengawas yang poyo yang aku kenal dulu? " aku usap pipi dia. Dia cuba ketawa walaupun aku tahu ketawanya itu palsu.
"Pergi rehat, you'll be fine soon" aku senyum dan tepuk lembut bahu dia.
Entah mengapa dia pegang belakang leher aku. Muka dia semakin hampir. Aku toleh ke kanan. Aku tahu ini semua salah. Jinyoung berhenti perbuatannya itu terhadap aku. Dia undur ke belakang sikit dan pandang lantai.
"I'm sorry.. " Dia berlalu pergi dan kedengaran pintu bilik dibuka.
Dan ditutup semula. Aku toleh belakang, dia semua tiada di situ. Aku sentuh dada aku, aku dapat rasakan sesuatu dari dia.
•••••••
9 pagi, aku pergi ke cafe hotel itu sendiri selalunya Jinyoung dan iu akan teman breakfast bersama tapi hari ini entah mengapa mereka tidak kelihatan.
Aku duduk bersebelah dengan tingkap kaca yang membolehkan aku melihat orang lalu lalang di situ.
Aku kacau kopi di hadapan aku.
Seseorang dari belakang cuba melihat muka aku. Aku terkejut.
"Yahh Eunji! " dia tegur sapa aku.
"Woongg! " aku terus peluk dia. Aku tak sangka yang aku akan jumpa dia di sini. Hampir terjatuh dia lepas aku peluk dia. Nasib dia boleh imbangkan tubuh dia.
"Hahahah yaa" aku leraikan pelukkan aku.
"So? " aku naikkan kening aku.
"Apa? "
"Okay tak belajar kat USA? "aku tanya dia lagi.
"Ermm macam itu lahh, kau tak nak ajak aku duduk ke minum-minum ke? "
Lahh aku terlupa, seronok sangat dapat jumpa sampai lupa semua benda.
"Ehh duduk lahh" dia gelak dan duduk depan aku. Aku kembali duduk.
"So mesti kau dah ada girlfriend kan? " aku ni kecoh lah pulaa hahahah.
"No.. " wajah dia terus berubah. Aku ada tersalah cakap ke..
"Ohh mianhae.. "
"Kau? " dia tanya aku. Aku senyum.
"Aku dah jadi isteri orang, yaa you know"
"Ohh" reaksi dia macam kecewa. Adakah aku melukakan hati dia?
"Woong.. Why? " aku cuba tanya dia.
"Ohh congrats .. Hahaha" dia senyum kepada aku.
"Chagi" aku toleh jihoon yang sudah di sebelah aku.
"Haa woong ni my husband Jihoon. Jihoon this Woong" aku kenalkan diaorang. Mereka berjabat tangan.
Jihoon duduk sebelah aku.
"Kenapa pergi cafe seseorang chagi yaa~" dia rangkul pinggang aku.
"Hahaha sorry"
••••••
Jinyoung pov
Aku hanya biarkan iu tidur. Rasa marah aku masiha ada lagi terhadap dia. Apa yang Jimin bagitahu aku pasal kau semalam. Aku tak rasa aku boleh kekal hidup dengan kau as husband and wife.
Aku pakai jacket dan nak berlalu pergi.
"Oppa.. " suara iu panggil aku tapi aku langsung tak toleh dia balik. Aku genggam tangan aku.
"Pergi mana? " dia masih tanya aku.
"Not your business " aku pegang tombol pintu dan buka tanpa hiraukan dia.
Aku hempas pintu itu kuat. Aku berdiri depan pintu bilik Eunji. Aku genggam tangan aku.
Aku jalan keluar dari koridor hotel itu. Aku turun melalui lift. Sampai je tingkat bawah. Aku terus keluar.
Aku nampak Eunji dan Jihoon di cafe tapi pagi ini aku rasa nak breakfast kat tempat lain.
Pergi ke tempat kereta aku parking. Aku tekan kunci kereta itu untuk unlock kereta aku. Lalu langkah aku terhenti bila nampak Jimin bersandar di kereta aku.
Jimin yang nampak aku terus berdiri pandang aku. Dengan selamba aku terus menuju ke arah kereta aku.
Aku baru nak masuk kereta tapi Jimin halang aku dengan genggam tangan aku. Aku tepis dia.
"Dengar ini, aku tahu salah ak-"
"Aku rasa better kita bincang kat tempat lain sebelum iu nampak kita kat sini" aku terus masuk kereta aku. Jimin masih kat luar. Aku bagi signal tangan kat dia suruh dia masuk kereta aku.
Tanpa buang masa Jimin terus masuk.
•••••
Jihoon pov
Perhatikan Eunji yang sangat mesra dengan woong. Tapi siapa sebenarnya woong? Aku sandar dan rangkul bahu Eunji.
"Yahh don't ever you do that" woong pout. Eunji yang di sebelah aku dah gelak kepada woong.
"Chagi" Dia toleh aku. Aku bagi signal kening kat dia untuk kita pergi dari situ. Eunji seakan tak faham. Woong perhati je kitaorang buat apa. Aku senyum dan pandang Woong.
"Woong kitaorang kena pergi so "
" Ohh okay" aku diri dan tarik eunji keluar dari situ. Aku genggam tangab dia keluar dari hotel tu.
"Jihoon wait " dia tarik tangan dia.
"What wrong with you? "
"Nothing just aku nak keluar dengan my wife" dia peluk aku tapi dia tolak lembut dada aku. Aku leraikan pelukkan aku.
"Yeobo jealous? " dia tanya aku. Aku gelak tipu.
"Noo" aku gelak, tinggalkan dia kat belakang.
"Jihoon waitt" aku dengar tapak kaki yang berlari mengejar aku.
••••••
Jinyoung pov
Dia cuba terangkan lagi apa yang berlaku.
"Dah cukup" ujar aku.
"Tapi? "
"Aku akan ceraikan dia lepas dia lahirkan anak kau" Jimin terkejut.
"Iu aka-"
"Aku tak cintakan dia Jimin. Aku tak boleh cintakan dia. " aku terus terang kat dia. Dia bersandar seakan tak setuju dengan keputusan aku.
"Kau tak boleh buat dia macam itu Jinyoung"
"Kau nak aku buat apa? Cintakan dia? Jaga anak kau dan dia? Aku diperangkap Jimin. Kau tahu kan, apa kau nak sebenarnya? " aku pelik dengan dia ni. Apa lagi yang dia nak.
"Aku tak nak seksa dia. Dia cintakan kau Jinyoung. Sejuta mana pun aku cuba.. Aku tahu aku tak akan berjaya" dia pandang gelas di depan dia.
"I'll help you" Jimin pandang aku.
Aku ternampak Jihoon dan Eunji berlari di luar restaurant.
Terus aku pandang lain. Jimin pandang mereka, tak lama mereka semua tiada lagi di situ.
"Eunji dalam bahaya"
•••TBC•••