Asal Kau Bahagia

By Bellamoraaa

215 52 0

Kehidupan sebagai seorang CEO bukanlah satu perkara yang mudah. Siapa sangka,gadis yang baru sahaja berumur 2... More

🌸 PROLOG I 🌸
🌸 PROLOG II 🌸
🌸 BAB 1 🌸
🌸 BAB 2 🌸
🌸 BAB 3 🌸
🌸 BAB 5 🌸

🌸 BAB 4 🌸

18 1 0
By Bellamoraaa

Meja makan hanya dihiasi dengan bunyi sudu dan garfu yang berlaga di pinggan. Sesekali mata Arinah menjeling ke arah Amir Amirul yang leka menjamu selera. Macam takde apa apa yang berlaku.

"Lama lagi ker awak nak pandang muka saya ni?" Amir menegur.

Alamakkk macam mana aku boleh tak perasan ni. Aduhhh.

"Aa. Ehhh mana ada saya pandang awak. Eeee perasan. Wekkk" Balas Arinah sambik menjelir lidah.

"Adaaaa"

"Takda." Bantah Arinah

"Ada"

"Takda."

"Ada ada ada."

"Takde takde takde."

"YA ALLAH. KORANG DUA NI DAH KENAPA? SORANG ADA SORANG TAKDE. PENING PAPA TENGOK. PAPA KAHWINKAN BARU TAU." Marah Tuan Adnan. Pening dia melihat pergaduhan anaknya itu

Si Amir dah tersengih sengih dah bila papa kata nak kahwin. Eee gatal.

Serta merta,muka Arinah berona merah macam tomato kena gam dekat pipi. Malu la sebab kena tegur 😂

S
K
I
P

"Terima kasihlah Arinah sebab bawa saya makan. Alhamdulillah tak sangka keluarga awak peramah. Saya ingatkan parent awak tu strict." Amir Amirul ketawa.

"Bukan awak ke yang beria sangat nak ikut kan?" Soal Arinah sambil membuat muka betulkan-apa-aku-cakap-ni.

Amir hanya menggosok belakang tengkuk. Elehh beria.

"Ehh dah ah awak. Saya masuk dulu. Nanti karang kalau orang nampak,apa pula dorang cakap. Bye saya masuk dulu. Assalammualaikum." Arinah senyum

"Waalaikumsalam. Bye, goodnight sayang." Balas Amir (cliche ayat ni). Muka Arinah dah macam tomato dah. Hok hok.

S
K
I
P

Selepas mandi dan solat isyak, Arinah menghempaskan tubuh di atas katil miliknya itu.

Teng teng teng keteng teng teng teng (bunyi ringtone)

"Haih siapa pula yang call aku memalam buta ni? Aku nak tidurla gila!" Dia bermonolog sendirian.

Telefon diambil. Nama PAPAN tertera pada skrin. Nak apa pula mamat ni.

"Helo. Asal call aku malam malam. Macam ah takda hari esok."

".................."

"Kau biar betul Pan. Takkan dia nak buat macam tu kat aku?"

"................."

"Haa takpe. Jumpa esok kat tempat biasa. Bawa semua orang aku. Kita nak bincang."

"..............."

"Haa ni apa cite pasal mamat yang buat hal tu? Dah settle? Kalau belum esok aku turun padang."

"................"

"Bagus. Esok aku settle. K aku nak chaw. Kau ni call aku lak memalam."

".................."

Telefon dimatikan. Dia memandang siling. Tangan diletakkan di dahi. Pening. Banyak masalah. Tanpa sedar akhirnya dia terlelap.

S
K
I
P

Bunyi alarm bising membingit. Alahaiii apo kau ni Alarm. Aku nak tidur.

Nak tak nak Arinah terpaksa juga untuk bangun. Arghh kena pergi kerja. Ya allahh malasnyaaa akuu 😭

Baru dia mahu bangun dari perbaringan, telefon berbunyi.

"Hello." Jawabnya malas.

"Harini awak breakfast dengan saya eh." Suara pemanggil kedengaran.

"Eh kau siapa nak suruh aku breakfast dengan kau?" Arinah bengang. Siapa do dia tu, senang senang ajak anak dara orang breakfast.

"Aaa bakal suami awak. HAHAHAHAHHAHA." Si pemanggil bergurau.

" KEPALA HOTAK KAU." Arinah makin bengang dengan sikap pemanggil itu.

Sudahlah dia mengantuk. Tambah pulak panggilan dari tah sape sape. Nak je dia end call tu.

Telefon ditilik. Mampus aku.

TENGKU ISKANDAR AMIR T.I.A HOLDING. OUH SHIT MATILAH AKU. APO AKU NAK BUAT NI. CLIENT AKU KOT. MAMPUS AH KALAU TETIBA DIA KATA DIA NK CANCELKAN PROJECT.

"Ehhh Amir. Sorry saya tak perasan awak call saya. Ehehehe." Segera Arinah memohon maaf. Takut hilang client weiii. Project besar kot.

"AHAHAHAH never mind. Saya dah biasa dah. So harini kita breakfast jom. Nak tak?" Amir memberi cadangan.

"Aaaaa.... bukan tak nak tapi..." Arinah berusaha mencari alasan. Sebenarnya harini dia nak breakfast dengan staff staff dia. Saja nak belanja.

"Kalau awak tak sudi takpe lah. Saya tak kisah. Mungkin hari lain saya boleh ajak awak." Kedengaran suara Amir seperti kecewa.

"Macam ni. Harini saya nak breakfast dengan semua staff saya. Saya dah janji dengan dorang. Bukan taknak. Tapi tu lahhh. Kalau awak tak kisah, awak boleh join kitaorang sekali." Arinah berterus terang.

"Mmm sounds great. I will join you guys. Dekat mana breakfast?"

"KFC je."

"Ouh ok ok. Bye. See you there." Amir mematikan panggilan.

Tuala dicapai. Kaki laju melangkah ke bilik mandi.

Selepas setengah abad berendam, bathrobe diambil. Arinah melangkah ke ruangan wardrobe. Baju berwarna hitam serta tudung shawl putih di ambil. Simple. Malas dia nak cari baju lain. Tu je yang paling dekat dengannya.

Shawl dililit rapi. Simple makeup dikenakan. Calit liptint sikit, tepek bedak sikittt, eyeshadow sikittt, blusher sikittt. Dah siappp. Selepas itu dia turun menuruni tangga. Exercise pepagi. Tapayah ngada ngada nak naik lift. Nanti gemuk sebab asyik naik lift 😂.

High heels dicapai. Kunci kereta diambil. Ready to go! Bismillah

Done ✅ JANGAN LUPA VOTE AND COMMENT TAUU. GRACIAS 💕

Continue Reading

You'll Also Like

308K 3.5K 10
Fayyadh Al-Hakim Amilya Cassandra Will they fall in love? Mampukah Fayyadh menjaga perempuan yang beku seperti Amilya? Bolehkah abangnya, Adryyan Cas...
111K 10.1K 45
Agency Series (3) Siapa sangka, kekasih hati yang hilang tanpa kata sewaktu di sekolah dahulu, muncul semula menghantui hidup Sharifah Helena. Kini...
1.8M 59.2K 55
[Pattenson Family vol. 1] "Kenapa you benci I sangat? Hina sangat ke I ni di mata you?" - Delyn Fawara - "Yes. Memang kau hina. Nak tahu kenapa...
229K 9K 72
BOOK 2. Spin-off Aryan: Her Biggest Heartbreak Kata Darya, Arden Nufail ini bersikap lembut walaupun dingin. Namun, kenapa dia bersikap kasar terhada...