Riana menjejakkan kaki di Teguh Holding. Ini pertama kali dia menjejakkan kaki di sini. Tuan Syafiq mengetuai langkah Riana. Hari ini hari yang penting untuk Riana sebagai Tengku Tasya
"Nervous," Riana memecah kesunyian.
"Dont be coward. Be the one, Tengku Tasya," Riana hanya tersenyum.
Sampai di pejabat director, Tuan Syafiq berjumpa dengan Personal Assistant jawatan tertinggi.
"This is Tengku Tasya. And I'm Syafiq,"
"Yes, apa khabar Tengku. Tengku Reza dah menunggu di ruang meeting,"
"Well, thanks," ucap Riana.
Riana menarik nafas lalu menghembus perlahan. Tuan Syafiq hanya tersenyum melihat gelagat Rania.
"Good morning Tengku Reza," ucap Tuan Syafiq.
"Yes, good morning Syafiq. And Tasya how are you?"
"Sehat,"
"Macam ni Tasya, abang Reza nak Tasya isi BOD yang kosong kat syarikat ni,"
"Kenapa? Mesti ke pemegang saham ada dalam syarikat ni?"
"Bukan macam tu Tasya. Papa da taknak duduk dalam syarikat. Well he has own business. So abang Reza tak boleh jalan sorang,"
"Abang Reza, mesti paksu tak pernah cerita tentang Hata Holding,"
"Kenapa dengan Hata Holding?"
Tok tok!
Tengku Liana masuk ke dalam bilik mesyuarat.
"Hi my dear Reza,"
"Mama, kenapa lambat?"
"Traffic jammed. Eh, Tasya?"
"Hi Makngah,"
"Kenapa pengikis ni ada kat sini?"
"Excuse Tengku, she is..." belum sempat Tuan Syafiq habiskan kata-kata Tengku Liana menyampuk.
"Yes yes, she the one of director,"
Suasana hening. Tengku Reza bersuara
"Tasya ada kene mengena dengan Hata Holding? Apa kena mengena dengan Paksu?"
"Hata Holding is owned by Tengku Haziq," tegas Tuan Syafiq
"What?"
"Lepas Makngah tau, mak ngah rasa Tasya nak ke duduk dekat director tu?"
"Tasya, Abang Reza tak kesah. Tasya berhak. Ma please,"
"Reza, ini Reza punye. Perempuan ni tiada hak!"
"Mak ngah lupa siapa Tengku Haziq?"
"Kau dengan mak kau sama!"
"Makngah!" Riana berdiri.
"Apa? Kau nak buat apa?" Tengku Liana mengejek.
"Syafiq jom kita balik. Tak guna kita lama-lama kat sini,"
"Tasya, kau ingat. Kau bukan siapa-siapa. Aku takkan putus asa untuk ambil apa yang kau rampas,"
Riana melangkah keluar dari Teguh Holding. Tidak semena hatinya yang sakit menyebabkan air matanya mengalir.
"Tengku, mari masuk kereta,"
"Kenapa mak ngah benci dekat Tasya,"
Sampai di office Sara masuk ke bilik Rania. Dia melihat Rania sedih.
"Tengku,"
"Kak sara, kenapa mak ngah benci sangat dekat Riana,"
"Kak sara tak tau Tengku,"
"Jom, Tengku Tasya belanja Kak Sara makan!" ujar Riana buang segala sedih.
Hari berganti hari. Tengku Liana tidak senang duduk mengingatkan kejadian tempoh hari. Jumlah saham yang diberi oleh Tengku Maryam kepada Tengku Tasya sungguh tidak disangka. Kenapa aku tak bunuh je budak tu?
"Hello Chong, aku ade tugas untuk kau," Tengku Liana meletakkan handphonenya.
Riana berjalan kaki dari kedai mamak ke rumahnya, dia baru saja bungkus makanan untuk di bawa pulang makan bersama Dina. Riana perasan ada yang mengekori dirinya. Di mempercepatkan langkah memandangkan kawasan kedai itu sunyi kerana kebanyakannya tutup beroperasi pada siang hari. Tapi malangnya, hidung Riana berbau chloroform. Riana cuba untuk melepaskan diri. Namun gagal, Lalu terkulai jatuh terbaring.. Lelaki itu berusaha mengangkat tubuh Riana tapi secara tiba-tiba terlihat kereta menyuluh ke arah mereka. Lelaki itu melangkah pergi.
"Riana?!"Tuan syafiq terkejut melihat sekujur tubuh Riana terbaring tidak sedarkan diri.
"Dina!" Jerit Tuan Syafiq. Tuan Syafiq sedang membawa Rania.
"Astaghfirullah, apa jadi ni Tuan Syafiq?"
"Ambil air sebekas dengan tuala,"
Riana membuka matanya.
"Arghhhhh!"
"Shhh.. shh .. jangan takut," Tuan Syafiq cuba menenangkan Riana.
"Apa dah jadi ni, tadi ada orang..."
"Yes, I know. Tengku baring dulu. Dina, tolong lap muka Tengku," Dina lap wajah Riana.
"Riana, okay tak? Kau degil. Aku nak hantar kau tak nak,"
"Sorry,"
Tuan Stafiq memandang mereka berdua. Syukur Tengku Tasya baik-baik sahaja,"
"Actually Tuan Syafiq, saya da perasan ada org selalu ekori kita," dina bersuara.
"Kenapa tak bagi tau saya?"
"Saya yang tak kasi,"
"Tengku, keselamatan Tengku tanggungjawab saya. Kalau Tengku jadi apa-apa saya yang disoal nanti,"
"Saya minta maaf,"
"Dina saya balik dulu!" tuan Syafiq terasa emosi. Lantas dia bangun keluar dari ruang tamu terus menuju kereta lalu pergi.
Dina dan Rinaa memandang satu sama lain.
"Aik, merajuk?"
"Tu lah kau," Dina menunjukkan rasa tak puas hati. "Macam mana aku nak tinggal kau ni. Aku nak balik kampumg ikmal lusa,"
"Balik je lah, aku okay,"
Sudah 2 hari Tuan Syafiq tidak menegur Riana. Naik pening Riana dengan perangai Tuan Syafiq. Sara yang perasan dengan ketegangan antara mereka hanya tersenyum. Masing-masing ada perasaan tapi tak mengaku.
"Tengku kenapa ni Tengku,"
"Akak, Riana bingunglah dengan Syafiq tu. Tiba-tiba je angin,"
"Tengku tau tak, Tengku Hadi da minta Tuan Syafiq jaga Tengku,"
"Takkan saya nak update 24jam aktiviti saya kak. Dia taknak me time ke ?"
"Riana, dia da jalankan tugas dia siang malam selama Riana tak ada. Semua perkara. Dari mencari Riana, sampai jumpe die da uruskan. Dia takda fikir pasal diri dia pon,"
Riana memikirkan hal itu. Ada betulnya. Dia cuma nak pastikan aku dalam keadaan yang selamat,selesa dan terjamin. Aku ni amanah dia. Haish. Gumam Riana.