[EBOOK] Tanpa KerelaanKu

By Fateng12

304K 8.4K 1.7K

HIGHEST RANKING šŸ‘‘ -3 IN HARTA (18/10/2019) -2 IN CERAI (30/11/2019) -2 IN TENGKU (16/2/2020) -2 IN MATI (1... More

Prolog
1- Bunga Matahari
2-Demam
3-[18+] mabuk
4-kerja
5-keputusan pukul
6- Honeymoon + baik
7- kopi nasi
8- rawat
9- terima
10- Tahu
11 - kampung
12- KL Halau
13- Mencari mengandung
14- Meeting
15- Rumah Rindu
16- degil kebenaran
17- Cerai beranak
18 - tumbuk japan
19 - Instagram Aiman
20 - HONG KONG (18+)
21- kakak ipar rumah
22- kurung pulang
23- papa jumpa
24- rindu Video call
25- tidur pujuk
26 - merayu perebutan
CAST TKK
27- lunch pikat
28- sembunyi jumpa
30- balik masak
31- hospital
32- jumpa cucu
33 - Denied
34- shopping
35 - peluang kedua
36 - keluarga kecil
37 - Holiday I
40- Cemburu Geram
41- Lepas
38-Holiday II
42 - Takut
43- pasar malam + 100K Special šŸ’—
39- Amelia Natasha
44- urut risau
45- rancang sorok
46- Rancangan
47 - MAAF
48- Demam
49 Gaduh
50- Amnesia
51- barang dapur
52 Dinner
53 - pejabat
54 - Cemburu
55 - Ingin tahu
PRE ORDER
Pre order
EBOOK
LAST CALL
CLOSE ORDER
PERHATIAN!!!!
2ND EBOOK

29 - confess

4.9K 138 43
By Fateng12




"Nurin, awal kamu balik." Tanya umi sebaik sahaja nurin masuk dalam rumah.

"Kerja setengah hari. Lagipun daus takde dekat pejabat 1hari, sebab tu minta izin dia kerja setengah hari je harini. Lagipun rasa tak sedap badan la umi." Jawab nurin dan mula duduk disofa.

"Kamu tak sihat ke?" Tanya umi dan duduk sebelah nurin.

"Entah la umi, iye kot." Jawab nurin.

"Hurm kamu rehatlah. Umi nak ke dapur sekejap." Ujar umi dan berdiri.

"Aiman mana umi?" Tanya nurin sambil mencari kelibat anak lelaki dia.

"Umi keluar dengan kakak kamu. Dia nak ikut pergi kedai." Ujar umi dan berlalu ke dapur.

"Ouh, okay. Nurin tidur sekejap ye umi." Ujar nurin dan mula baring atas sofa tu tanpa buka tudung.

(...)

dalam elok nurin berehat, dia dapat rasa kain basah diatas dahi dia. Nurin buka mata dan dia nampak kini firdaus depan dia.

"Eh, maaf ganggu awak rehat." Ucap firdaus rasa bersalah.

"Awak buat apa dekat sini?" Tanya nurin perlahan.

"Aiman telefon saya, dia cakap badan mama dia panas, jadi saya letak kain atas dahi awak, tak sangka pula awak tersedar." Terang firdaus.

"Tapi awak kan busy harini." Ujar nurin lagi.

"Saya baru sampai, kejap lagi saya keluar pulak. Malam nanti saya bawa awak pergi hospital ye, ambil ubat." Ujar firdaus yang memang risau akan nurin.

"Takpe, takpayah awak mesti penat. Saya makan panadol je." Ujar nurin bersalah.

"Kalau benda melibatkan awak, saya takkan rasa penat, kita pergi hospital ye malam nanti." Ujar firdaus dan senyum pandang nurin.

"Mama!" Jerit aiman yang baru turun tangga tu.

Nurin dan firdaus pandang aiman dan aiman terus lari kearah nurin dan terus peluk nurin.

"Mama demam ke?" Tanya aiman sedih dan pegang pipi nurin.

"Takde la, mama tak demam sayang." Ujar nurin dan senyum pandang aiman.

"Tapi kenapa aiman pegang dahi mama panas?" Tanya aiman lagi dan nurin hanya senyum je.

"Aiman, mama demam. Malam nanti papa bawa mama pergi hospital. Aiman takpe kan tidur dulu tanpa mama." Ujar firdaus dan pandang aiman. Aiman mata dah berair dah, sebab dia tak pernah tidur tanpa mama dia.

"Nak ikut!" Rengek aiman.

"Aiman, hospital semua untuk orang sakit, kalau aiman sakit juga nanti macam mana?" Tanya firdaus pula.

"Tapi aiman taknak tidur takde mama." Ujar aiman lagi sedih.

"Mama pergi sekejap je, nanti bila aiman sedar, mama dah ada dekat sebelah dah." Pujuk nurin pula.

"Janji mama pergi sekejap je?" Tanya aiman dan nurin anggukkan kepala dia.

"Okay, aiman tunggu mama." Ujar aiman dan nurin terus cium pipi aiman.

"Awak jaga diri, saya nak pergi dah. Nanti malam saya ambil awak pergi hospital." Pesan firdaus dan nurin anggukkan kepala dia.

"Bye aiman, papa pergi dulu ye." Ujar firdaus dan cubit pipi aiman perlahan.

"Bye papa." Ucap aiman sambil lambai tangan dekat firdaus.

"Aiman kenapa ganggu papa? Papa kan kerja. Kenapa tak minta tolong nenek dengan kak tira?" Tanya nurin dekat aiman.

"Masa tu nenek dengan kak tira solat, jadi aiman call papa." Jawab aiman.

"Lepasni jangan kacau papa boleh? Kesian papa sayang." Pesan nurin.

"Baik mama." Jawab aiman.

(...)

seperti yang dijanjikan, firdaus terus bawa nurin pergi hospital. Firdaus yang daftarkan nurin. Sementara nak tunggu giliran tu, mereka hanya diam membisu.

"4530 bilik 3." Suara dari hospital. Nurin berdiri sebab itu adalah nombor giliran dia. Dia melangkah masuk dalam bilik nombor 3.

Sebaik sahaja nurin masuk bilik no 3, terkejut dia bukan kepalang bila doktor yang berada dalam bilik itu adalah tengku raihan, adik lelaki kepada tengku rayyan iskandar.

"Assalammualaikum kak nurin." Ujar raihan lemah dan senyum dekat nurin dengan senyuman paling manis.

"Waalaikummusalam raihan. Raihan apa khabar, sihat?" Tanya nurin dan duduk dekat kerusi disebelah meja raihan.

"Alhamdullilah sihat. Raihan check akak sekejap ye." Ujar raihan dan mula check suhu panas nurin. Setelah itu raihan mula menulis sesuatu diatas kertas.

"Akak baru demam harini ke?" Tanya raihan.

"Petang tadi, rasa pening je mula mula. Tak tahu pula sampai demam." Jawab nurin lemah.

"Akak ada bau benda yang akak tak suka ke?" Tanya raihan lagi.

"Takde, kenapa?" Tanya nurin.

"Akak ada alahan dengan ubat?" Tanya raihan lagi.

"Takde." Jawab nurin dan raihan hanya anggukkan kepala dia.

"Akak demam biasa je ni, lepas makan ubat insyaAllah okey." Ujar raihan lagi.

"Akak datang dengan siapa?  akak macam mana sekarang? Okey?" Tambah raihan.

"Akak datang sorang, setakat ni okey je." Jawab nurin. Dia taknak raihan tahu bahawa dia datang dengan abang saudara raihan sendiri.

"Akak, boleh han dapatkan nombor akak, han nak jumpa akak dan nak spend time dengan akak?" Pinta raihan.

"Nombor akak? Boleh tapi jangan bagitahu rai dengan mummy ye. Akak tak sedia lagi nak jumpa rai dengan mummy." Ujar nurin dan raihan senyum anggukkan kepala dia.

"Okey." Jawab raihan dan bagi sehelau kertas dan pen. Nurin mula menulis nombor telefon dia atas kertas tu.

"Nah, akak keluar dulu ye, ramai lagi pesakit dekat luar tu." Ujar nurin dan berdiri.

"Ha baiklah, ni akak punya description ubat, nanti akak bagi dekat bahagian farmasi ye." Ujar raihan dan hulur description ubat tu dekat nurin. Nurin sambut dan keluar dari bilik tu dan sempat mengucapkan terima kasih.

"Dah? Doktor cakap apa?" Tanya firdaus.

"Demam biasa je, jom ambil ubat." Ajak nurin dan firdaus anggukkan kepala dia. Mereka berdua melangkah ke arah farmasi dan mula tunggu giliran untuk ambil ubat.

(...)

firdaus hantar nurin balik, nurin masuk dalam bilik dan dia nampak aiman tidur atas katil seorang diri. Nurin senyum dan hampiri aiman. Nurin mula baring atas katil dan dia dapat mesej. Nurin capai telefon dia dan mula membalas mesej dari rayyan itu.

Nurin letak telefon dia tepi bantal. Selang beberapa minit, telefon dia berdering menandakan ada mesej masuk. Dengan malas nurin capai telefon dia dan mula balas.

Setelah hantar mesej dekat raihan, nurin mula save nombor telefon raihan dan bukan nombor rayyan.

(...)

"Ala mama, mama nak pergi mana pulak?" Rengek aiman.

"Mama nak keluar sekejap sayang, mama janji mama balik awal okay." Ujar nurin pujuk aiman.

"Mama nak keluar dengan papa ke?" Rengek aiman.

"Tak sayang, mama nak jumpa kawan mama sekejap. Jam 2 mama balik, mama janji ye sayang. Aiman nak apa apa tak? Mama belikan." Pujuk nurin.

"Nak mama hati hati." Pesan aiman dan nurin gelak dengan apa yang aiman cakap.

"Okey mama hati hati ye. Aiman pun hati hati tau." Pesan nurin dan sempat cium dahi aiman. Aiman segera anggukkan kepala dia.

(...)

nurin tunggu raihan disalah sebuah kedai makan didalam mall itu. Dalam dia tunggu, seseorang tarik kerusi depan dia. Nurin angkat kepala dan depan dia kini adalah raihan.

"Ouh raihan, duduklah." Jemput nurin dan raihan duduk dihadapan nurin.

"Dah lama sampai?" Tanya raihan.

"Takde la lama sangat, sempat la sebelum tu pusing pusing dalam mall ni." Usik nurin.

"Macam lama je, maaflah." Ucap raihan rasa bersalah.

"Takdelah, bergurau je, baru sampai je ni. Air pun tak sempat order lagi." Jawab nurin dengan senyuman diukir.

"Ouh, akak order la nak makan apa." Ujar raihan dan hulur buku menu dekat situ.

Nurin tengok buku menu tu.

"Akak dah jumpa along?" Tanya raihan tiba tiba dan tindakan nurin terhenti.

"Han nampak along macam happy je. Dia tak pernah sehappy ni selepas 4tahun lepas. Selama 4tahun dia tunggu akak walaupun dia tahu tu benda mustahil." Ujar raihan tiba tiba.

"Han nak tanya akak, akak still suka along? Akak masih isteri along jadi ada akak fikir nak kembali dekat dia ke akak?" Tanya raihan dan nurin maaih diam tidak berkutik.

"Han harap sangat along ceraikan akak, boleh han ambil alih tugas along." Ujar raihan dan cukup membuatkan nurin terkejut dengan apa yang raihan cakap.

"Han cakap apa ni?" Tanya nurin terkejut.

"Han suka akak, han rasa bersalah bila mummy kahwinkan akak dengan along. Han tahu akak tak bahagia. Han boleh janjikan kebahagian untuk akak." Ujar raihan.

"Han, akak tak pernah terfikir nak kahwin buat masa sekarang. Kalau along nak ceraikan akak pun akak sedia. Tapi kalau lepas bercerai akak memang tak nak kahwin dah. Sebab akak dah biasa hidup seorang." Ujar nurin.

"Then biar han jaga akak, han sanggup tunggu berapa tahun lagi untuk akak terima han." Ujar raihan lagi masih mengharapkan nurin.

"Han, akak memang tak boleh buat macam tu. Akak tak layak untuk han, akan ada yang layak lagi untuk han. Akak selesa kita berkawan macam ni. Tapi akak mungkin tak selesa jadi isteri han. Maaf han." Ucap nurin bersalah.

"Okey, tapi han akan cuba buat akak jatuh cinta dengan han, itu janji han." Ujar raihan semangat.

"Kalau tak berjaya?" Tanya nurin.

"Han takkan kahwin selagi tak jumpa ciri ciri macam akak." Jawab raihan dan nurin hanya anggukkan kepala dia.

(...)

firdaus mula scroll instagram dia dan dia dapat lihat postingan dari account nurin.

Firdaus tersenyum dengan gambar yang dipost oleh nurin itu.

"Eh jap, dia pergi paradigm dengan siapa?" Soal firdaus pelik.

"Dia pergi naik apa?" Soal firdaus lagi. Firdaus segera dail nombor nurin.

"Hello"- nurin

"Awak pergi paradigm dengan siapa?"- firdaus.

"Sorang, aiman saya tinggal dia. Kenapa?"- nurin.

"What? Awak pergi seorang? Bahaya la." - firdaus

"Saya balik jam 2. Jangan risau. Saya datang naik grab tadi."- nurin.

"Saya ambil, tunggu situ." - firdaus.

"Takpe, awak rehat. Saya balik sendiri sekejap lagi." - nurin.

"Tunggu situ saya akan ambil awak."- firdaus.

"Okey okey, saya tunggu."- nurin.

(...)

sementara nak tunggu kedatangan firdaus, nurin bersiar siar dengan raihan.

"Nurin!" Panggil firdaus dari arah belakang. Raihan dan nurin pusing belakang.

Raihan dan firdaus sama sama membesar mata diorang bila mereka bertembung.

"Daus!" Ujar nurin gembira dan segera dapatkan firdaus yang agak hensem pada tengahari itu.

"Abang daus buat apa dekat sini?" Tanya raihan.

"Ambil nurin. Dont tell me u guys already meet each other." Ujar firdaus dan pandang nurin.

"Kami jumpa semalam, dan kami jumpa harini." Jawab nurin dengan senyuman yang manis dekat firdaus.

"So, ada nak beli apa apa ke?" Tanya firdaus  dan nurin gelengkan kepala dia.

"So jom balik." Ajak firdaus.

"Eh awak kan baru sampai, taknak singgah beli air dulu?" Tanya nurin.

"Awak cakap nak balik jam 2. Dah nak jam 2 ni, jom balik." Ajak firdaus lagi.

"Eh abang daus kenal kak nurin ke? Macam mana kenal?" Tanya raihan dekat situ.

"Kenal, dia bekas maid keluarga abang. So nurin jom balik." Ajak firdaus.

"Okok jom balik. Raihan akak balik dulu ye, assalammualaikum." Ucap nurin dan lambai tangan dia dekat raihan dan raihan juga lambai tangan dekat nurin. Kini nurin dan firdaus melangkah kearah tealive dan firdaus memesan air untuk dia dan nurin.

"Borak apa dengan raihan?" Tanya firdaus.

"Borak kosong je. Dia tanya keadaan saya. Tapi jangan risau, dia takkan bagitahu rayyan yang dia jumpa saya sebab dia suka saya juga. Dan dia tak tahu pun asal usul aiman." Jawab nurin bersahaja.

"Dia what? Dia suka awak? Serously?" Tanya firdaus terkejut.

"Yes dia suka saya but ofcourse saya tolak. Saya tak sedia lagi nak berkahwin walaupun rayyan akan ceraikan saya nanti." Jawab nurin selamba.

"Since when dia suka awak?" Tanya firdaus.

"I didnt know but yang tahu dia jatuh cinta pandangan pertama." Jawab nurin dan gelak.

"Suka la tu ramai suka dia." Usik firdaus dan ambil air tealive bila dah siap. 1 cawan dia bagi dekat nurin.

"Not really, sebab penat. Nanti ada je yang ajak keluar, nak dating dengan aiman pun susah." Ujar nurin dan gelak.

"Jadi 3orang la kan suka awak." Ujar firdaus dan berkerut dahi nurin dengar apa yang firdaus cakap.

"2 orang je. Raihan dengan rayyan, siapa lagi sorang?" Tanya nurin.

"Saya." Jawab firdaus dan membuatkan langkah nurin berhenti.











BERSAMBUNG

SO HOW BEST TAK? SO NAK BUAT MACAM MANA NI, DAH 3 ORANG SUKA NURIN NI. KE NAK JADIKAN 4ORANG? HAHAHHAA

APA APA PUN HAVE FUN OKAY.

#STAYATHOME #DUDUKRUMAH

Continue Reading

You'll Also Like

520K 33K 65
Hidupnya tidak dilimpahi kemewahan dan harta, namun Erina Natasha bersyukur dengan apa yang dia ada. Dia gembira tinggal di Mahligai Zaaba, sebuah ru...
10.7M 242K 31
US Mafia: 2nd Series [COMPLETE] Highest rank #1 in Romance [No.1 hot in Killer] [No.1 hot in Mafia] [No.1 hot in Comedy] Ariq Frandy Louise memang d...
7.5M 240K 30
US Mafia: 3rd Series [COMPLETE] "I'm not just a killer, but I'm also a headhunter. Peluru aku takkan pernah tersasar dari kepala orang. Ra...