Ik loop al huilend de kamer in en gooi me op het bed. Ik hoor voetstappen en denk dat het Matias is...
Maar het is Matias helemaal niet.
'Hey, darling, is everything OK?' vraagt een jongensstem. Ik draai m'n hoofd naar de deur. Het is Louis.
Ik schrik en veeg supersnel mijn tranen weg. Ah, ik zal wel weer overdrijven. 'Yeah, i guess...' zeg ik, maar dit kan ik niet langer meer houden. Ik barst terug in tranen uit.
'Come on hunny, if it's meant to be, he would be so happy for you', zegt Louis
Ik weet dat hij gelijk heeft, maar ik wil het niet geloven. Matias en ik zijn nu al 6 maanden samen & we hebben samen al zovéél meegemaakt.
Matias' mama is pas 4 maanden geleden gestorven aan kanker. Ik was zijn troost, zijn vertrouwenspersoon. Hij was er voor mij toen ik een zoveelste opdoffer moest verwerken. Ik hou zielsveel van hem, maar waarom kan hij me nu niet voor één keer steunen.
'I know, Louis, but i love him, a lot...' zeg ik tussen het snikken door.
'Lotte, did u see how Zayn was looking at u? I never saw that...', zei Louis. Ik wist niet eens dat hij zo serieus kon zijn. Ik weet nu al dat ik een goeie tijd met Louis zal hebben. Het voelt nu al alsof dit mijn beste vriend wordt...
Janne komt de kamer ook binnen. 'I'll let you', zegt Louis en hij gaat van het bed
'Gaat het wat, lieverd?' vraagt Janne bezorgd. Ik schud mijn hoofd en ze neemt me vast. Deze armen voelen zo vertrouwd. Zij is de enige persoon die begrijpt hoe ik mij voel!
'Lotte, dit kan zo niet verder. Heb je gezien hoe hij tegen je deed? Hij werd helemaal agressief', zegt Janne. En alweer heeft ze gelijk. Toen Matias zo boos kwam, zag ik gewoon de agressie in zijn ogen.
'Ik weet het Janne, maar ik zie hem zo graag...' zeg ik.
'Ik zie Thomas ook graag, maar ik heb er ook net een punt achter gezet, Lotte', zegt Janne. Ik zie de tranen opwellen.
'Ooh, het spijt me...' zeg ik.
We vallen elkaar in de armen en op dat moment hoor ik luid geschreeuw in de living.
Janne en ik lopen er naartoe...
Ik kan mijn eigen ogen niet geloven. Wat ik nu zie, is iets wat ik nog nooit heb gezien...