Sambil baca boleh dgr lagu kat atas tuh ☝
Jam di tilik, lagi 30 minit pukul 11. Markas kumpulan Dragon dipenuhi dgn kumpulan Black dan Dragon. Rancangan untuk menyelamatkan Alicia masih diteruskan.
Masing² mengambil tempat di dlm kereta dan van, segala senjata dan brg untuk bertarung telah pun siap di sediakan. Mereka menuju ke gudang di mana Marcus menyembunyikan Alicia.
Setelah sampai di tempat yg dituju, kenderaan di letakkan jauh dari gudang tersebut.
"Chris, Charles, Edward dan Edmund, masing² ambil posisi."Ray berckp melalui walkie-talkie.
"Roger that."mereka menjwb serentak.
Edward membawa kumpulannya bergerak ke posisi yg sudah ditetapkan. Tinggal Chris dan Ray sahaja.
"Korg dah settle belum ?"Ray berckp lagi melalui walkie-talkie.
"Done !"Charles membalas setelah itu Edward. Lima minit berlalu baru Edmund balas"Aku dah, kau dah boleh gerak Ray."
"Okayy. Ingat signal nya korg semua, aku gerak masuk dulu."Ray keluar dari semak samun yg menjadi tempat persembunyiannya.
"Hati² Ray."Chris sempat berbisik sblum Ray beredar lebih jauh.
Ray menuju ke arah pintu pagar yg menempatkan empat bodyguard berbadan sasa jauh lebih bsr drpd Ray.
"Who are you ? What are you doing here ?"pengawal yg berada di belah kanan dan paling dekat dgnnya bertanya dgn muka yg bongkak.
"I'm Ray, I'm here to rescue my wife. Go tell your boss I want to meet him."tenang sahaja suara Ray, ikut kn hati mahu sahaja dia tumbuk muka org itu.
"Okay, follow me. You three keep on eye."lelaki itu memberi arahan, mungkin ketuanya.
Mereka berjln memasuki gudang tersebut,"You stay here."lelaki itu meninggalkan Ray seorg diri di tgh² ruang luas gudang tersebut.
Sepuluh minit menunggu akhirnya suara yg ditunggu-tunggu kedengaran."Look who here, a number one mafia begging to let go his wife. Hahahahahahah... Pity you Ray."Marcus berkata dgn sinis.
"You are the one who have to be pity Marcus."hanya itu sahaja yg dituturkan oleh Ray tetapi cukup untuk membuatkan Marcus berang.
"Kau ingat sikit kau dtg tempat aku, kau jgn nak berlagak sgt lah Ray."
"Ohhh ye ? Ada aku kesah."Ray mengeluarkan pistol nya lalu menembak slh seorg anak buah Marcus yg berada di situ.
Chris dan yg lain mendgr tembakan tersebut segera berlari masuk ke tgh² gudang. Kesemua org Marcus di kepung.
"Huhhh.. How is it Marcus ? Taste good ?"Chris berkata sinis.
"Now, where is my little sister ?"Charles pula yg berkata dgn serius.
"Kau cari lah sendiri adik kau, adik kau kan."Marcus meludah ke arah Charles.
Charles terus menumbuk muka Marcus menyebabkan pergaduhan berlaku di dlm gudang itu.
Bingit bunyi tembakan dan tumbukan.
Marcus terlps drpd pandangan Charles, dia cuba untuk melarikan diri namun dihalang oleh Ray.
"Aku blum habis berurusan lagi dgn kau Marcus. Kau nak lari mana hahh ?"seperti psiko sahaja Ray bertanya dgn nada yg sengaja diubah menjadi seperti org gila.
Ray membengkes kaki Marcus drpd terus berlari menyebabkan lelaki itu jatuh, segera Ray menyepak perut Marcus.
"Kau tak akan lari lagi sekali."Ray duduk di atas perut Marcus lalu menumbuk bertubi-tubi. Marcus mengambil peluang lalu menendang Ray dari arah blkg.
"Huhhh..aku akan pasti kan kali ni korg semua terhapus dan Alicia tetap jadi milik aku."Marcus mengeluarkan pistol lalu menembak Ray.
Ray sempat mengelak, dia menendang tgn Marcus menyebabkan pistol itu tercampak jauh. Ray membuat tendangan ke arah Marcus.
.
.
.
Alicia yg mendgr bunyi bising di luar cuba untuk meleraikan ikatan, dia pasti bahawa suaminya dan abg² dia dtg menyelamatkan dia.
Namun ikatan yg digunakan untuk mengikat Alicia terlalu kuat, dia baru teringat di kocek nya terdpt pisau lipat yg mmg sudah sedia ada.
Tgn yg diikat ke blkg cuba mencapai pisau lipat yg berada di kocek skinny jeans yg dikenakan dgn blaus itu.
Lagi sikit sahaja lagi dia dpt mencapai.
Cepat² dia cuba memutuskan tali yg mengikat pergelangan tgnnya apabila pisau sudah berada dlm genggamannya. Tali semakin longgar menandakan dia berjaya potong.
Setelah memotong tali di tgn dia cuba memotong tali di bahagian kaki walaupun dgn keadaan perut yg membesar. Alicia cuba juga untuk potong.
Selesai semua Alicia terus berlari ke meja yg menempatkan pelbagai barangan untuk seksa. Dia mencapai sebuah peti. Dlm peti itu terdpt pelbagai jenis pistol.
Pistol jenis FN Herstal FNP-9 menjadi pilihan Alicia, dia siap mengisi peluru.
Alicia menggenggam kemas pistol itu di tgn, hati nya berdebar-debar apabila mahu keluar dari bilik itu. Peluru simpanan yg dibawanya di selitkan di dlm kocek.
Alicia membuka perlahan pintu lalu mengintai keadaan di luar. Masih ada lagi sepuluh org bodyguard setia menunggu di luar bilik seksaan.
"Baby, bagi kerjasama kat mama ea."Alicia mengusap perlahan perutnya. Dia mengintai lagi sekali ke arah luar.
FN FAL yg berada di bahagian blkg bdnnya dicapai, dia membetulkan posisi lalu bersedia untuk menembak.
Muncung senapang dihala keluar. Bunyi tembakan mula kedengaran, Alicia tembak rambang sahaja memandangkan dia masih belum sgt mahir untuk tembak menggunakan senapang.
Dia menapak keluar apabila sudah memastikan yg tiada lagi hidup. Darah pekat mengalir di lantai. Alicia berlalu dgn laju ke tangga yg menuju ke tingkat atas.
Sampai sahaja di atas, Alicia terkejut melihat situasi yg kecoh dgn pergelutan. Dia melihat di sekeliling dan menjumpai kelibat abg² nya dan Ray yg bergelut.
Nasib baik pakaian kumpulan Dragon dgn Black jauh berbeza dgn kumpulan Marcus.
Alicia pergi ke suatu tempat tersorok yg agak tinggi. Satu bongkah kayu dipanjat. Senapang FN FAL juga mampu menjadi sniper, nasib baik Alicia membawa barang² FN FAL.
Dia segera mengatur posisi agar menjadi lebih selesa. Setelah itu, Alicia mencari target nya yg terdekat. Perut nya yg besar tidak menghalang dia untuk melakukan tembakan.
Seorg musuh ingin mendekati Edmund, Alicia cuba untuk fokus.
1 saat
2 saat
3 saat
4
Bang
Mati lelaki yg cuba mendekati Edmund, silencer yg dipakai oleh Alicia membuatkan senapang itu tidak mengeluarkan bunyi.
Tapi tetap Edmund terkejut dgn perkara itu, matanya yg tajam melilau mencari siapa gerangan yg menolong nya.
Edmund terkejut apabila menyedari susuk tubuh adiknya yg berada di atas bongkah kayu.
Alicia tidak perasan dgn pandangan mata Edmund. Dia masih melakukan tugasannya. Kali ni fokus nya terhadap Charles, Charles kelihatan lemah disbbkan luka yg banyak di bdnnya.
Apabila seorg lelaki mahu mendekatinya dari arah dpn, tiba² sahaja lelaki itu rebah di lantai dgn tembakan headshot.
Alicia teruskan kerja nya dgn fokus terhadap Ray pulak. Sdg sebok Ray bertarung dgn Marcus, seorg musuh yg berbdn tegap berlari ke arah Ray namun sempat dihalang oleh Alicia.
Ray dan Marcus tidak perasan akan hal itu, mereka fokus dgn pertarungannya.
Alicia melakukan kerja nya, namun hampa apabila dia terlalu menggunakan senapang itu. Peluru nya sudah habis.
Alicia turun ke bawah dan mencapai kayu panjang yg berada di tepinya.
Segala martial art yg diajar oleh Ray di peruntukkan di dlm situasi ini. Setiap musuh yg cuba menyerang Alicia di tewas kan olehnya.
Tanpa dia sedar Alicia telah pun berada di tgh dan menjadi tumpuan org ramai.
"Serang perempuan tuh, jgn kasi dia lepas !!"jerit Marcus secara tiba².
Tenaga Alicia mula habis apabila dia melibas tangannya dari tadi. Pistol yg tersisip rapi di ambil.
Alicia mencari targetnya, iaitu Marcus. Apabila sudah dpt, dia fokus terhadap target yg sudah di aim nya.
Target lock
Bang
Alicia melakukan tembakan, tepat di dada. Ray dan abg² nya juga turut terpaku dgn keadaan itu.
Konco² Marcus berhenti apabila bos nya sudah jatuh terduduk. Mereka mahu lari tapi sempat di halang oleh org² Dragon dan Black.
Semua mati dibunuh, tiada seorg pun yg dpt lari keluar.
Alicia menapak ke arah Marcus yg sudah nyawa² ikan.
"Kau nak cuba lawan aku lagi ke hahh ?"lembut tapi sinis nada yg digunakan oleh Alicia. Dia mengacu pistol nya ke arah Marcus.
Namun tangannya di halang oleh Chris."Lice.. Abg nak ckp sikit dgn dia."
"Kau.. Sblum ni kau dpt lari dari aku. Tapi skrg tak akan."Chris mengeluarkan pistolnya.
Bang
Chris menembak tepat di kepala, Marcus sudah mati.
"Lice.. Wowww.. Tak sangka adik manja abg ni boleh jadi penembak hendap."Edmund bersuara secara tiba².
"Ehh mana ada."Alicia menafikan perkara itu dgn tersipu-sipu malu.
"Knp kau ckp mcm tuh Edmund ?"Charles bertanya kpd Edmund.
"Kau tak perasan ke wei ? Setiap kali ada musuh yg dtg kat kita secara senyap² mesti kena tembak."Edmund berkata dgn selamba.
"Alahhhh..abg perasan ea ? Hurmm.. Malu lah gini Lice."Alicia menyembunyikan mukanya.
Ray yg dari tadi kekok hanya mendiamkan diri sahaja, yer lah. Sblum Alicia kena culik kan dia agak dingin dgn Alicia. Ray hanya memerhati sahaja Alicia dlm diam.
"Abg perasan lahh, bagus lah adik abg ni berani. Ehh jom lah balik."Edmund beredar dari tempat itu.
Mereka memasang bom di dlm gudang itu. Kaki melangkah ke arah kereta.
Bommm
Gudang yg berlaku pergaduhan tadi telah pun di jilat api.
Skip
Pukul 2.30 pagi mereka sampai di rumah Ray, masing² menuju ke bilik untuk berehat setelah penat bertarung.
Alicia sudah mandi dahulu, dia baring di atas katil sambil mengurut kaki nya yg lenguh.
Ray yg baru keluar dari bilik mandi hanya memerhati tingkah laku Alicia. Dia mengambil minyak panas untuk mengurut kaki Alicia.
Kaki Alicia di tarik oleh Ray membuatkan Alicia terkejut.
"I'm sorry, bkn aku yg nak dingin kat kau ptg smlm. I'm sorry."mata Ray masih memandang ke bwh.
"It's okay husband. I'm okay, maybe awak masih tak biasa dgn perwatakan baru saya yg agak ganas."Alicia hanya tayang sengihan.
Dia baru ingat nak menjadi dingin dgn Ray juga, namun apa kan daya bila Ray sudah meminta maaf cepat sahaja hati nya cair.
"I'm sorry Rene."sekali lagi Ray meminta maaf tetapi kali ini matanya menatap muka Alicia.
"Nevermind Ray, it's okay. Awak urut lah kuat sikit kaki saya tuhh, lenguh tau dari tadi berjln. Nasib baik baby bagi kerjasama tadi."Alicia mengusap perutnya penuh kasih sayang.
Ray terus mengucup perut Alicia."Thanks baby, because help your mum."sekali lagi Ray mengucup dan terus mengurut kaki Alicia.
Apabila sudah lama dia mengurut, dia perasan yg Alicia hanya diam. Sekali dia dongak ke atas, wajah Alicia yg lena tidur ditatap oleh nya.
Minyak yg berada di tepi ditutup dan di letakkan atas meja sebelah katil.
Suis lampu ditutup hanya lampu tidur yg malap sahaja bercahaya. Posisi Alicia di betulkan agar lebih selesa.
Ray mengangkat kepala Aicia agar tidur beralaskan lengannya. Di kucup sekali ubun-ubun Alicia tanda sayang.
Yeayyyy !! Marcus mati akhirnya.
Vote my novel please.
Saya teruja sebenarnya sbb dah 1k org baca novel saya.
Thanks kpd yg sudi meluankan masanya untuk baca novel saya.
Terima kasih 😘😊