Depression

15 1 0
                                    

Depression is struggle dude.
someone yang ada depression nie mereka akan terlihat normal.
mereka masih boleh ketawa senyum macam manusia normal yg lain, bezanya mereka cuma sembunyi rasa dan takmampu meluah.
kadang mereka mau meluah tapi manusia yang ada cuma tau menghakimi.
kata manusia normal "sudah buat dosa tapi masih mau berdoa".
ya kejam bukan? itulah wujud segelintir manusia yang ada. mereka lebih memilih mencemuh daripada berkongsi rasa.

depression yang setiap manusia lalui berlainan. yang lemah jiwa mana mampu tanggung sendiri. kebanyakkan manusia sebegini mereka memilih "jalan singkat".
yang kuat jugak kadangnya lelah nak hadap. mereka pun perlu manusia2 yang faham apa yang mereka alami.

depression is struggle sebabnya manusia yang dalam keadaan ini mereka struggle diantara mau "senyum" atau "meraung". jadinya, yang kalian nampak gembira pada asalnya jangan disangka tiada peritnya.

kamu akan nampak manusia yang selalu gembira dan suka menghiburkan manusia2 disekelilingnya itu tiada masalah bukan? buang tanggapan itu. mereka sembunyi rasa yang mereka rasa dan dengan cara itu boleh buatkan mereka senang tapi cuma untuk seketika.

pinta saya diruangan ini, jika kamu punya kawan2 punya teman hidup ceritakan pada mereka. jika tiada tolong cari someone yang kamu boleh luah segala rasa. jangan berkongsi dengan diri sendiri jangan pendam sendiri sayang. saya tau pendam itu sakit. cumanya, kalau mau tenang luahkan segalanya.

dan pada mereka yang belum pernah lalui fasa depression ini jangan suka sangat sebab arwah mama saya pernah cakap "hidup nie macam roda kejap diatas kejap dibawah". lagi pula dalam usia dan akhir zaman begini macam2 hal yang akan buatkan kita stress. dunia sekarang gila sayang. kuatkan diri. saya sayang kalian.

terima kasih Tuhan atas pinjaman rasa.
Fadila.

Hati. Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt