خيانه

962 27 1
                                    

الحلقه  الثالثه والعشرون..
في الفندق...
كانت ياسمينا تبكي بشده هداأت عندما قام مراد باحتضانها...
عندما انتهت ياسمينا من البكاء وادرك مراد انها باحضانه... ابتعد عنها وجلب كرسي ووضعه امامها وجلس وامسك يدها الاثنتين.. وتطلع بعينها الحمراوتان من كثره البكاء...
مراد: ياسمينا.. انتي عارفه انا بحبك قد اي... وانتي عارفه اني عمري ما اسيبك تموتي ابدا... ولو عملت كده هموت نفسي وراكي.. انتي حياتي انا معرفتش الحب الا معاكي... انتي حياتي االي معشتش زيها ولا هعيش...
انا مش هقولك اي حصل يوم ما عملتي الحادثه انا بس هسالك سوال... يومها محستيش اني جمبك ولا اي حاجه..
ياسمينا بدموع وشهقات :  كنت حاسه انك جمبي...  ولما فوقت فضلت ادور عليك بين الموجودين مش لاقيتك...
مراد: باباكي خدك وسافر وقالي انا مش هجوز بنتي لواحد صعلوك زيك.. انا بنتي هجوزها لواحد يقدر يعيشها سعيده مش واحد زيك شحات مش لاقي ياكل... انا والله مسبتكيش حتي بعد ده كله فضلت معاكي طول ما انتي كنتي ف مصر... ولما ابوكي خدك وسافرتي سالت ادهم عليكي لحد ما ادهم اختفي ومبقتيش اشوفه خالص ولا حتي اسمع صوته واتصدمت لما عرفت انه مات...
ياسمينا: نظرت له بدموع... ونظره يعلمها جدا وفجاءه ومن دون سابق انذار ارتمت باحضانه وبدات... تبكي بشده وتصرخ. وكانها تخرج كل ما بداخلها من مشاعر تكاد تميتها الي صدره فياخذها هز وبكل تحمل ويحنو عليها وكانه والدها وكانها ابنته الصغيره المدلله...
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
في مصر....
ذهبت امنه كعادتها الي المدرسه انتهي اليون التقت بزميلتيها عادت الي المنزل ولم يحدث اي جديد حتي اتت اليها ايلين...
ايلين:انا هنزل الشغل وقولت لاسر وهو وافق...
ايمي:بجد طب وهتمشي من هنا علي كده صح...
ايلين:ايوا هنمشي...
ايمي برجاء:خليكي هنا بليز متمشيش...
ايلين:مش هشنفع انا طولت اوي ف القعده هنا وحاسه اني بقيت رخمه شويه...
ايمي:ولا رخمه ولا حاجه اقعدي بقا...
ايلين:هشوف تمام...فكرت ايلين قليلا...
ايلين:ايمي مش انتي ف اجازه نص السنه صح...
ايمي:لا مش اجازه بس عاوزه اي...
ايلين:خلاص..
ايمي:قولي بس..
ايلين:كنت هقولك تيجي تساعديني ف الشركه اسى مش موجود واكيد في شغل كتير عاوز يخلص ومش هقدر عليه لوحدي فكنت عاوزاكي تيجي يعني معايا...
ايمي:بس انا مش هفهم ف الشغل حاجه اقصد يعني مش درسه ده علشان اني اجي اشتغل فيه...
ايلين:تعالي بس وانا هعرفك طبيعه الشغل..
ايمي:تمام هحاول اظبط المواعيد واقولك اشتااا...
ايلين:اشتااا..
ايمي:تعالي ناكل بقا احسن انا هموت واكل....
ايلين:يلا....
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

في مكان مظلم الا منفذ نور استيقظت دارين لم تكن تقوي علي التحرك...
ولكنها قامت ظلت تجول المكان بنظرات...وبعد فتره فتح الباب ليدخل شاب في منتصف العشرين...وسيم يبدو علي ملامحه الغني...
الشاب:هااا يا حلوه لاقيتي المكان عامل اي معلش مش لايق مقام مرات ادهم الجارحي بس اسفين المره دي..
دراين بخوف ورعشه تسربت اليها:اان انتوا ع عاوزين مني اي...وليه جايبني هنا..انا عملت ليكوا اي...
الشاب:بس بس يا حلوه انتي تقعدي ساكته خالص..علشان اي كلمه او اي حاجه هتعمليها هتتحاسبي عليها وحسابنا تقيل فحاسبي علي نفسك لو خايفه عليها....
انا جاي اقولك مساعد البوص هيجي يشوفك وهتتصدمي اوي لما.تعرفي هو مين فاهدي واياك تعملي اي حركه كده ولا كده ساعتها مش هفكر ارحمك.. نظرت له بشمئزاز وغادر.. هي ضمت ركبتيها الي صدرها ودخلت في نوبه بكاء...
لاتدري ماذا تفعل ولما يحدث معها كل. هذا لما. قد تخطف من الاساس...
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
وفي تلك الاثناء كان عصام في منزله بعدما اغلق هاتف دارين حاول الاتصال بها مرارا ولم يجدي نفعا لم يجد حل سوي الاتصال بعمار...
عصام: الو يا عما.ر...
عمار: في اي يا عصام...
عصام: دارين... دارين..
عمار: مالها...
عصام: اتخطفت....
عمار: بخضه: ازاي وفين. وانت كنت فين من ده كله...
عصام: مش وقته يا عمار بعدين تعالي بس دلوقتي علشان نعرف نلاقيها...
عمار: تمام مسافه السكه واكون عندك...
اغلق عمار مع عصام الخط ليسرع الي سيارته حيث انه كان في مكان قريب من منزل عصام فكان من السهل عليه المجئ سريعا...
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند ياسمينا ومراد...
ياسمينا: مراد انا كنت متردده من حاجه بس مش عارفه هي صح.
مراد: خير يا يا سمينا قولي..
ياسمينا: انا حاسه ان ف حاجه بتربط عصام ده بموضوع خطف دارين..
مراد: عصام؟!
بس اي خلاكي تقولي  كده؟
ياسمينا: يوم ما شفناه هنا اخر مره كان باين عليه متلغبط. وخصوصا انه يعرف عمار دي غريبه لان عمار عمره ما كان يعرف حد كان منطوائي تماما عمره ماكان. لو اصحاب كده لانه انجرح مره.. في حاجه غريبه. بتحصل. والاغرب ان احنا عمالين نقوله عملت اي مع دارين بس هو مش عاوز يجاوب ولا يعمل حاجه.. ده اااي عمال ياكد شكوكي وبعدين هو ليه مش عاوز يستاعدنا اكيد في حاجه..
مراد: صح ف حاجه منطقيه ف اللي انتي بتقوليه بس ليه هيعمل كده هيستفاد اي.؟
ياسمينا: ماهو ده اللي مش قادره افهمه هو ليه. بيعمل كده.؟!
وفي هذه الاثناء رن موبايل مراد وجده عصام
ياسممينا:مين؟!
مراد:ده عصام.
ياسمينا: رد بسرعه يمكن يكون عرف حاجه عن دارين..
مراد: ماشي..
رد مراد
علي التليفون.
عصام؛: الحقني يا مراد دارين اتخطفت
مراد: دارين اتخطفت ازاي ما احنا عارفين انها مخطوفه.؟
•/عصام؛: مش وقته يا مراد تعالي بسرعه علي البيت عندي.
مراد: مسافه السكه.
واغلق معه الخط ونظرت له ياسمينا بترقب تنتظر ان يتحدث ويخبرها ما حدث.
ياسمينا: اي اللي حثل.
مراد: يلا بس مش وقته الكلام هحكيلك ف العربيه يلا.
دفع مراد الحساب وغادر هو وياسمينا الي منزل عصام.
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
ف مصر..
كانت والده دارين تجول المكان تاتي وتذهب كالتي فقدت مولدها الصغير شي ما جعلها تنتفض لولهه وكان شيئا ثقيلا بات ع قلبها جعلها لا تقوي علي اشتنشاق اي قدر من الهواء.
ايلين: مالك ف اي.
هناء: مش قادره يا بنتي مش قادره بنتي فيها حاجه انا حاسه..
ايلين: طب هي رنت حد رن عليكي طيب حد قالك حاجه..
هناء: لا ماهو ده اللي قلقني انا خايفه اوي وقلبي مش مطمن..
ايلين: اهدي بس هعملك حاجه تشربيها..
هناؤ: لا مش عاوزه اناعاوزه بنتي بس..
ايلين: طب اهدي هرن علي اسى وافهم منه لو ف حاجه.
هناء: طب بسرعه بالله عليكي.
قامت. ايلين للتتصل ب اسر الذي كان في الفندق يتناول طعامه واخبره مراد بانه ذهب ااي منزل عصام هو وياسمينا ولحقهم اللي. هناك..
🤝💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
في منزل عصام.
وصل الجميع..
مراد:اي اللي حصل بقا يا عصام..
وازاي دارين مخطوفه وهي كانت مخطوفه اصلا؟!.
نظر عصام لعمار ومن ثم لمراد واكتفي بالصمت...اسر بعصبيه :مترد يا عم انت هو احنا هنتحيل عليك.
عمار:اهدو اما نشوف هنعمل اي وهفهمكوا كل حاجه..
ياسمينا:ف اي يا عمار انا حاسه ان في حاجه غريبه بينكواانتو ليكوا علاقه بخطف دارين اول مره 🙄
نظر عمار وعصام لبعضهما..واكتفا بالصدمه..
عصام:انا هحكيلكم كل حاجه بس مفيش وقت هحكي بسرعه..
قص عليهم عصام كل شئ وبانت الصدمه ع كل الوجوه..
مراد:ومقولتش ليه من الاول.
ما انا سالتك كتير وانت مكنتش بتجاوب عليا.
عصام:بلاش اسئله لان لازم نتحرك بسرعه قبل مايعملوا حاجه لدارين..
مراد لازم نعمل حاجه دلوقتي..
عصام واسر هتروحوا تشوفوا تسجيلات الكامرات من ساعت ما دارين ما مشيت..
وانا وعمار وياسمينا هنروح نسال ف كل الاماكن اللي حوالين الصيدليه تمام..
الكل: تمام..
ولكن قبل المغادره... رن هاتف مراد..
مراد: الو..
مجهول:................
مراد: تمام خليك عندك انا جاي حالا..
عصام: انت رايح فين ودارين..
مراد: اسر تعال معايا اعملوا زي ما قولت لكو..
عصام مطمنش لكده..
عمل زي ما مراد قال..
بس كان لازم يشوفه راح فين طلب من عمار يفضل مع ياسمينا وبنت دارين وهو هيروح معاهم عمار رفض بس عصام كان مصر ومشي..
...
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
عند عمار وياسمينا..
عمار: ياسمينا لازم نشوف الكاميرات..
ياسمنيا تمام شوف يلا..
احضروا التسجيلات كلها.. وشافوا ان دارين كانت ماشيه بتكلم حد في الفون. وفجاءه عربيه جت خدتها ومشيت..
بس نمر العربيه مش موجوده ولا حاجه تثبت اي حاجه يقدروا يوصلوا بيها لدارين ضرب عمار التربيزه بايده ونظر لياسمينا اللي اتفزعت من الضربه دي..
ياسمينا: هنعمل اي..
عمار: دلوقتي هوديكي عند ماما هتقعدي معاها انتي والبنت تمام. ومتخرجوش خالص تمام..
ياسمينا بشك : هتروح فين..
عمار لاحظ نظره الشك الموجه له من ياسمينا: هروح ليهم واشوفهم واساعدهم..
ياسمينا: ازاي..
عمار: حاطط جهاز تتبع ف ساعه عصام وهروح. ليهم عن طريقه..
ياسمينا: تمام..
اوصل عمار ياسمينا الي منزله..
وغادر..
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
في مصر..
حاولت ايلين كتير تتصل باسر تليفونه مغلق..
هناء: هاا يابنتي اي اللي حصل رد عليكي ولا لسه..
ايلين: لسه يا خالتي والله برن مش بيرد التليفون مقفول..
هناء: مش قولت لك في حاجه بنتي فيها حاجه.. يارب استرها يارب..
ايلين: استني بس يا خالتي كله هيبقا تمام.. استهدي بالله بس انتي..
هناء: هقوم اصلي ركعتيين يمكن ارتاح..
نظرت ايلين لاايمي وايمي لايلين.. بنظره عدم ارتياح..
ولكن ايمي هزت راسها بمعني انها تتطمن وكله هيبقا كويس..
💛💛🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏💛💛💛💛🌏🌏
في مكان مظلم كان، اسر ومراد ماشيين براحه بس فجاءه عصام ظهر..
مراد بنرفزه بس بصوت واطي: انت غبي اي جابك هنا مش قولت لك خليك هناك بتعمل اي انت هنا؟!..
عصام: مقدرتش مجيش كان لازم اجي وانت مقولتش لي انك. جاي تنقذ دارين وعرفت مكانها؟!
مراد: زي ما انت مقولتش انها معاك..
لسه هيرد عصام علي مراد.. قاطعهم اسر..
اسر: بس ننقذ دارين الاول  وبعدين نتكلم...
بس
حاسوا ان ف حد جاي فاستخبوا حلو بس عدت علي خير..
تسلل عصام واسر ومراد..
ودخلوا لاوضه اللي موجودخ فيها دارين بس حصل اشتباكات عنيفه مع الحراس اللي موجودين بره..
دخلوا لاقوا دارين مرميه علي الارض وبتنزف من مناخيرها ووشها في كدمات ومش قادره تتحرك..
وعصام وقف متسمر مش عارف يعمل حاجه ولا ينقذها ولا. يعمل اي وكانه اتلج مكانه..
مراد اسرع ليها فكها من الاحبال اللي كانت مربوطه بيها..
وشالها بس عصام حس بالغيره منه فراح يشلها.. فمراد بص له نظره اسكتته..
وزقه ومشي..
وهما خارجين علي طبعا مش هيسيبهم  بس ظهر شخص مكنوش يتوقعوا انه يكون سبب ف خطف دارين 🙂..
عصام: انت..
الكل مصدوم..
💛💛💛🌏🌏🌏🌏🌏💛💛💛💛💛💛
في مكان ف مصر ف جبال.
كان الاطباء يتحركون بسرعه رهيبه وكان زلزالا حدث..
وعمالين يعملوا صدمات كهربيه لشخص نايم علي السرير..
الدكتور 1:شوف منظم القلب..
اكتور 2:ضربات القلب سريعه هنعمل اي..
كمل بس ف الصدمات لحد ما يتظبط..
عملوا زي ما قال والنبض انتظم. نظر الاطباء لبعضهم واخرجوا تنهيده قويه..
الدكتور محمود: هو هيفضل. كده لحد. امتا؟!
الدكتور اسلام: الله اعلم.. ربنا يتولاه..
الدكتور محمود: يارب 💛
🌏💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
عصام: انت..؟!
الصدمه سيطرت علي الكل..
عصام: لي عملت كده...
يتبع....

صمود طفله ...حيث تعيش القصص. اكتشف الآن