*di hadapan rumah svt*
The8:kita dah sampai (membuka pintu kereta untuk hye jung)
Wonwoo:jom masuk hye jung
Hye jung:(berdiri di hadapan pintu)..
(Aku,aku takut nak masuk..berdiri dekat depan pintu ni aku teringat semua yang oppa pernah buat dekat aku..aku takut..dalam masa seminggu ni benda tu akann jadi balik)-hye jung
Dino:hye jung..jom..(memegang tangan hye jung dan membawa hye jung masuk)
Jeonghan:hai hye jung
Hye jung:(memandang jeonghan dan senyum)...(melepaskan oyen ke dalam rumah)...oppa boleh tak nanti hye jung nak beli jaring..lepastu letak dekat pintu..risau oyen keluar..
Dino:oppa dah beli dah..nanti kita pasang
Hye jung:bilik hye jung?
Mingyu:bilik hye jung masih di tempat yang sama
Hye jung:oh okey..hye jung masuk bilik dulu la eh
Seungkwan:okey..rehat dulu ye nanti kami panggil makan
..
Hye jung: (membuka pintu bilik)..wahhh setiap hari oppa kemas ke apa...tak berhabuk langsung..eh jap jap diaorang tahu aku nak datang dah sah sah la diaorng kemas..apa la.. (membuka beg bajunya untuk mengemas)..(memandang sekeliling)..oyen ??..meoww...oyenn(pergi ke ruang tamu)...Dino:kamu cari apa hye jung
Hye jung:oppa ada nampak oyen takkk..aduh mana la dia ni pergi (naik tingkat atas) (nampak oyen main di hadapan bilik s.coups) haaa tu pon awakk..eee sini!(mengangkat oyen)
Soo ra:(membuka pintu bilik)...(terkejut melihat hye jung).
Hye jung:(memandang soora)..pahal kau ni...(menggelengkan kepalanya)
Soo ra:(menarik tangan hye jung)..
Hye jung:apa kau ni!!!!
Dino:hye jung?? Kenapa tu(menaiki tangga)
Soo ra: apa dia buat dekat sini oppa!?..
Dino:ouh dia tumpang tidur dekat sini seminggu..oppa dia kerja luar
Soo ra:apaaa!!!
S.coups:(keluar dari bilik)...kenapa ni soo ra?
Soo ra:ni..tengok perempuan ni (menunjuk hye jung)
Hye jung:(menunduk ke arah s.coups)..(berjalan memasuki bilik)...
Soo ra:oppa apa niii
S.coups:.seminggu je okey..
Soo ra:(memandang s.coups dengan tidak puas hati)
..
SKIP
..
*waktu malam*Hye jung:(mengangkat telefonnya yang berbunyi)...oppa!
Chan:yeee..macam mana adik dekat sana?
Hye jung:oppaa boleh tak hye jung nak balik? Hye jung boleh berdikari la oppa..
Chan:kenapa ni? Diaorang ada buat apa apa ke??
Hye jung:takde la...tapi oppa,hye jung tak selesa laa..soo ra ada tau oppa
Chan:kamu ni..jangan fikir sangat..oppa percaya diaorang...diaorang takkan jadi macam dulu
Hye jung:oppa ni kan..yakin betul la
..
Vernon:(mengetuk pintu bilik hye jung) hye jung,jom makan..
..
Chan:ha tu...siapa panggil,dah dah..oppa letak dulu yeHye jung:ishhh...ok la bye..
..
Hye jung:(membuka pintu bilik)Vernon:jom makan malam..semua dah tunggu tu..
Hye jung:(mengikut vernon)....(mengambil pinggan yang dihulurkan oleh dk)..(memandang s.coups)..
*throwback*
Seungkwan:asal ajak diaJoshua:apa ni vernon
Woozi:terus hilang selera aku nak makan
(S.coups: (hentak meja) siapa kata dia family kita.. Perempuan yang letak racun dekat abang yang menjaga dia.. Nak kata family? Aku tunggu masa je nak halau dia.kalau tak halau.. Nanti semua kena racun)
Wonwoo:(melihat hye jung yang terkaku)..hye jung?
Hye jung:(terkejut dan pinggan yang dipegang jatuh)..o-oppa...h-hye jung minta maaf..hye jung kemas sekarang(mengutip serpihan kaca)
Hoshi:eh hye jung(menghalang hye jung) takpe takpe oppa boleh buat okey..dino ambilkan dia pinggan lain
Hye jung:oppa..hye jung masuk bilik dulu la..hye jung tak lapar (berjalan ke bilik)
Dino:hye jungg..(ingin pergi ke bilik hye jung)
Jun:(menahan dino) bagi dia masa...
..
Skip
..
Dino:(mengetuk pintu hye jung)..hye jung..Hye jung:(membuka pintu bilik) masuklah..
Dino:hye jung ok?
Hye jung: okey je..cuma tadi macam..haih tah la.. sorry tau oppa..pinggan pecah tadi..
Dino:takpe lah..pinggan pecah boleh ganti,kalau hati hye jung pecah,hancur ha siapa nak ganti?
Hye jung:eh oppa ahhahah tiber sangat ni
Dino:(senyum melihat hye jung ketawa)..taknak makan ke? Oppa temankan kalau hye jung nak makan
Hye jung:yang lain ada kat luar ke?
Dino:tak semua dah masuk bilik dah..
Hye jung:jom la..hye jung lapar sebenarnya ni ahhahaah
Dino:okey jom..
..
*semasa hye jung tengah makan*Soo ra:(turun tangga)
Hye jung:(memandang soo ra)
Soo ra:(mencampakkan rantai oyen di hadapan hye jung)
Hye jung:(mengambil) rantai dia tercabut ke?
Soo ra:takde lah...aku bukak rantai ni..lepastu bagi dia main kat luar
Hye jung:apa??!! Weh ni dah malam kot
Dino:soo raa!!
Hye jung:(bangun dari meja makan dan mencari oyen di sekeliling rumah)..oyennn!!oyennn!!!
Seungkwan:(melihat hye jung menangis di hadapan rumah) (berlari ke luar rumah)..hye jung kenapa ni??
Hye jung:(mengabaikan soalan seungkwan)..oyennn!!!
Seungkwan:kenapa ni dino
Dino:oyen hilang
Seungkwan:apa???macam mana boleh hilang?
Dino:soo ra
Hye jung:(masuk ke dalam rumah dan pergi ke bilik soora)..soo ra kau bukak pintu ni!!! Soo ra!!!
(Semua ahli keluar dari bilik disebabkan kekecohan)
Soo ra:apahal kau ni
Hye jung:(menarik tangan soo ra) kau pergi cari oyen sekarang....cepat!!!
S.coups:eh hye jung apa ni(melepaskan soo ra dari ditarik hye jung)..
Hye jung:(memandang seventeen)...(memandang soo ra)aku nak kau cari oyen sampai dapat..kalau esok takde juga..kau siap!!!(menolak soo ra)
S.coups:eh eh,jangan melampau eh
Hye jung: kalau oppa taknak hye jung melampau,cakap dengan perempuan ni dulu!jangan melampau dengan hye jung!tu pun susah ke?(memasuki biliknya)
Dino:hyung ni boleh tak kalau sekali tu sebelahkan dia,percayakan dia..
Seungkwan:dah dahhhh..
CONTINUE
YOU ARE READING
live with seventeen oppa (Season 2)
Non-Fictionbaca season 1 dahulu baru baca season 2 ye!!!! kalau tak baca season1, takkan faham cerita ini! ENJOY!!! :)