"Opstaan" iemand schud me heen en weer. Ik doe alsof ik niets hoor in de hoop dat ik kan verder slapen. "Het is al vier uur in de middag." Meteen wanneer ik dat hoor schiet ik recht, waardoor Freya begint te lachen. "Het was niet waar hé?" Ze schud lachend haar hoofd. Met een diepe zucht sta ik recht en ga met mijn pyjama nog aan naar beneden. "Moet je je niet omkleden? Je staat in je pyjama." Hoor ik Freya vragen. "Geen zin in, ik heb tenminste iets aan." Eigenlijk gewoon een te grote, losse t-shirt met een losse short.
Freya komt me achterna en samen gaan we naar de keuken, om te eten. We pakken elk een kom, Freya de cornflakes en ik de melk. We beginnen met eten terwijl Freya praat over vanalles en nog wat. Opeens komt Ashton moe binnen geslenterd. Zijn ogen zijn nog klein, dus hij is waarschijnlijk net wakker. "Hey" glimlacht hij naar me. "Hey" zegt Freya snel terug, zodat ik niets tegen hem moet zeggen. Ik vorm een 'dankje' met mijn mond en ze steekt haar duim op. Hij pakt een kom en gaat bij ons aan tafel zitten. Terwijl Freya verder praat begint Ashton te eten.
"Gaan we zwemmen?" Vraagt Freya."Zolang het maar niet zoals gisteren is!" Zeg ik lachend waardoor ze ook lacht."Is goed! Anders zal ik je trakteren in starbucks!" "Deal!" Niets is zo lekker als een frappuccino in de starbucks!
We kleden ons om en ik doe gewoon de bikini van gisteren weer aan. Freya heeft er 1 in het blauw met witte strepen. Het staat haar goed. Vroeger had ze die ook altijd aan, maar we gingen na een tijdje niet meer zwemmen. Ze wou niet meer na de scheiding van haar ouders. Ze ging toen altijd alleen met haar ouders het water in, niet alleen de mama, of niet alleen de papa en dat hield ze ook zo. Maar dat is verleden tijd! Hoop ik toch...
Ik spring het water in en wacht tot Freya erbij komt."Allee Fre! Kom er toch in! Anders starbucks!!" Herinner ik haar er aan."Liever starbucks dan dat water!" Zegt ze lachend.
<>
"Ga je mee lopen? Dan kunnen we inneens een starbucks zoeken." Vraagt Freya aan me. Ik knik en ga van mijn bed om me om te kleden. Ik pak mijn jogging broek uit mijn kast, samen met een fluo roze tanktop. Ik kleed me om en pak dan mijn loopschoenen. "Kom je nog?" Vraagt Freya. "Ja, ik kom!" Ik loop de trap af met mijn schoenen al aan en we gaan samen naar buiten. We lopen voorbij een park en besluiten er heen te gaan. Het is er zo gezellig! Freya geeft de jongens die ze ziet punten op 10. De hoogste score is een 9/10. Waarom heeft niemand een 10/10? Soms lach ik om hoe weinig punten ze krijgen.
We rusten even uit op een bankje aan het meer en ze blijft maar praten. Ze kan haar mond ook nooit toe houden, denk ik bij mezelf. "Zullen we weer gaan lopen?" Vraagt ze na een tijdje. Ik knik, we staan op en we lopen weer verder. Had ik maar drinken mee genomen. Het is hier heet! Straks ga ik denk ik weer in het zwembad. We lopen op een rustig tempo verder tot ik Feya "Starbucks!" Hoor roepen. Ze wijst naar de starbucks een beetje verder van ons. "Gaan we er iets drinken?" Smeekt ze. Ik rol met mijn ogen maar knik dan toch maar. "We moeten wel, je wou het water niet in" grinnik ik.
"2 frappuccino caramel alstublieft." "Welke naam?" vraagt het meisje achter de balie. "Freya" ze knikt en schrijft het op het karton, dat ze vervolgens rond de bekertjes doet. Ze betaald en we gaan aan een tafel zitten om te wachten. "Is dat Ryan?" vraagt Freya een wijst naar een jongen met zwart haar. Ik knik. Ryan is mn ex tot ik erachter kwam dat hij me bedroog. Nu hopen dat hij me niet herkent. "Freya" word er afgeroepen en Freya staat direct op om de bekertjes te halen.
Ze komt terug en geeft me mijn beker. "Dankje" mompel ik en begin meteen te drinken. Ik heb zo'n dorst! "Gaat het?" Vraagt ze lachend. "Ja, hoezo?" "Ik heb je nog nooit zo snel iets zien opdrinken." Zegt ze lachend. Ik haal mijn schouders op en wacht tot Freya ook klaar is.
We besluiten weer terug te gaan. Samen gaan we naar buiten en zoeken de weg. We zijn denk ik de weg kwijt. Ik herken het hier niet! "Hier naar links" zegt Freya. "Ken jij de weg dan?" Vraag ik."Nee, ik denk het gewoon." Dan gaan we er zeker nooit geraken...
<>
Uiteindelijk zijn we toch terug uitgekomen bij ons huisje. Geen idee hoe! Ik heb gewoon Freya gevolgd. Het is een wonder! Ik neem een frisse duik in het water. 1 woord. Heerlijk. Freya komt erbij en we doen wedstrijdjes van wie het snelste is. "3.2.1. Start!" We beginnen als een gek naar de andere kant te zwemmen en weer terug. Dat doen we 5 keer. "Ik ben gewonnen!" Roep ik blij en steek mijn tong naar Freya uit om haar te plagen. "Volgend spel!" Zo doen we een hele tijd door. Uiteindelijk besluit we uit het water te gaan en met een frisbee naar elkaar te gooien. Niet dat we dat kunnen. Echt waar, een frisbee is soms zo irritant! Het kiest nooit de weg die je wil, dus gaat hij de verkeerde richting uit. Ooit toen ik klein was heb ik een frisbee tegen mijn hoofd gekregen en dat was niet zo leuk...
"Vangen!" Roept Freya. Ik vang de frisbee zonder moeite en gooi hem terug. Natuurlijk moet die naar de andere kant vliegen, waardoor Freya veel moet lopen. "We kunnen beter iets anders gaan doen." Zegt ze lachend. "Wil je m'n haar doen?" Vraag ik."Jaa!!" Roept ze uit, waardoor ik lach. "Lach je me nu uit?" Vraagt ze gekwetst. "Nee, ik zou niet durven!" Nu schiet ze ook in de lach. "Kom!" Ze neemt me aan m'n arm en sleurt me naar mijn kamer. "Zit" beveeld ze me. Ik ga op mijn bed zitten en ze pakt al haar spullen. "Je mag het pas zien als het klaar is!" "Oke oke" zucht ik en ze begint allerlei dingen in mijn haar te doen.
"Klaar!" Zegt ze trots. Ze klapt vrolijk in haar handen en zet een spiegel voor me neer. "Ik zie wel niet veel, trek eens een foto van de achterkant!" Eerst pakt ze haar gsm en trekt dan een foto. Daarna laat ze hem aan me zien."Het is prachtig!" Zeg ik blij. "Hoelang heb je er aan bezig gezeten?" Vraag ik."Een uur, maar het is het waard!" "Wow, zo lang?" Ze begint te lachen."Gaan we een filmavond houden?" "Goed idee! Welke film eerst? Maleficent?" "Ja! Die is zo goed!" Ze pakt haar laptop en start hem op. "Wacht!" Roep ik. "Wat is er?" Vraagt ze geschrokken."We hebben nog geen snacks" zeg ik op een "dhuu" toon. "Omg Oliv! Ik was zot hard geschrokken!" Ze verdwijnd mijn kamer uit en komt na ongeveer 5 minuten terug met een kom ships en een kom nootjes. Ze komt naast me zitten. "Kan ik beginnen?" Vraagt ze en grinnikt. "Ja, nu kan je beginnen" ik zet me goed en kijk aandachtig naar de film.
<>
Aurora is zo mooi! We zijn nu in het deel dat ze haar aan het verbrande spinnenwiel prikt. Maleficent had nog zo goed geprobeerd het tegen te houden! Ik vind het echt cool hoe ze zo'n film maken! Zeker toen maleficent haar vleugels waren afgehakt. Hoe doen ze dat toch? Het lijkt zo echt!
<>
"Die film was leuk." Zegt Freya en geeuwt. "Nu al moe?" Grinnik ik. "Misschien." Zegt ze en kijkt me aan. "We hebben nog maar 1 film gezien en je bent nu al moe?" "Dat komt door de vlucht. Ik had weinig geslapen! Er zat een dikke man naast me te snurken, echt irritant." "Wil je gaan slapen dan?" "Ik weet het niet." Ik zucht. "Ik ga slapen" zeg ik uiteindelijk. "Ik ook." We ruimen alles op en ik kleed me om in mijn pyjama. Ik poets mijn tanden en ga in bed liggen. "Truste" "Truste" ze doet het licht uit. Ik sluit mijn ogen en val zoals Aurora in een diepe, diepe slaap.
JE LEEST
It's All Just A Dream (Voltooid)
FanfictionOlivia is een gelukkig meisje. In haar verleden is er veel gebeurd, maar alles gaat nu goed met haar. Als ze naar Spanje gaat, blijkt het dat ze met iemand gaat die ze liever nooit gezien had. Hij probeert alles om het goed te maken, maar of dat wel...