17

574 90 6
                                    

"Mianhei, sepatutnya aku bagitahu korang dulu," kata Jaemin serba salah.

"Hmm, takpe lah Jaemin. Lagipun dia nak minta tolong kau ajarkan dia je kan?"

Jaemin mengangguk.

"Korang okay je kan?" Haechan memandang Herin dan Haneul yang dari tadi hanya berdiri mendengar perbualan tiga lelaki itu.

"Kalau tak okay pun, kena okay juga kan? Takkan nak halau dia pula nanti," Haneul menjawab sebelum duduk di kerusinya.

"Betul tu. Biar je lah dia. Asalkan dia tak ganggu study kita," ujar Herin sambil tersenyum paksa.

"Tu dia kan?" Haechan menunjuk ke arah pintu masuk bilik ulang kaji itu.

Jaemin mengangguk. Dia kemudian mengangkat sedikit tangannya ke arah seseorang itu.

"Hai, mianhei sebab saya lambat," Jina tersenyum memandang Jaemin.

"Takpe. Duduklah dulu," Jaemin menarik kerusi kosong lalu diletakkan di penjuru meja.

"Gomawo," Jina mengambil tempatnya.

"Jina, ni kawan-kawan aku. Haechan, Renjun, Herin and Haneul. Sepatutnya ada Jeno sekali, tapi dia ada hal harini," kata Jaemin.

"Er, hai. Saya Oh Jina," gadis itu memandang mereka semua dengan senyuman.

"Oh, saya ada bawakan air kotak untuk kita semua," Jina meletakkan plastik yang dibawa bersama dan diletakkan di atas meja. Ada air kotak berperisa buahan di dalamnya.

"Ah, Haneul dia minum coffee je waktu belajar," ujar Jaemin tiba-tiba.

Jina yang baru ingin menghulurkan air kotak kepada Haneul, terhenti pergerakannya.

"Oh, saya tak tahu,"

"Gwaenchanha," ujar Haneul.

"Korang berbual dulu boleh kan? Aku dengan Jaemin nak beli kopi kat bawah," kata Haechan.

"Aku pun nak coffee juga harini," kata Herin.

"Hmm, arraseo Seo Herin," Haechan kemudiannya menarik Jaemin pergi dari situ.

Haneul kemudian mengeluarkan buku miliknya dan bekas pensil dari beg sekolahnya.

"Yaa, baru beli ke? Tak pernah nampak pun sebelum ni?"

Herin menyentuh rantai kunci yang digantung di bekas pensel milik Haneul.

Herin menyentuh rantai kunci yang digantung di bekas pensel milik Haneul

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Er, Jaemin bagi semalam. Hehe," Haneul tersengih memandang Herin.

"Jaemin?"

Haneul memandang Renjun dan Jina yang bersuara serentak itu. Dia kemudiannya mengangguk.

"Wah, lain macam eh korang. Ada apa-apa ke sampai dapat hadiah ni?" usik Herin.

Rantai kunci tersebut ditanggalkan dan dibelek penuh minat.

"Jangan nak merepek," ujar Haneul.

"Ehem, aku nak ke toilet sekejap," Renjun bangun dan berlalu keluar.

"Oh ya, Jina. Kau just nak Jaemin ajarkan kau apa yang korang belajar tadi kan?" soal Herin.

Jina mengangguk.

"Maaf, saya tahu saya tak patut join korang,"

"Kau dah join pun. Stay je lah," ujar Haneul.

"Betul tu. Cuma, aku harap lepas ni kau tak payah lah join. Sebab kalau Jeno ada nanti macam berserabut pula ramai-ramai kat sini," sambung Herin.

"Jadi, korang memang tak sukalah kan saya ada kat sini? Walaupun Jaemin, Hacehan dan Renjun tak kisah pun sebenarnya?" Jina memandang mereka berdua.

Trust Where stories live. Discover now