Väckarklockan slogs igång. Åhh orka gå gå till skolan var det första jag tänkte, jag försökte somna om. Vänta! Det är inte skola, det är sommarlov. Vad jag vet har jag inte rött den där klockan sen vi slutade skolan. Jag reste mig upp och kollade vad klockan var, åhhhh, den var sju!!!
- MAMMA!!!
Jag hörde trappsteg upp för trappan och sen fram till min dörr. Mamma öppnade dörren och steg in.
- Vad är det?
- Har du ställt min klocka?!
- Ja, hurså.
- Va, varför?!
- För vi behöver hjälp med att fixa trägården.
- åhhhh!!!
- Sluta sucka och upp med dig.
- Du vet väl att jag kom hem halv fyra ikväll!
- Det är inte mitt problem, så upp med dig nu, sa hon och gick ut.
- Fan, orka, ropade jag efter henne.
Jag gick långsamt upp från sängen, och tänkte på vad som hände igår, då log jag. Jag klädde på mig lämpliga kläder för att arbeta, USCH! Jag öppnade dörren och utanför dörren satt Yoshi.
- God morgon, sa jag och kliade honom bakom öronen. Jag gick vidare ner för trappan, in i köket där hela familjen satt och åt frukost.
- God morgon gumman, sa pappa.
Jag gick förbi dom och satte mig i soffan och började med mobilen utan att säga hej.
- Social, sa min lillebror retande
- Käften!
- Unga dam, säg förlåt.
- Förlåt, sa jag utan att mena det.
- Hon mena det inte, skrek han.
- Men sluta nu, sa mamma med ett stort suck.
- Iallafall, vad vill du ha till frukost gumman.
- Mamma klockan sju på morgonen, sa jag med ett suck medan jag gick tillbaka till mitt rum. Jag öppnade dörren och la mig ner på sängen och försökte somna om. Men efter en minut ropade mamma:
- Jorden kommer du nu.
- Ååååhhhhhh......
Jag reste mig upp, gick fram till mitt skrivbord och tog mina hörlurar. jag öppnade dörren och gick ner och sen ut till hela min familj.
Jag hade fått i uppgift att ta bort ogräs från våra rabatter. Så jag tog fram min mobil, satte in hörlurarna och satte på musik. Det var äckligt, fast musiken gjorde så jag var i en helt annan värd. Men efter femton minuter var det någon som knackade mig på ryggen. Jag stängde av musiken och vände mig om, det var Laura. Jag är fortfarande arg på henne för att hon hade ju lovat att gå med mig hem och gå ut med Yoshi i går kväll.
- Hej, sa Laura med ett stort leende.
- Hej, sa jag utan att bry mig om henne.
- Och vad är det med dig då surpuppa, sa hon retande.
- Du lovade, sa jag uppröt.
- Va, vad är det du snackar om.
- Du lovade att gå ut med Yoshi igår!
- Du stack! Sa jag högt.
- Jaha.....förlåt, men jag hade så kul.
- Du bryr dig bara om dig själv!
- Det gör jag inte alls!
- Nähe? Så hur många gånger har det här hänt?
- En gång, sa hon bestämt.
Jag kollade henne i ögonen bestämt.
- Okej, sju gånger.
- Ja exa..men så avbröts jag av att min telefon plingade till. Det var Luke, han vill träffas utanför skolan klockan tolv. Jag kollade på klockan, den var halv elva, jag gick in upp till mitt rum. Jag tog fram svarta byxor med svarta hängslen och en vit tröja med svart text på. Sen när jag hade bytt kläder sminkade jag mig och satte upp håret i en hög tofs. Sen gick jag ner för trappan in i köket där mamma stod.
- Jag måste gå nu, sa jag.
- Okej, tack för hjälpen med trägården.
- Varsågod.
- Jag älskar dig, sa jag.
- Jag älskar dig, medan vi kramade om varandra. Vi släppte varandra och jag gick ut till hallen, jag tog på mina svarta högklackade skor och tog mina solglasögon.
- Hejdå, sa jag.
- Hejdå gumman, var försiktig.
- Det ska jag.
Jag gick ut för dörren, där stod Laura fortfarande kvar.
- Var ska du?
- Bryr du dig eller?
- Ja, du ändå min bästa vän.
- Okej, eftersom du stack så var Luke väldigt snäll och gick ut med Yoshi med mig igår och du frågade han om jag ville göra något med mig idag.
- Är Jordan lite KÄR, sa Laura retande.
- Jag kunde inte lika gärna gå klockan tio från ett party som varade till klockan tre.
- Får jag följa med?
- Det skulle du tänkt på innan du stack.
- Men kom igen.
- Vad skulle du ha gjort då om din bästa vän har svikit dig sju gånger, vad skulle du ha gjort.
- Ehhhh......
- Exakt.
Jag gick ut från min trägård och gick raskt därifrån. Jag kände hur en tår trängde sig fram och rann ner från kinden.Hej! Det här kapitlet blev tråkigt och förlåt att det inte har kommit ut ett kapitel på länge. Jag ska försöka skriva ett imorgon.
// Frida💗
YOU ARE READING
Miss you
FanfictionVi satt på bryggan hand i hand med fötterna i vattnet, våra fötter snuddade vid varandra och jag blev varm i hela kroppen. Han är så söt och snäll och bryr sig verkligen om mig. Jag tror jag är kär! Jag sprang så snabbt jag kunde, jag kände hur svet...