31.Hollow

2 0 0
                                    

Seorang lelaki tersenyum dan menerima satu aura yang gelap merasuki tubuhnya.perlahan-lahan sayap hitam membentuk di belakang dan tanduk berapi keluar.

"Tuan hollow sudah sampai ke sasaran.menunggu arahan"

"Ha ha ha ha!! Bagus.aku nak hollow bunuh semua.jangan tinggal satu pun.faham!"

"Baik tuan"

"Ashura windshield...kau akan terima balasan"

Sementara itu,para pengawal sedang berjaga di pintu masuk kota dan ternampak kelibat hitam melintas.mereka pantas mengejar ke depan dan rasa sakit muncul.

Sedar-sedar kepala mereka jatuh ke bawah dan kelibat seorang lelaki bertukar menjadi asap hitam.dia merempuh pintu masuk kota dan menyerap semua soul di depanya.

Ashura yang sedang berkultivasi tersedar dan pantas menuju ke pekan.leon dan yang lain menyelamat seberapa ramai orang dan zarwin menyerang lelaki tadi.

Zarwin menendang lelaki tersebut tapi di tankap kakinya dan dilempar ke sebuah gerai.zarwin memuntahkan darah dan memegang dadanya.aisyah berlari ke arah lelaki tadi sambil memanah .

Lelaki tersebut bertukar pada asap hitam dan menyeliputi aisyah sehingga tidak nampak bayangan diri.leon pula memasang pelindung di sekitarnya.

"Earth ball!"

Bebola tanah menyerang asap hitam tadi tapi ia dihalan dengan gelombang yang sangat kuat.asap hitam tersebut membentuk seorang lelaki.lelaki tersebut melepaskan gelombang tersebut membuatkan leon terhempas pada satu tiang.

Lelaki tersebut memalingkan tubuh ke arah aisyah yang sedang meronta.perlahan-lahan soulnya diambil.pancaran cahaya sesuatu menyebabkan lelaki itu memcampak aisyah ke tepi.

Aisyah terbaring dengan lemah.
Ashura muncul bersama saryana.dia memandang semua dan mulai marah.aura dilepaskan secara mengejut dan menakutkan lelaki tersebut.

Tangan ashura bercahaya biru silver dan cahaya tersebut meresap masuk ke dalam aisyah dan yang lain.ashura berjalan dengan dingin.

"Siapa dia ni begitu kuat auranya!"desis hati lelaki tadi.

"Kenapa kau kene bunub semua orang disini dan menyerap soul mereka?"

"Itu tugas aku!tuan aku menyuruh ku!"

"Baiklah aku pula akan berkata sebaliknya.kau pulangkan soul mereka semua dan pergi dengan aman atau yang kedua kau x yah pulang soul mereka dan berjumpa dengan malaikat maut kau"

Ashura menguatkan aura dan lelaki tersebut terbaring.dia cuba berubah tetapi ashura menghalang.dia merasakan sakit dan lakaran magis berlambang bulan sabit muncul.

"Seal moon!! X!jangan!!!"

Soul yang diambil tadi mula keluar dan kembali ke tuanya.masing-masing tersedar dan melarikan diri ke tempat selamat.ashura melepaskan lelaki tadi.

Dia kelihatan lemah dan melutut di depan ashura.dia memandang ashura dengan mata yang tajam ibarat pisau tetapi ashura tidak gentar dengannya.dia tersentak.

Pertama kali musuhnya tidak gentar menghadapi dirinya!.ashura memandang lelaki tersebut dan serta-merta lelaki itu terduduk kedua-dua belah kaki.

"Kau jangan ingat aku x tahu kau siapa.kau mempunyai kuasa ghost.aku ngaku kau memang kuat tapi kau kene ingat seseorang yang dilihat lemah ialah orang yang sangat kuat sebenarnya hollow ataupun xen"

Hollow tersentak dan berundur ke belakang.mengejutnya hollow merasakan sakit pada kepalanya dan dia menjerit kuat.

"Ma..mac..macam mana k..ka...kau tahu na..na..nam...nama aku.aarrgggg!!!"

"Kau tak perlu tahu hollow tapi macam apa yang aku katakan awal tadi kau akan bertemu dengan malaikat maut kau"

Hollow mengeluarkan angin di tangan dan melompat ke belakang.
Dia menyeru senjatanya yang merupakan scythe hitam dan ada kentorak di belakanh bilahnya.

"Ghost scythe.good kau dah boleh kawalnya.kebayakan semua akan terhasut apabila dia keluarkan scythe tu tapi kau x"

"Kau akan mati!!"

"Ops! Aku salah"

Ashura menahan scythe hollow dan melontarnya ke tengah kota.ashurq meluru ke arahnya dan membuat right spin kick tepat di kepala membuatkan hollow terbang ke tepi dan merempuh gerai di situ.

Ashura menghalakan tanganya ke arah hollo dan melepaskan angi  tajam.dia tergelak dan tersenyum.hollow pula sedang mengelak dan bersembunyi di satu tempat.

Dia berkultivasi sebentar dan berusaha menguatkan kuasanya.
Kuasanya mula keluar dan dia terus menyerang ashura.ashura menghilang.secara tidak disangka ashura membuat uppercut ke hollow.

Hollow bertukar menjadi asap hitam dan menuju ke arah saryana.
Saryana mengelak dan melibas pedangnya.hollow tergelak dan cahaya mula keluar dari tubuhnya.

Dia bertukar pada manusia kembali dengan luka di badan.dia melihat saryana dan tergamam ada soul sedang terapung di sekitar saryana.

"Soul of angel!"

Ashura mendarat di depan saryana dan mengeluarkan pedangnya.hollow mengenggam tangan dan menjerit kuat dan letusan tiang kuasa kegelapan muncul.

Hollow terapung dan rupanya berubah kepada raksaksa yang sangat besar dan bersayap.hollow tadi menderam dan menyerang dengan sinaran api hitam pada ashura.

Bbbbooommmm

Ashura menyerap serangan hollow dengan satu lorong deminsi.ashura tersenyum dan melepaskan kuasanya.pedang 7 deadly sins dan pedang demension destroy muncul dan melepaskan kuasa membentuk sebilah pedang baru.

"Balance demension excalibur!"

Pedang tersebut melayang pada ashura dan tiang kuasa yang lebih besar dan seimbang muncul.ashura terapung dengan kuasanya.

"Dememsion cage!"

Sangkar bercahaya merangkap hollow dengan mudah.

"Excalibur destroyer!!"

Sinaran pembelah meluru ke arah hollow dan di saat itu hollow menerimanya dengan hati yang terbuka.ashura sedar dan hanya mengangguk.

Bbbboooommmm

Hollow dikalahkan dan penduduk kampung bersorak ke ashura dengan kemenanganya.ashura terus terbang dari situ ke tempat lain.saryana yang kenal akan sikap suaminya turut terbang ke ashura.












Stay tune.ciow!!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now