12| Tinggalkan

15.9K 1.1K 68
                                    

+。*゚Sometimes Love Is Strange When You Fall For Your Own Enemy。*゚+

Nuhail Mevius sedikit tersentak bila tangannya disentuh lembut. Pantas dia mengalihkan pandangan ke sebelah sofa yang didudukinya.

Senyuman dilemparkan buat wajah pucat yang memandangnya dengan senyuman tipis.

"Kenapa abang termenung jauh?" Tanya Lunara lembut.

Dia yang berada di kerusi roda memandang hairan pada Nuhail Mevius yang hanya menggeleng.

Dari lelaki itu balik tadi lagi dia perasan yang Nuhail Mevius termenung jauh dan sesekali lelaki itu tersenyum sendirian.

"Tak ada apalah. Luna dah mandi? Dah makan?" Tanya Nuhail Mevius prihatin. Rambut panjang Lunara disisir perlahan dengan jemarinya.

Terserlah rasa sayangnya pada gadis itu.

"Dah, semua dah. Kak Siti yang tolong Luna. Oh ya Abang, Kak Siti minta cuti seminggu sebab dia nak jenguk mak dia yang sakit dekat kampung. Luna izinkan." Ujar Lunara bila teringat pembantu rumahnya tu.

Nuhail Mevius mengangguk. Dia seolah-olah berfikir seketika sebelum wajah Lunara dipandang.

"Kalau Luna dah izinkan Kak Siti ambil cuti, abang pun kiranya kena cuti jugalah." Kata Nuhail Mevius.

Tak akanlah dia nak biarkan Lunara bersendirian di rumah besar ni?

"Ish, tak apalah. Luna boleh jaga diri Luna sendiri dekat sini." Lunara membalas yakin.

Nuhail Mevius tarik kerusi roda Lunara supaya berhadapan dengannya, senyuman manis dilemparkan dengan tangannya mengusap sayang kepala gadis itu.

"Tak boleh, abang tetap risaukan Luna. Lagipun kerja boleh tunggu, kan? Abang cuti seminggu sementara tunggu Kak Siti balik."

Memanglah rumah agamnya ni dikawal erat dan memang menjamin keselamatan tapi dia memikirkan keselamatan Lunara di dalam rumah.

Lunara hanya akur. Dia seolah-olah berfikir seketika sebelum wajahnya berubah ceria.

"Abang, sementara abang cuti tu, boleh tak kalau Luna nak pergi Cameron Highlands?"

"Cameron Highlands?" Kening kiri Nuhail Mevius terangkat.

"Haah. Dah lama Luna tak pergi sana. Luna nak makan strawberry yang segar kat sana."

Nuhail Mevius terdiam seketika.

Dalam masa seminggu bercuti? Esok Ammara Haliqa sudah mula mengambil peperiksaan dan pastinya gadis itu perlukan sokongannya tapi,

Nuhail Mevius pandang wajah Lunara lama. Perlu ke dia tinggalkan Ammara Haliqa sekejap?

"Bolehlah abang... Luna bosanlah dekat rumah... Please..." Lunara pegang tangan Nuhail Mevius lalu digoyangkan. Matanya bersinar penuh pengharapan.

Nak tak nak, Nuhail Mevius mengangguk juga.

"Okey, esok kita pergi ya? Tapi kita bertolak tengah hari sebab pagi tu abang ada hal." Nuhail Mevius mencubit pipi Lunara mengundang tawa kecil gadis itu.

"Jomlah tidur." Nuhail Mevius bangun dan terus saja tubuh gadis itu digendongnya dan dibawa ke tingkat atas.

。◕‿◕。

"Kenapa awak asyik pandang saya? Dah jatuh cinta ke?" Ammara Haliqa menaikkan keningnya dengan senyuman manis.

Dari tadi lagi dia perasan yang lelaki itu mengerling ke arahnya. Bukannya nak fokus pada pemanduan.

Ammara Nuhail : Chasing The Dawn [Terbit]Where stories live. Discover now