Hoofdstuk 8

192 11 3
                                    

Will werd wakker, hij zat nog steeds achter dezelfde rotsen. Hij was wakker gemaakt door hoefgetrappel. "Trek sta je nog goed???." Vroeg hij, hij had Trek daar zo neer gezet zodat als Halt en Gillan de grot inreden Trek op een plankje kon trappen zodat er een lawine voor de grot ingang zou komen. Daar kwamen Halt en Gillan inzicht. "Oké daar is hij de grot ingereden." Riep Gillan. Halt zei niks terug hij was verlamd door verdriet.

Ze reden de grot in. Will sprong op Trek hij drukte zijn schoen in de buik, het teken dat ze afgesproken hadden. Trek trapte op de plank. Een supergrote lawine schoof binnen een fractie van een seconden lag er een hele lawine voor de grot. "HELP WE ZITTEN IN DE VAL" riep Gillan. En toen hoorde Will iets mega stoms van Halt..... "Kijk ik heb hier een minuscuul kiertje als wij het kiertje groter kunnen, maken, kunnen we erlangs!" Will zuchtte hij pakte een spul om je gezicht mee donker te maken en haar poeder in het zwart. Hij leek nu net een Genovese jongen die heeeeeel toevallig Halt's leerling vermoord heeft. "Kom Trek we moeten weg...." Daar reden Will en Trek weg......

"Eindelijk we zijn eruit." Zuchtte Gillan vrolijk nu die moordenaar van......." Halt zuchtte. "Ik zal diegene die Will mij heeft afgepakt zwaar straffen...." "Kijk hij is weer niet verstandig met de sporen geweest" zei Gillan wijzend op sporen van Trek en Will. Kom we volgen ze.

Will zat lekker aan zijn feestmaal. Eigenlijk voelde het best goed om Halt en Gillan eens te slim af te zijn. Hij voelde wel een steek van verdriet toen hij dacht dat Will nu alleen maar een legendarische held die Araluen meerdere keren gered heeft. Maar ja hij en Trek waren nu een Genovese jongen en een Genovees paard..... Hij hoorde hoefgetrappel "shit" fluisterde hij "heb niet aan mijn sporen gedacht, Trek" hij zette Trek voor de zekerheid maar achter een tent.

"HANDEN OMHOOG OF JE LEVEN" brulde Halt "mooi niet sukkel die in mijn val trapte..... Oja jammer he van je leerlingetje hij was zo'n goede jongen hij gaf z'n leven voor jullie en laat nu mij met rust, ik heb gifpijlen!" "Ooooooooh een Genovese jongen van een jaar of..." Halt fluisterde iets in het oor van Gillan. Will verstond zoiets als "jij rijd nu weg Gillan en die net of je op hem schiet van achteren." Mmm dom ze zijn niet zo snel als ze leken.....

Maar dat had hij dus FOUT want Gillan leek wel te vliegen naar de plek waar ze hadden afgesproken. "HANDEN OMHOOG OF IK SCHIET JE NEER" riep Gillan. Will was daardoor afgeleid en lette niet op Halt. En opeens...... Zat er een pijl door zijn heup. "Shit" hij keek naar beneden het bloedde als een rund. Aaah toch weer verloren. Maar wat Will niet wist dat Halt een paar Genovese trucjes had geleerd......"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""Hey was het leuk??? 🍡🍬🍭


De Grijze JagerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu