~97~

452 39 10
                                    

Still flashback

"WAHAI PENGHUNI RUMAH NI, CEPAT SIKIT BERSIAP SAKAI"

Jeritan Farah dan Ayuni mengegarkan rumah itu. Manakan tidak, sepatutnya mereka sudah bergerak menuju ke butik untuk membeli baju untuk Hitea nanti tapi sampai sekarang tidak bersiap.

Dengan pantas, Blue Roses kecuali Farah dan Ayuni, Dark Knight turun ke bawah dengan segara sebelum Ayuni dan Farah meletup sekali lagi.

"Apa yang lama sangat tu hah? Nak kata bersiap cecantik bagai, aku tengok sama je muka jamban korang. Tak berubah se sel pun" kata Farah yang marah. Ambik kau, mula dah kata kata hina dari Farah.

"Dah, jom cepat. Nanti lambat aku bunuh sekor sekor dekat situ jugak" kata Ayuni yang menarik Farah keluar. Dark Knight dan Blue Roses lantas menuju ke kereta mereka masing masing.

Mereka lantas menuju ke mall Lestari yang terkenal dengan bahagian fashion yang trending. Masing masing lantas berpecah sesama sendiri untuk membeli baju yang sama.

Nia POV

Farah diheret oleh Nick mengikut ke semua kedai pakaian di situ. Al maklumla yang Farah ni bukannye suka pakai baju yang berwarna dan sepadan dengan orang lain.

"Cuba test baju ni. Cantik ke tak" kata Nick yang memberikan baju yang dipilihnya kepada Farah. Farah membelek baju itu dan mengikut arahan Nick untuk mencubanya. Tak nak jadi isteri derhaka katanye.

Sebaik saja Farah memakai baju itu, dia membelek dirinya di hadapan cermin kedai itu. Baju yang tidak ketat dan terdedah itu membuatkan dirinya menjadi comel.

"Kalau aku turunkan bahagian bahu ni dan ini" kata Farah secara perlahan. Memang tak la dia nak pakai baju itu tapi dah Nick suka nak buat macam mana. Dia cuba mengubah suai gaya pakaian baju itu untuk menampakkan dirinya yang sebenar.

"Done" kata Farah yang gembira melihat pantulan dirinya yang baru. Dia segera menyalin semula pakaiannya dan keluar dari bilik fitting room. Nick memandang ke arah Farah dengan muka sedihnya.

"Apa? Ingat boleh tengok ke" kata Farah yang memegang baju yang dipilih Nick. "Jom, kita pilih baju kau pulak" kata Farah yang terpujuk dengan Nick.

Aryani POV

Ayuni dan Aryan mencuci mata mereka dahulu di beberapa kedai pakaian yang ada di situ sebelum mereka pergi beli baju yang akan dipakai nanti.

Sedang sibuk mencuci mata, mereka berdua didatangi dengan kehadiran Amelia yang turut membeli baju untuk Hitea nanti.

"Aryan! Hai" sapa Amelia. Dia memeluk Aryan di hadapan Ayuni tanpa izin Aryan sekali pun. Aryan dengan pantas melepaskan pelukan Amelia dan menolak Amelia ke belakang.

"Kenapa awak ada dekat sini?" tanya Amelia dengan gedik sambil bermain dengan rambutnya.

"Takkan buta kot. Dah nama pun mall, mesti la nak beli barang. Bukannya nak buat anak" kata Ayuni yang berpeluk tubuh.

Aryan memandang Ayuni yang sudah bad mood itu. Ayuni menyampah melihat Amelia yang mengedik dengan muka cacatnya itu.

"Jap. Aku ada tanya kau ke? Takkan" kata Amelia. Ayuni yang ingin mara ke arah Amelia dihalang oleh Aryan dan sebaliknya Aryan yang datang mendekat dengan Amelia yang jakun itu.

"Aku tak tahu masalah kau apa sekarang but pergi dari sini kalau kau taknak dimalukan dengan Ayuni. Aku dah bagi warning dekat kau yang Ayuni takkan teragak agak untuk bunuh kau dekat sini" kata Aryan yang memberi nasihat pada Amelia.

Amelia terkejut bila mendengar perkara itu. Dia berharap tadi Aryan akan membelanya dari Ayuni tapi yang dia dapat sekarang amaran dari Aryan.

Dengan geram, Amelia pergi dari situ dan sempat memandang Ayuni yang tersenyum sinis melambai permergiannya dari situ.

"Buang mood je la budak tu" kata Ayuni yang melepaskan geram. "Dah, harini kata nak happy happy je. Jom aku buat kau happy" ajak Aryan.

"Kau nak belanja aku makan ke?"

Mata Ayuni terbukak besar bila dia ingat yang Aryan akan belanja dia makan. Aryan menggelengkan kepalanya.

"Belanja aku baju?" teka Ayuni lagi. Sekali lagi, Aryan mengelengkan kepala.

"Habis tu apa?" tanya Ayuni apabila dia sudah tiada idea untuk diteka. "Bagi anak" usik Aryan sambil menyerabaikan rambut Ayuni.

Ayuni terkejut dengan perkara itu dan lantas memukul dada Aryan namun dihalang dengan Aryan dan dipeluk erat olehnya.

"Takdela, aku gurau je. Jom beli baju, nanti yang lain tunggu pulak kita" kata Aryan yang mengenggam erat tangan Ayuni dan menuju ke kedai pakaian pilihan mereka.

No one POV

"Wah penat la nyah" kata Ieqa sebaik saja mereka semua pulang dari shopping.

Ieqa terlebih dahulu jatuh ke atas karpet bulu yang khusus untuk mereka baring sebagai pengganti katil jika malas naik ke bilik di ruang tamu.

Ayuni dan Farah tidak melepaskan peluang untuk join Ieqa baring. Kisah pulak dekat Dark Knight. Nureen dan Athirah hanya mampu menggelengkan kepalanya saja.

"Penat sangat budak bertiga ni" kata Aryan yang masuk dengan beg belanja dia dan Ayuni. Dark Knight juga membawa masuk beg belian mereka ke bilik sebelum berkumpul semula di ruang tamu.

"Tengok tu" kata Nureen yang mengisyaratkan Athirah dan Dark Knight memandang ke arah Ayuni, Farah dan Ieqa yang tertidur.

"Penat sangat shopping la tu" kata Athirah sambil tersenyum kecil. Walaupun mereka berlima rapat dari kecil, tapi baginya si bertiga tu still budak budak walaupun sudah berkahwin dan akan jadi begitu sepanjang hidupnya.

"Kejutkan minah bertiga tu. Tak elok tidur dekat situ" kata Aidil yang berasa kasihan. Mieza, Aryan dan Nick mula bangun dari sofa namun Athirah menghalang.

"Biarkan je. Nanti kita kejutkan" kata Athirah. Mereka bertiga baru je terlelap takut nanti terjaga tak boleh sambung tidur sebab mereka memasing ada masalah tidur.

"Tadi aku terserempak dengan Amelia time nak cari baju. Aku tengok dia pakai tak macam selalu je" kata Aryan. "Dia pakai macam mana?" tanya Qalif yang pelik.

Amelia dengan pakaian ketat takkan pernah berpisah. "Amelia tadi pakai baju yang tak nampak bentuk dalan dia. Macam baggy gitu" kata Aryan yang tidak tahu nak terangkan.

"Biasa la tu kot." kata Nureen yang ingat Amelia datang bulan masa tu. "Tapi kan, korang tak perasan ke yang Amelia tu macam ada something?" tanya Mieza pada Athirah dan Nureen.

"Haah, takkan tak rasa sesuatu" kata Nick yang ingin tahu. Nureen dan Athirah memandang satu sama lain dan memandang ke arah minah bertiga yang sedang tidur.

"Kitaorang memang dah rasa yang ada something dekat Amelia tapi kitaorang tak tahu apa dia. Mungkin Farah or Ayuni dapat tahu apa benda tu" kata Athirah.

"Tapi Farah sendiri cakap jangan bagitahu benda ni sebelum maasanya." kata Nureen pada Athirah. 














TO BE CONTINUE~~~

[C] Blue Roses Where stories live. Discover now