jia, klasik müziğe oldukça düşkün bir kızdı. piyano çalmayı öğrenmeyi gerçekten çok istiyordu ve anne babasını dersler alabilmek için zorladı.
bir gün jia ve ailesi şehirde dolaşırken jia bir tabela gördü. "satılık piyano" yazıyordu. anne babasına evde kendi başına çalışması, pratik yapması için bu piyanoyu alıp alamayacaklarını sordu. ilk başta, ailesi reddetti ve muhtemelen çok pahalı olduğunu söyledi. jia ısrar etti ve içeri girip fiyatı sormak için onları ikna etti.
dükkana girdiklerinde köşede duran büyük, eski, kuyruklu bir piyano gördüler. dükkanın sahibi yaşlı kadın geldi ve onlara yardımcı olup olamayacağını sordu. bay guo piyanonun fiyatını sordu ve yaşlı kadın onlara 100 dolar olduğunu söyleyince şaşırdı. kadın onu bir çöp yığınında bulduğunu ve kendisinin tamir ettiğini söyledi.
bay guo cüzdanından 100 dolar çıkardı ve yaşlı kadına piyanonun ücretini ödedi. eski piyanonun evlerine ücretsiz olarak teslim edilmesini ayarladı. aile satın aldıkları piyanodan memnun olarak eve döndü.
piyano geldiği gün jia'nın ailesi tüm arkadaşlarını yemeğe davet etti. kızlarının yeteneğini sergilemesini ve onlar için piyano çalmasını istediler. konuklar etrafına topladı ve jia eski piyanonun başına oturdu, tuşların üzerinde çınlamaya başladı.
ancak bir süre çaldıktan sonra parmak uçlarında keskin ağrılar ve rahatsızlıklar hissetmeye başladı. yine de ailesi, arkadaşlarını hayal kırıklığına uğratmak istemediler. bu yüzden jia'yı bütün gece piyano çalmaya zorladılar. gecenin sonunda jia çok yorgundu. babası onu yukarı taşımak ve yatağına yatırmak zorunda kaldı.
ertesi sabah uyandığında, jia yataktan kalkamadı. kesinlikle enerjisi yoktu. ailesi onun hasta olduğunu düşündü ve okula gitmemesine karar verildi. birkaç gün sonra iyileşti ve eski hâline döndü. hemen eski piyanonun başına geçti ve tekrar çalışmaya başladı.
ama ne zaman piyanoyu çalmaya kalksa, parmaklarında aynı keskin acıyı hissetti. bunu görmezden gelmeye çalıştı ve ona verdiği rahatsızlığa rağmen çalmaya devam etti. zaman geçtikçe, jia daha da zayıflamaya başladı. yüzü solgunlaştı, teni gergin ve kösele oldu.
birkaç gün sonra piyanodaki tuşlardan biri çalışmayı durdurdu. piyanoyu aldıkları dükkânı aradılar ve yaşlı kadından gelip tamir etmesini istediler. geldiğinde kadın piyanonun yanına gitti ve, "onarabilirim ama odada yalnız olmalıyım. bu çok karmaşık bir süreç ve rahatsız edilmek istemiyorum. ben çalışırken sakın odaya bakmayın yoksa tamir edemem!" dedi.
jia ile ailesi kadının emirlerine uydular ve sakince odanın dışında beklediler. bir süre sonra yaşlı kadın çıktı ve piyanoyu tamir ettiği müjdesini verdi. vedalaşıp gitti.
jia piyanoda çalışmaya geri döndü ama daha fazla kilo verdi. yanakları çökmüştü ve kolları ile bacakları neredeyse bir iskelet gibiydi. çok geçmeden yürüyemez hâle geldi. okula gitmeyi bıraktı ve zavallı ebeveynleri onu gece yatağına, sabahları kahvaltı için alt kata taşımak zorunda kaldı. gizemli rahatsızlığına rağmen, jia biricik piyanosunu çalmaya devam etti.
birkaç gün sonra piyanodaki başka bir tuş çalışmayı durdurdu. yine yaşlı kadını aradılar ve tamir etmek için geldi. daha önce olduğu gibi, çalışırken onları odanın dışında bekletti ve içeriye bakmamaları konusunda uyardı.
ancak ebeveynler, kadının ne yaptığını çok merak etti. bay guo olabildiğince sessiz bir şekilde kapıyı hafifçe araladı ve aralıktan baktı. yaşlı kadının piyanonun kapağını kaldırıp içinden bir şey çıkarmasını izledi. bunun kanla dolu bir kavanoz olduğunu anlayınca dehşet içinde nefesi kesildi. yaşlı kadın kavanozu dudaklarına götürdü ve açgözlülükle içti.
jia'nın ailesi hemen polisi aradı ve yaşlı kadın tutuklandı. eski piyanoyu incelediklerinde, piyano taşlarının içlerine gömülü küçük, ince iğneler olduğunu keşfettiler. bu iğneler çıplak gözle neredeyse görünmezdi. jia piyanoyu çalarken iğneler parmaklarını delmiş ve içlerindeki kanı almıştı.
küçük tüplerden aşağı damlayan kan damlacıkları piyanonun derinliklerine gizlenmiş büyük bir kavanozda toplandı. kavanoz her dolduğunda, tuşlardan biri çalmayı durdururdu. aile yaşlı kadını aradığında kadın gelip kavanozdaki kanı içerdi.
öfkeyle dolup talan bay guo bir balta aldı ve piyanoyu parçalara ayırmaya başladı. piyanonun içinde, içinde iskelet olan bir tabut buldu. bundan kısa bir süre sonra, jia tamamen iyileşti.
˗ˏˋ 🎵 ˎˊ˗
ŞİMDİ OKUDUĞUN
the old piano | guo jiajia. ✔
Fanfictionbir zamanlar klasik müziğe çok düşkün bir kız vardı ve piyano çalmayı gerçekten çok istiyordu. ©laineleise