25

8.4K 207 10
                                    

" Ada je nak menjawab." Haqq terasa nak gigit saja bibir milik Adriana itu. Geram dengan sikap tak semenggah isterinya itu.

" Saya tahu lah apa saya buat. Lagipun terjumpa je dan tak ada maknanya saya nak balik semula kat dia. Saya masih waras lagi."

Betul lah tu, takkan lah Adriana hilang akal nak terhegeh-hegeh semula kat orang yang dah tak nak dia.

" Aku mana lah tahu. Kau kan dah bosan dengan aku. Mana tahu kau goda dia balik ke supaya jatuh kat pangkuan kau semula."

Adriana mengecilkan matanya. Tuduhan murahan apakah itu? Daripada dia buat kerja gila goda sampah seorang itu lebih baik dia goda sampah seorang dihadapan matanya ini. Sah-sah suami dia dan tak salah goda malah dapat pahala bukan?

" Macam tak ada kerja. Saya tahu lah maruah saya." Adriana menampar geram dada bidang Haqq.

" Kau tu perempuan penggoda, aku tak tahu lah maruah kau semahal mana."

Adriana sakit hati. Sampai hati Haqq cakap dia macam tu, tak bertapis langsung. Berani kata Adriana perempuan penggoda. Tahu lah nanti Adriana nak balas. Jangan ingat Adriana akan duduk diam. Kau tunggu sekejap lagi Haqq, wanita penggoda ini akan bertindak.

" Mulut awak ni memang tak ada insurans kan?" Ujar Adriana geram dan sakit hati.

" Sebab mulut aku tak ada insurans ni lah kau kena tahu batas kau. Mulut orang lain lagi tak ada insurans."

" Ya ya saya tahu." Ujar Adriana menunduk sambil jari runcingnya bermain dengan butang baju tidur milik suaminya.

" Kalau kau tahu , aku tak nak kejadian ni berulang lagi faham tak?" Haqq merenung anak mata Adriana.

" Awak jangan lah risau , kan kat tempat awam." Balas Adriana selamba tak membalas pandangan mata Haqq yang begitu dekat. Daripada bermain , dia terus membuka butang baju milik suaminya satu persatu.

" Tak kisah lah kat mana pun." Haqq mencubit batang hidung Adriana.

" Awak cemburu ke?" Adriana mendongak memandang Haqq.

" Aku cemburu? Tak ada kerja langsung. Aku cuma pesan je." Nafi Haqq.

Adriana hela nafas sambil menyambung tugasnya.

" Dengar tak ni? Jangan main-main dengan aku." Ujar Haqq sedikit tegas.

" Ya." Adriana anggukkan kepalanya.

Habis butang baju Haqq dibuka oleh Adriana. Sibuk membebel sehingga Haqq tak sedar yang tubuhnya dah terdedah.

" Nakal kau ni kan?" Haqq turunkan pandangan melihat dadanya dah terdedah.

" Apa?" Adriana tayang muka innocent.

" Kalau kau nak aku, kau cakap aku boleh bagi."

" Apa maksud awak?" Adriana saja buka butang baju milik Haqq. Saja nak kacau suaminya, tak ada nak lebih lagi.

Lagipun dia bosan dengar bebelan Haqq jadi untuk menghilangkan bosan dia bermain dengan butang baju tidur suaminya.

Haqq memandang Adriana. Adriana telan air liur. Habis lah dia.

" Aku tengah serius kau main-main ya? " Haqq memaut pinggang Adriana. Mata tajam merenung wajah Adriana.

" Sorry lah." Ujar Adriana tersengih tanpa rasa bersalah.

Tanpa pamitan, Haqq terus menyambar bibir Adriana sehingga Adriana membeliakkan biji matanya.

Haqq terus gigit geram bibir Adriana.

Love, PlayboyWhere stories live. Discover now