N

195 10 0
                                    

"Jen...kau tak nak bangun ke? Kau tahu, kau dah buatkan aku dengan Kun hyung berani untuk jumpa daddy. Aku dah fikir banyak kali, daripada aku simpan Kun hyung sendiri baik aku bagitahu papa dengan papi."

Yangyang menceritakan segalanya pada Jeno seolan lelaki itu dalam keadaan sedar. Dia menghela nafas dalam. Yangyang mengeluarkan handphone nya.

"Jen, Uchan ada call aku. Dia tanya pasal kau, tapi aku tak tahu nak cakap apa." Kata Yangyang meletakkan handphone nya di sebelah Jeno. Mendengarkan suara Sungchan.

"Hyung masih belum dapat call Jeno hyung?"

"Belum Uchan. Hyung pun tak tahu nak buat apa lagi." Lama berbual akhirnya panggilan sudah dimatikan. Dia memandang ke arah Jeno yang masih 'lena'

"Aku nak ke dapur dulu Jen, nanti kalau kau dah bangun jerit nama aku tau!" Yangyang berjalan untuk ke dapur. Dia sesekali akan berjumpa dengan budaknya keluarga Jung.

"Master Yangyang."

"Um." Yangyang mengambil botol minuman lalu meneguk dengan perlahan. Tiba-tiba dia merasakan ada tangan merangkul bahunya.

"Apa kata kita habiskan masa dengan bersenang?" Yangyang menghela nafas dalam. Dia baru saja ingin melepaskan tangan lelaki itu namun tiba-tiba;

"AAahh!" Yangyang menoleh kebelakang dan agak terkejut dengan apa yang dia lihat.

"Sekali lagi kau takkan jumpa atau rasa tangan kanan kau." Kun menarik pisau yang tertancap di lengan lelaki itu. Yangyang memandang Kun.

"Ge! Kalau dad-"

"Sepatutnya dia mati jer." Yangyang menoleh ke belakang. Jaehyun datang dengan Mark sambil mengurut lengan masing-masing.

/Mystery Family\

Plak!

Bugh!

Satu tamparan dan tumbukkan hinggap di wajah itu. Dia memandang tajam lelaki yang sedang bangun dengan bantuan kawanya itu.

"Sialan! Benda senang takkan korang bodoh sangat boleh kantoi?"

"Maaf boss kami-"

"Aku benci alasan!" 

"Samcheon." Jungkook memandang Taehyun yang baru saja datang. Menyuruh budak-budaknya keluar untuk memberi ruang untuk mereka berdua bercakap.

"Ne?"

"Duit bulanan Hyun dan habis." Kata Taehyun. Jungkook mengeluarkan handphone nya namun Taehyun menghalang.

"Nak titanium card terus lah."

"Titanium, gold or black card Taehyun?" Taehyun seperti berfikir lalu memandang Jungkook.

"Tiga-tiga lah." Kata Taehyun. Jungkook menganggukan kepala lalu berjalan masuk ke dalam biliknya untuk mengambil card-card itu. Taehyun terus duduk di depan laptop Jungkook lalu melekatkan spy cam yang ada di sana.

Bukan di situ saja, di bawah meja, di rak buku dan juga di dalam pasu bunga. Selalunya Jungkook akan berbincang di sini. Setelah selesai, dia berjalan ke sofa yang ada lalu mengeluarkan handphone nya.

Menghidupkan semuanya dengan mudah. Tepat itu Jungkook datang tepat dengan masa dia hidupkan spy cam.

"Ni."

"Gomawo samcheon sayang." Taehyun berjalan pergi. Dia memandang ke arah Jungkook lalu berjalan pergi. Jungkook menghela nafas dalam lalu duduk di sofa yang sama.

"Jaehyun sialan!" Geramnya lalu bangun dan berjalan keluar. Sesaat Jungkook keluar, Taehyun kembali masuk ke dalam. Dia memandang wajah datarnya.

"Mianhea samcheon. Now I know the truth." Kata Taehyun.

Mystery Family[NoMin]Where stories live. Discover now