Meno autora: Cassandra Clare
Počet dielov: 6
Názvy diel: Mesto kostí, Mesto popola, Mesto skla, Mesto padlých anjelov, Mesto stratených duší, Mesto nebeského ohňa
Žáner: Mestské akčné fantasy
Opis: Séria rozpráva príbeh o Clary Frayovej, pätnásť ročnom dievčati, ktoré je na prvý pohľad úplne normálne. Vedie normálny život školačky, má úplne normálnu slobodnú mamu, žije v naozaj normálnom meste. Skrátka, všetko je také, ako u hocikoho iného. A aj Clary tomu verí. Lenže všetko sa zmení, keď so svojím najlepším kamošom Simonom naavštívia raz večer nočný klub Pandemónium a Clary sa stane svedkom vraždy. Lenže nikto okrem nej nič také nevidel. Zakrátko zistí, že tá skupina tíneďžerov, ktorých videla ako konkrétnych vrahov, sa volajú Tieňolovci, bojovníci, ktorí chránia svet pred hrozbami, o ktorých nikto nemá ani poňatia. A ako Clary postupne spoznáva skrytý a úžasný Tieňosvet, zisťuje aj šokujúcu pravdu o sebe a svojom pôvode.
Zhodnotenie: Tieňosvet. To je jednoducho moja láska. Od prvých kapitol som pevne vedel, že som sa zaľúbil. Ostatne by som kľudne mohol prehlásiť, že táto kniha naplno odštartovala moju lásku ku knihám a bola aj dôvodom, prečo som celkovo začal s čítaním po tom, čo som už dávnejšie videl film, ktorý sa mi tak páčil. Tento svet, ktorý vytvorila talentovaná Cassandra Clare je fantastický, nádherný, pútavý, dychberúci, nebezpečný. Príbeh je rozhodne jeden z najlepšich, čo som kedy videl. Vždy má pre vás nejaké to eso, prekvapenie či plot twist, ktorý vám vyrazí dych. Dá sa povedať, že je ako droga. Ak raz začnete, už s tým neprestanete. A postavy? No predsa kto by si nezamiloval smelú Clary, sarkastického Jacea, drsnú Isabele, priateľského Simona, čestného Aleca či v neposlednom rade neuveriteľne charizmatického Magnusa? Túto šesticu si nemôžte nezamilovať. Finále bolo famózne a otvorené, čo láka na nazretie do pokračovania ďalších charakterov. Najobľúbenejšie diely? Prvý, tretí a posledný. Toto je séria, ktorá sa podľa mňa môže rovnať aj samotnému Harry Potterovi. Ak ste ešte nečítali, berte všetkými desiatimi. Neoľutujete túto voľbu. To prisahám na Anjela.
Známka: 10/10
YOU ARE READING
Moja Knižnica
RandomAhojte, v tejto mojej novej rubrike by som vám chcel predstaviť akúsi históriu toho, čo som kedy aké knihy prečítal, krátko ich predstavil a vyjadril na ne svoj názor a celkové zhodnotenie.