" sebenarnya kau .... "
Arris diam kembali. Dia tidak tahu hendak terangkan dan apa akan terjadi kalau dia berterus terang.
"straight forward jelah Ar , aku sebenarnya apa ? " Kata Harry.
Arris memandang wajah Deryan dan Uncle Brian, mereka berdua mengangguk kepala sahaja.
" Sebenarnya uncle Brian adalah ayah kandung kau" sekali lafaz Arris berkata
Semua dalam bilik tersebut terkejut dan tidak percaya, patutlah wajat Harry tidak sama dengan Hendry tetapi ada iras-iras wajar Tuan Brian.
Harry yang agak sedikit terkejut lalu memberentak
" What are you saying ? " Kata Harry dengan lantangnya.
" Nama kau sebenarnya bukan Harry Matthew but Heinz flavian Vincent " kata Deryan pula.
" Heinz ni real bukan fantasi, ayah kandung kau Tuan Brian, heinz " kata Arris lagi
Mereka yang dalam bilik ini baru faham kenapa dua adik-beradik ni kadang-kadang tersasul memanggil Harry dengan nama Heinz. Rupanya nama Harry adalah Heinz. But apa sebenarnya terjadi ?
" Keluarlah, aku tak nak dengar apa-apa " jerit Harry, jarum di tangannya tu dia membiarkan sahaja walaupun agak sakit sebab dia tersentap tangannya itu.
" Heinz, aku tahu kau tak boleh terima tapi kau kena dengar penjelasan ayah kau heinz, dengar lah nanti kau menyesal " kata Arris lalu dia keluar dari bilik itu.
Seorang demi seorang keluar dari bilik itu dan tinggal lah Harry dengan Tuan Brian.
Tuan Brian duduk bersebelahan Heinz dan memandang berat wajar anak kandungnya itu, sudah lama dia tidak menatap wajah anak tunggal nya itu.
" Heinz, daddy minta maaf " kata Tuan Brian
" Keluarlah, aku tak nak dengar apa-apa " kata Heinz atau dikenali Harry.
Tuan Brian nekad hendak menyelesaikan isu ini harini juga, dia tidak dapat tahan untuk rahsiakan lagi
" Dulu masa mommy lahirkan Heinz pada 30/8/1999, Heinz baik sangat sebab macam Heinz faham mommy dah tak ada time tu, mommy meninggal dunia masa lahirkan Heinz. Daddy down sangat time tu but bila daddy tengok wajah comel anak daddy, daddy bangkit. Tapi sayang daddy dapat jaga Heinz seminggu je, 7 hari Daddy jaga Heinz, daddy jaga amanah yang mommy tinggalkan untuk daddy iaitu Heinz "
Harry atau dikenali Heinz hanya mendengar sahaja cerita Tuan Brian tanpa menunjukkan riak.
" Hari ketujuh, daddy pergi office dan tinggal Heinz dengan grandma and grandpa, daddy ingat lagi tarikh tu 6/9/1999 tarik dimana 3 orang yang daddy sayang hilang, grandma and grandpa mati kena bunuh, Heinz hilang. Time tu daddy dapat panggilan dari orang kanan daddy yang daddy sudah kehilangan 3 orang serentak time tu, daddy rasa daddy tak guna sangat dan jangkal tak dapat selamatkan Heinz dan grandpa dengan grandma " .
Mengalir air mata Tuan Brian tetapi Heinz masih tidak tunjuk riak . Tuan Brian tidak kisah janji dia dapat luah semuanya dekat anaknya, kalau anaknya tidak terimanya dia tidak kisah janji Heinz tahu kewujudan ayah kandungnya.
" Dari tarikh 6/9/1999 heinz hilang, daddy sakit , daddy pernah nak bunuh diri sebab daddy dah tak ada siapa-siapa lagi, tapi Uncle Daniel tolong Daddy, dia banyak sangat tolong daddy. Daddy dengan Uncle Daniel cari Heinz bertahun-tahun tapi tak dapat jejak. Tahun 2014, umur Heinz 15 tahun, Heinz kena halau dari rumah time tu and Uncle Daniel jumpa Heinz. Uncle Daniel kata masa dia jumpa Heinz dia dapat rasakan yang Heinz adalah Heinz yang dia cari selama ni, tapi dia tak bagitahu daddy pun time tu, sampailah hampir sebulan dia jaga Heinz, dia buat ujian DNA, rambut Heinz dengan rambut daddy , and results 99% positive, daddy happy sangat. Sebab daddy dapat jumpa Heinz but Uncle Daniel tak bagi daddy jumpa Heinz, daddy mampu tengok dari jauh je "
YOU ARE READING
Martin's
ActionDARK S1 [Slow update] (TAK ADA DESCRIPTION ) Story ini terlalu random dan tidak masuk akal Alert : story ini teramatlah hambar dan plot tunggang langgang dan juga banyak bahasa kasar !!! Beautiful cover by ranchakv - DI LARANG PLAGIAT -