'Oh niks bijnzonders. Beetje hardlopen enzo' antwoorde hij. 'In de regen?' Vroeg ik met mijn wenkbrauwen opgetrokken. 'Ja, wij wolven zijn 3 keer zo warm als een gewoon mensen lichaam. Een koude douche zou jij niet onder gaan staan. Voor mij is dat gewoon een douche. Met -20 zou ik nog zonder shirt en in een korte broek kunnen lopen, omdat ik het gewoon niet koud heb' antwoorde hij. 'Nog een voordeel van wolf zijn. Ik heb het altijd koud' zei ik een beetje in mezelf.
'Waarom heb je dan eigenlijk truien?' Vroeg ik terwijl ik naar de trui zat te kijken die ik aan had. 'het moet toch niet opvallen?' Zei hij toen. 'Nee oke, maar krijg je het dan niet verschrikkelijk warm?' Vroeg ik. 'Tuurlijk, maar nouja. Boeie' zei hij toen. Nou sorry hoor dat ik nog alles moet leren over jullie en misschien wel iets honderd keer moet horen tot ik iets begrijp. Dit wilde ik zo graag zeggen maar dat deed ik maar niet. Ik was gewoon blij dat ik nu droog zat en het al wat warmer had.
Er viel een ongemakkelijke stilt. Tot ik vroeg 'waarom waren die vampiers hier gister? Ze weten toch dat jullie waarschijnlijk sterker zijn dan hun' 'vampiers zijn gewoon dom' antwoorde hij. We begonnen allebei te lachen. Luke zat me heel erg aan te kijken, alles wat ik deed volgde hij. 'Wat' vroeg ik. 'Het is leuk als je lacht' zei Luke. Wat? Probeert hij met me te flirten? Wat moet ik hier op zeggen?
Ongemakkelijk bleef ik een beetje lachen. Ik voelde dat mijn wangen vuur rood waren. Kan het nog ongemakkelijker worden? Mijn thee kopje was leeg, dat zag Luke. 'geef maar' zei hij. Ik gaf mijn kopje aan hem. Ik raakte zijn vingers aan, ze waren zo warm. Waar zijn huid mijn huid raakte begon te tintelen. Het klinkt misschien cliché, maar het was zo'n appart gevoel. Hem deed het waarschijnlijk niks want hij liep gewoon naar de keuken.
'Wil je nog wat drinken?' Vroeg Luke terwijl hij in de koelkast keek. 'Nee dankje' antwoorde ik. Luke kwam terug met een blikje bier in zijn hand. Hij ging weer zitten, alleen nu iets te dichtbij. Ik voelde me nu echt niet op me gemak. Misschien komt dat wel omdat hij nog steeds geen shirt aan heeft.
En of het niet nog ongemakkelijker kon, vloog de voordeur opeens open. Jack kwam binnen lopen en keek ons onderzoekend aan. 'Is hier iets gebeurt' vroeg hij met grote ogen. 'Nee, niks gebeurt' zei Luke met een grote zucht. 'Hoe bedoel je is hier iets gebeurt?' Vroeg ik en keek hem een beetje raar aan. 'Of wij... je weet wel' zei Luke. 'Oh ieuw nee! Waarom denk je dat?!' Vroeg ik en ik ging wat naar achter zitten. Jack deed de deur dicht en liet zich op een stoel vallen. 'Daar is niks ieuws aan! En nouja omdat jij in zijn trui zit, hij heeft geen shirt aan en zit in zijn pyjama broek bier te drinken. Meestal heeft hij dan...' 'oke hou maar weer op. Ander onderwerp' onderbrak ik Jack.
Omg denkt hij serieus echt dat ik... met Luke... ik ben pas 16. Of is dat dan normaal? Waarom denk ik daar over na?
'Wat kom je hier doen Jack?' Vroeg Luke die wat meer onderuitgezakt ging zitten. 'Ik dacht ik kom even langs om je gezelschap te houden, maar zo te zien red jeje prima' antwoorde hij met een glimlach op zijn gezicht. Ik rolde met me ogen en vroeg aan Luke 'zou ik nog iets te drinken mogen?' Eigenlijk had ik geen dorst maar ik wilde dat er niet weer een ongemakkelijke stilte zou vallen. 'Mankeert er iets aan je hadden?' Zei Jack heel arrogant. Luke stond op en verluisterde in me oor 'hij wil gewoon dat je gaat lopen omdat hij weet dat je geen broek aan hebt'. Jack hoorde dat en gooide een kussen naar Luke. Ik voelde me rood worden en ik kreeg een beetje klamme handen. Waarom moest Luke dat persee zeggen? Nu voelde ik me nog veel minder op me gemak en ik zit hier nog wel even...
'Wat wil je hebben?' Vroeg Luke. 'Doe maar water' zei ik. Luke kwam terug lopen en gaf me een glas water. Hij ging weer zitten en begon met Jack te praten over dingen waar ik niks van begreep. Ze hadden het over een bepaalt dorp waar ze iemand moesten vinden ofzo. Ik luisterde half naar hun gesprek en half naar me eigen gedachten.
Ik wilde zo graag naar huis. Maar aan de andere kant vond ik het hier wel leuk. Totdat Jack binnen kwam. Hij verpesten echt het moment. Ik weet niet maar Luke en ik hadden even een momentje. Snap je wat ik bedoel? We keken elkaar aan en verdronken in elkaars ogen. Maarja dat werd verpest. Stel Jack was niet binnen gekomen, zouden we dan gezoend hebben? Of is dit een hele rare gedachten? Ik weet niet eens of ik hem leuk vind. Zou hij mij leuk vinden? Hoe weet je of iemand je leuk vind? Zou ik het wel willen weten als hij me echt leuk zou vinden? Stel hij vind me niet leuk, dan is het zo raar dat ik hier over na denk. Hoe kan ik er achter komen of ik hem leuk vind? Omg ik word gek....
Oke relax lily. Je zit hier nog maar 3 en een half uur en dan ben je weer veilig thuis. Hoe gaat de tijd snel? Door te praten of door wat te gaan doen. Uhm Luke praat nu met jack en ik weet niet waar ze het over hebben dus praten is geen optie. Oke ik moet iets gaan doen. Maar wat?... ik keek een beetje zoekend om me heen. Ik zag niet echt iets om iets mee te doen. Ik kan wel het huis gaan bekijken maar dan moet ik lopen en dat is iets wat Jack volgens Luke juist wil. Ik moet iets anders gaan verzinnen.
Terwijl ik nog vol op in gedachten was zei Jack 'ik stap maar eens op, dan kunnen jullie nog wat plezier maken' 'ach hou toch je mond man' zei Luke en liep met hem mee naar de deur. Jack zei nog wat tegen Luke en liep toen de deur uit. Luke rolde met zijn ogen en deed de deur dicht. 'Wat zei hij?' Vroeg ik aan hem toen hij weer ging zitten.
JE LEEST
Full Moon
FantasyLily preis een meisje van 16 jaar. Ze maakt veel mee in haar leven. Een vader die ze niet goed kan herinneren, een onopgeloste moord van haar beste vriendin, boven natuurlijke wezens, nieuwe vrienden, nieuw vijanden, liefde en een groot geheim. He...