إعلان! هنزل رواية جديدة 👋

497 32 8
                                    

مرحباااااا ...

انا كاتبة رواية زوجي ايدول مشهور، لسه متفكريني مو؟ 💃

مش عارفة اقول ايه (حاسة نفسي عند اقاربي المكان غريب اوي 😂)

غبت عن الواتباد لمدة اكثر من سنتين، زي ما شفتو يعني ...

اخر رواية كتبتها كان احببتك دون اراك، من وقتها و انا مشغولة برواية تانية مش عارفة الاقيلها حل اكملها عشان الدراسة ...

و مش عارفة اصلا الفكرة هتعجبكم ام لا تبع الرواية عشان خايفة انزلها و ما تلاقي اعجاب 💃

الرواية بطلها جونغكوك وهي تاريخية (مش هقول على اسمها عشان ما تنسرقش 🤌)

تتحدث عن ممالك قديمة في كوريا، ازاي كانت كوريا الجنوبية و الشمالية بلد واحد اسمه كوريو ...

الفكرة هي: ازاي كوريا انقسمت لنصين. و نقطة.

دي الفكرة، بس الرواية كل احداثها خيالية، يعني الي كتبته ما حصلش حقيقي في الحياة الواقعية ... بس استعملت عناصر من الحقيقة زي تاريخ الانقسام اسماء الممالك (احب اسماءها مشوقة اوي 🔥) و خط 32 الي بينهم ...

الملخص هو:

كوريا الشمالية كان اسمها غوغوريو

كوريا الجنوبية كانت مقسومة ثلاث ممالك: بايكجي، غايا و شيلا...

ملك غوغوريو المتمرد والي معاه السلاح النووي عاوز يحتل بايكجي و المملكتين الصغيرتين الي تابعة بايكجي (شيلا و غايا)

ملك بايكجي الجبان عارف ان غوغوريو هتحتلهم و مش عارف يعمل ايه، يقوم يبعث ابنه و هو صغير ليهم عشان يتجسس عليهم و يرجعله ... و هيرجعله بمعلومات سرية عن مخططاتهم و هيستعملها عشان يعلن الحرب على غوغوريو قبل ما هي تعلن عليهم و توديهم في ستين داهية ...

الواد الصغير ده هو جونغكوك

اخ جونغكوك الكبير هو جيمين، الشخصية الرئيسية التانية

(في طبعا بنات زي جيسيكا و فرونيكا التوأمان الروسيتان التان تعملان بالقصر و كد لازم شوية حب و رمنسية 💃🤌)

القصة مشوقة اكثر مما صورتها لكم، اتمنى انكم تشحعوني عليها عشان و ربي ادمنتها و صرت احلم بيها اصلا 😂

انتظر رأيكم ❤☁️

🎉 لقد انتهيت من قراءة زوجي ايدول مشهور | He is an IDOL (مكتملة) 🎉
زوجي ايدول مشهور | He is an IDOL (مكتملة) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن