Mala som pocit, že mi v lodičkách odumrú prsty. Stále dokola som si opakovala, že tie dve hodiny na odovzdávaní vysvedčenia vydržím a potom ich zasa odložím tam kam patria. Úplne dozadu až k stene botníka. Rýchlo som sa pozrela do zrkadla a z poličky vzala dáždnik, hlásili dopoludnia prehánky. Cestou dole schodiskom som stretla dvojičky Alenku a Alicu spolu s mamou sa chystali na svoje prvé školské vysvedčenie. Dievčatá sa usmievali od ucha k uchu a v rukách mali drobné darčekové tašky s darčekmi pre svoju pani učiteľku. To mi pripomenulo aby som sa ešte zastavila vo večierke a kúpila víno pre triedneho. Vypálila som z otvorených vchodových dverí do pochmúrneho počasia. Neďaleko vchodu bola lavička na ktorej zvykli cez deň sedávať všetky klebetnice z bloku a v noci hlučné decká. No dnes tam sedel chalan so strapatými vlasmi a tými najkrajšími modrými očami po slnkom. Azda si stále pamätá moju adresu? Vidieť na ňom jednoduchú bielu košeľu a tmavomodré nohavice bol nezvyk. V ruke mal bielu gerberu a krivo sa usmieval. Pomaly sa blížil ku mne a čím ďalej tým viac sa usmieval. Až po dosť dlhej chvíli som si uvedomila, že tam stojím ako totálna blbka so spadnutou sánkou, vyvalenými očami a nefunkčným mozgom.
"Čo tu robíš? " povedala som ohromene a v duchu sa fackovala za svoje správanie. Waw Jana, niekedy si fakt trdlo!
"No, čakám svoju kamošku s ktorou by som sa rád porozprával a zároveň ju v tento slávnostný deň odprevadil do školy." odpovedal tak nenútene, akoby ho moje správanie vôbec nezaskočilo.
"Aha, no.....to je....milé." neviem či som sa v tej chvíli viac hanbila alebo sa roztápala z tohto gesta.
"Aj ja si to myslím." zaškeril sa, sklonil hlavu a chvíľku sa pozeral na svoje topánky. "Toto je pre teba." zašepkal a podal mi jednoduchú kvetinu.
V momente som očervenela ako paradajka. Keď mi ju podával na pár sekúnd prikryl moje prsty tými svojimi. V korune lipy zašumel vietor a ja som sa stále pozerala na neho. Kedy sa mu v očiach objavil taký zmätok a zároveň očakávanie? Kedy jeho modré oči získali farbu rozbúreného mora? Kedy mi okolo tváre začali lietať vlasy? Christian sa pozeral na mňa. Len na mňa akoby som v tej chvíli bola to najdôležitejšie na celom celučičkom svete. Dlhými prstami chytil jeden z prameňov a zastrčil ho za ucho. No ruku hanblivo nestiahol ako vždy, nechal ju ma mojom červenom líci. Okolo nás bolo cítiť jemnú vôňu lipových kvetov a ja som práve v tej chvíli ešte viac zatúžila po svojom prvom bozku. Akoby mi čítal myšlienky. Pomaly sa ku mne naklonil a jemne sa dotkol perami mojich úst. Ó sladká romantika! Neodtiahla som sa, práve naopak pritisla som sa k nemu ešte bližšie. Chcela som cítiť jeho pery na mojich v tom jemnom hanblivom bozku. Na páse som pocítila jeho ruku, ako si ma priťahuje stále bližšie a bližšie až som ostala v jeho objatí. Okolo nás zastal čas len kdesi bolo počuť hlas kostolných zvonov. Čudné, ešte nikdy som si nevšimla, že by zvonili o pol ôsmej.....
Hmla opadla a ja som sa strhla ako králik. Zvony boli zvonkohra môjho budíku, Christianova ruka na mojom páse zamotaný paplón a jeho pery vzduch. A na záver ešte nebol koniec školského roka. No, tak to si zo mňa niekto urobil poriadnu srandu!-------------------------------------
Pondelok. Školský rok sa končí v piatok. Stráviť päť dní v tomto cvokhouse bude pre mňa nadľudský výkon. V každom prípade známky sme mali uzatvorené, základné veci ako fotograf, kameraman a oznamka na stužkovú zabezpečené. Polovica mojich spolužiakov sa už istú dobu flákala a úplne ignorovali kalendár. Úprimne povedané aj ja som mala chuť nechať to všetko tak a radšej sa v tomto dusnom počasí váľať u starkých na záhrade. Keby... Keby som nebola zaviazaná manželom Novosadným za ich starostlivosť počas posledných mesiacov. A tak pokiaľ triedny zapisoval ďalšiu várku chýbajúcich, ja spoločne s Alenkou, klebetnou Milou a strelenou Alicou sme sedeli nad zoznamom vybavenia laboratória a leštili skúmavky. Neznášam to! Ale zároveň ma táto monotónna činnosť upokojovala a uvoľnila. Zajtra ma čaká usporiadanie knižnice spolu s Alenkou. Vďaka Bohu, že s ňou inak by moje mentálne zdravie kleslo na bod mrazu.
YOU ARE READING
Listy Od Tvojho Princa Milovanej Princeznej
SpiritualVšetky dokážeme byť rozmaznanou princeznou, ale len pár vie byť kráľovnou. Ona, obyčajné dievča. Má za sebou smutnú minulosť, ktorú by si nemal zažiť nikto. Je zúfalá, a zo zúfalstva robia ľudia čudné veci. Napokon si vyberie neľahkú cestu, ktorá j...