Bab 6

195 3 0
                                    

Keindahan depan mata sangat menakjubkan. Patutlah beria Ainun ajak dia ke sini.

"Cantiknya" Tak menghiraukan sesiapa Shayla memuji keindahan air terjun tinggi di depan mata ....

"Sangat..." Dah keluar balik suara emas dia tu sepanjang jalan asyik senyap je...cuma dia tak tinggalkan Shayla berjalan sendirian. Macam yang dia cakap "I will walk with you "

Shayla diam menghayati keindahan sambil pejam mata...dah lama tak rasa bebas macam ni.Selalunya otak sibuk memikir macamana nak cari duit lebih, beban emosi lagi ...hurmmmm....setitik airmata gugur....Terima kasih atas hadiah yang engkau berikan Ya Allah...dapat hamba rasa tenang seketika .....

Syed Adra disebelah tak dapat megalihkan mata dari si dia....terpesona dengan sepasang mata indah yang seakan-akan merayu kasih....tapi seketika ada airmata yang menitis membasahi pipi yang mulus...tergambar kembali dimimpinya ..perempuan ini memejam mata dan air jernih mula keluar....

Apa yang harus dia lakukan disaat ini?Perlu ke airmata tu diseka ?Apa yang menyebabkan si dia sedih?Macam-macam yang ada dibenaknya sekarang ...takkan nak main langgar je ....
Mengingatkan kembali keceluparan mulutnya waktu pertama kali dulu Pon tak habis lagi dia menyesal...maaf Pon belum dia sebut depan perempuan ni....takkan nak tambah lagi buat benda benda pelik...haihhhh.

"Will you marry me?"

Si dia dah kaget tak terkata...pusing kiri kanan gelisah ...kami berdua jauh dari group tadi yang masing-masing sibuk ambil gambar. Hujung tudung dipintal.Nampak kurang selesa dengan soalan dati Syed Adra.

Tapi Syed Adra dah nekad.Dia cemburu tengok mata-mata helang jejaka asing yang curi-curi pandang wajah disebelahnya.Dia tak sedar ke? Ramai lelaki perhatikan dia....sejak dari mula di padang kampus ...membuatkan Syed Adra rasa nak cungkil biji mata lelaki lelaki tu....ya Syed Adra seorang lelaki obsessive yang suka benda exclusive untuk dirinya sahaja.

Si dia masih bungkam.Ada rona rona merah mula muncul diwajahnya.Suasana awkward menjadi sunyi ..sunyi sangat dengan keindahan didepan mata..air yang mengalir, pohon pohon meliuk-liuk ditiup angin. Seolah -olah mereka berada dalam dunia mereka sendiri tapi hingga akhirnya tiada sepatah pon kata terbit dari mulut si dia.Syed Adra diam ....hurmmm tergopoh-gapah lagi....rasa nak hantuk kepala kat batu-batu ni.....kenapalah selalu tak dapat mengawal diri bila ada si dia ni ....

"Ella let's go" sedar tak sedar si teman datang mengheret si dia pergi. Ella nama dia Ella....

Baru teringat nak tanya nama...sebelum ni sibuk ajak make love...ajak menikah ..aduh Syed Adra kau memang gila......

"Ya memang aku dah gila sejak jumpa perempuan ni dalam mimpi-mimpi tak boleh tidak kena jumpa Dr. Psychology dah"

Her Saviour Where stories live. Discover now