*כותרת*

172 22 8
                                    

אזזזז הרבה אנשים שואלים אותי:

"אדריאן, מה לעשות כשבטעות עושים מיסג'נדר למישהו?"

אז, בשביל זה אני כאן✨
בגדול, כולנו יכולים לעשות טעויות ולהתייחס או לקרוא למישהו עם ל.פ לא נכונה, וזה בסדר. אבל בכל זאת, צריך להבין את הטעות ולא לחזור אחריה.
אבל בואו נתחיל מההתחלה.

כשאתם/ן קוראים/ות או מתייחסים/ות למישהו/י עם לשון פנייה לא נכונה, אתם פוגעים בזהות המגדרית שלהם/ן, וזה נקרא לעשות ''מיסג'נדר'' (Misgender). הרבה אנשים עם בעיות של זהות מגדרית חווים את זה מדי יום, אבל גם סיסג'נדרים (אנשים שמזדהים עם המין שיוחס להם בלידה) צריכים להתמודד עם זה לפעמים - בין אם זה קשור לשם שלהם, הקול שלהם או המראה החיצוני שלהם.
רק להסביר את הצד שלי; אני נערה סיסג'נדרית גאה, והמון המון אנשים משתמשים בלשון פנייה הוא/אתה או מתייחסים אליי כאל בן, וזה מאוד פוגע בי.
זה ממש לא משנה למי עושים מיסג'נדר, זה תמיד מרגיש אותו דבר: כמו אגרוף בבטן, או כאילו שאתה לא מעניין או לא חשוב.
נכון שאף אחד לא באמת מתכוון לזה, וזה דבר שגורם לאנשים להרגיש אי נעימות או רגשות אשם בכך שטעו בלשון הפנייה של מישהו/י.

אז, מה לעשות או להגיד כשבטעות עושים מיסג'נדר למישהו?
ישנם ארבעה שלבים:
1. התנצלו באופן ברור וקצר - דוגמה להתנצלות יכולה להיות "אני מצטער/ת/ים שעשיתי לך/ם מיסג'נדר, או שקראתי לך/ם בלשון פנייה שגויה, לא התכוונתי ואני לא אעשה את זה שוב."
2. אם מישהו מתקן/ת אתכם, הודו לו - כשאנשים מתקנים אתכם, הם לא מנסים לפגוע בכם או להעציב אתכם, והם גם לא אומרים שתם בנאדם רע. הם רק רוצים לעזור לכם להפוך לתומכים יותר טובים, או להבין את הטעות שעשיתם.
3. המשיכו הלאה - פשוט תעזבו את הנושא ותמשיכו בחייכם. לא צריך להפוך את זה לעניין יותר גדול ממה שזה באמת, אם האדם סלח/ה לכם, פשוט תעזבו את הנושא ותעברו הלאה. זה לא סוף העולם, זה קורה, וזה בסדר. זה לא אומר שאתם רעים או לא נחמדים, אתם פשוט בני אדם ועשיתם טעות.
4. תנסו כמה שאפשר לא לטעות באותו נושא פעם נוספת - להתאמן לגבי השם ולשון הפנייה של אותו אדם יכול לעזור, ואפילו אם תשאלו אותם מראש מהו הל.פ שלהם כשאתם לא בטוחים. וזה אפילו יותר טוב אם תנסו כמה שיותר להדחיק את המחשבה האוטומטית של לשון הפנייה שאתם חושבים ששייך למישהו שאתם רק שומעים, קוראים, או מכירים אותו/אותה בפעם הראשונה.

ובנימה זו, מה לעשות או להגיד כשעושים לך/ם מיסג'נדר?
ישנם שלושה שלבים:
1. אל תכעסו יותר מדי - תבינו אותם, הם אנשים שכנראה לא הכירו אתכם או שאלו אתכם לגבי זה. זה פוגע ומעליב, אני יודעת, אבל הרבה אנשים לא מבינים את הנושא מספיק טוב כדי לשים לב לזה.
2. תתקנו אותם בעדינות - לא להיות יותר מדי אגרסיביים כשאתם מתקנים מישהו שעשה לכם מיסג'נדר, אבל עדיין חשוב לתקן אותו/ה כדי שלא יטעו שוב.
3. סלחו להם על הטעות - נכון שזה כואב, אבל יש הרבה דברים כואבים בחיים, מתמודדים, סולחים, ועוברים הלאה. כל עוד האדם השני הבין/ה את הטעות שהוא/היא עשה/תה, זה בסדר, אפשר לסלוח ולשכוח.

ורק זכרו - כולנו בני אדם, לכולנו יש רגשות וכולנו טועים. זה לא הופך אותך/אתכם למישהו/י רע/ה, פשוט חשוב לשים לב ולהתייחס לאנשים בלשון הפנייה הנכונה.

הערה: המילה 'אדם' היא מילה ניטרלית לכל המגדרים, לכן השתמשתי בה ברוב הפרק הזה.

שיט של להטב"קWhere stories live. Discover now