Shen Jue aniden ayağa kalktı ve onun dokunuşundan kaçınarak soğuk bir şekilde, "Bence bugünden itibaren artık birbirimizi görmemeliyiz. Sen ölüm döşeğindeyken, ben senin önünde intihar edeceğim ve meselemiz bitecek."

Bunu söyledikten sonra arkasına bile bakmadan gitmek için döndü. Xiahou Lian onun ciddi olduğunu gördü, bu yüzden anında panikledi ve peşinden koşarak birkaç kez "Genç Efendi" diye seslendi. Shen Jue onu görmezden gelerek ses çıkarmadan dışarı çıktı. Süslü kapıdan çıktı ve dolambaçlı bir koridora saptı, rastgele dolaşırken nereye gittiğini bilmiyordu. Hizmetkârlar onları görünce afalladı ve konuşmaya cesaret edemeyerek kenara kaçıştılar. İkisi de ay ışığına basıyor, biri sessizce yürürken diğeri onu takip ediyordu. Sonunda arka bahçeye vardılar ve Xiahou Lian ona yetişmek için birkaç adım koşarak arkasından sıkıca sarıldı.

"Yanılmışım, Genç Efendi, yanılmışım." Xiahou Lian onun beline sarıldı ve yüzünü boynunun yanına gömdü. "Hatalıydım, gerçekten hatalıydım."

"Kaybol." Shen Jue onun ellerini çözdü.

"Kaybolmayacağım, sana bağlı kalacağım." Xiahou Lian gitmesine izin vermedi.

Shen Jue dişlerini sıkarak, "Kaybol," diye tekrarladı.

"Genç Efendi, acımasız mısın? Bak, hastayım, ah- Bacaklarım yine güçsüzleşti, bayılacağım." Xiahou Lian kıpırdamadan vücuduna sarıldı.

Yaprakların seyrek gölgeleri bedenlerine vuruyor, soğuk ve ıssız ay ışığı aralarından süzülüyordu. Saçaklardan yavaşça ve damla damla damlayan çiy, kristal ışığı yansıtıyordu. Shen Jue çırpınmayı bıraktı ve ses çıkarmadan ağaca tutundu. Xiahou Lian onu çevirdi ve sabit bir şekilde gözlerinin içine baktı.

Yüzünü başka yöne çevirdi, bilerek Xiahou Lian'a bakmadı.

Xiahou Lian gülümsedi. "Hâlâ kızgın mısın? Söylesene, nasıl bu kadar kötü olabilirim, seni hep kızdırıyorum. Çocukluğumuzda seni kızdırmak sorun değildi ama büyüdüğümüzde bile seni hala kızdırıyorum."

Shen Jue alçak sesle mırıldandı ve "Bildiğin iyi oldu" dedi.

Xiahou Lian onun artık kızgın olmadığını gördü ve ayağa kalkarken ağaca yaslanarak gitmesine izin verdi. Birkaç adım ileride basamaklar ve beyaz mermer korkuluklar vardı ve daha da aşağıda bir gölet vardı. Dalgalar parıldıyor, yuvarlak ve parlak birkaç kayalık ortaya çıkıyordu. Xiahou Lian bir taş alıp suya fırlattı ve zifiri karanlık göletten göz kamaştırıcı parlaklıkta su püskürtüleri fışkırdı. İçini çekti  "Aptal Genç Efendi, ben de senden ayrılmak istemiyorum ama ya, ya diyorum, bu hastalık tedavi edilemezse ve kazara nalları dikersem, her zaman kaçmanın bir yolunu düşünmek zorundasın. Daha önce Garan'dayken, suikastçılar ayrılmadan önce son bir mektup yazarlardı. Ben de daha önce birkaç mektup yazdım ve ancak annem öldükten sonra artık onları yazamayacak kadar tembelleştim."

"Sözlerimi burada bıraktım zaten, kendin çözebilirsin," dedi Shen Jue sert bir sesle.

"Tamam, tamam, sana söz veriyorum." Xiahou Lian teslim oldu ve serçe parmağını Shen Jue'nunkine doğru uzattı. "Serçe parmağımızla söz verelim, tamam mı? Hastalığımı düzgün bir şekilde tedavi ettireceğim ve sadece bir nefes tutabilsem bile, sen doksan dokuz yaşına gelene kadar tutacağım."

Ay ışığının altında göl suyu çengelli parmaklarını yansıtıyordu. Shen Jue'nun gözlerindeki soğukluk nihayet biraz dağıldı ve hiçbir şey söylemeden başını salladı.

Xiahou Lian, "Ancak, bana bir söz de vermen gerekiyor," dedi.

"Ne?"

Xiahou Lian elini kaldırdı ve gözlerinin kırmızı kenarlarını hafif bir allık tabakasını siler gibi fırçaladı, sebepsiz bir sevimlilik içeriyordu.

Governor's Illness ( BL ) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin