2.

342 11 0
                                    

Kim
"Kim, wakker worden." Hoor ik mijn moeder zacht zeggen, ik open mijn ogen en ik zie haar op de rand van mijn bed zitten. Ik kreun even als ik zie dat het kwart over 6 is. "Ik wil niet." Jammer ik. "Ik snap het, doe het voor mij schat, hoe meer je mee werkt hoe sneller je weer naar huis kan!" Zegt mijn moeder. Mijn gezicht klaart op. "Echt?" Zeg ik verrast en ga langzaam overeind zitten. "Ja." Zegt mijn moeder blij en knikt met der hoofd. "Ik hou van je Kim, vergeet dat niet." Zegt mijn moeder en geeft me een kus op mijn voorhoofd. "Ik hou ook van jou mam." Zeg ik en kijk haar aan in der mooie groene ogen, waar een traan uitvalt. "Niet huilen mam, ik ga niet dood." Zeg ik en glimlach, ik wil niet dat ze huilt anders moet ik ook huilen. "Je hebt gelijk." Glimlacht ze en veegt snel een traan weg. "Kom, je moet je spullen inpakken." Zegt mijn moeder en staat op. "Ik ga je ontbijt klaar maken." Glimlach ze en loopt me kamer uit. Zuchtend sla ik de dekens van me af en loop naar mijn kast. Oke, wat moet ik ingodsnaam allemaal meenemen? Ik pak een stapel kleren die ik het meeste draag en stop het in een tas. Ik kijk in de spiegel en doe mijn make up. Eerst een laag foundation, dan nog wat poeder. Ik pak mijn eyeliner en maak 2 dikke strepen boven mijn ogen. Ik doe dik mascara op en een beetje oogpotlood, ik stop ze in mijn tas. Mijn moeder zegt dat ik mooier ben zonder make up. Ik vind dat gewoon niet en doe altijd make up op. Ik pak mijn tas met ingepakte spullen op en neem 'm mee naar beneden.

Ik loop de huiskamer in en zie mijn moeder aan de eettafel zitten. Ze neemt een hijs van der sigaret. "Ik heb hier je broodje." Zegt mijn moeder en wijst naar het boordje tegen over haar. Ik ga zitten en neem een hap van mijn broodje, ik kijk naar mijn moeder die zenuwachtig nog een hijs neemt. "Bel je me als je daar bent aangekomen?" Vraagt mijn moeder. Ik knik en veeg wat kruimels af van mijn mond. Als de bel gaat drukt ze haar sigaret uit en loopt naar de deur toe. Daar zal je dat takkenwijf weer hebben. En ja hoor, daar heb je der al.

"Goeiemorgen kim, ben je al klaar?" Vraagt ze als ze de huiskamer in komt lopen. "Ik ben nog aan het eten, dat zie je toch?" Zeg ik geïriteerd en neem nog een hap. als ik klaar ben met eten loop ik naar de badkamer toe en poets mijn tanden. "Ben je bijna klaar? Mevrouw van Keteren wilt gaan, je bent al 5 minuten te laat." "Ja bijna klaar!" Ik kijk naar de klok en zie dat het 3 minuten over 7 is. Ojeej haar hele planning loopt nu door elkaar, wat jammer nou. Ik pak mijn rode/paarsachtige lippenstift en doe 'm op. Ik loop naar beneden en stop mijn lippenstift in mijn tas. Ik trek mijn spijkerjasje van de kapstok en trek het aan. "Ik ben klaar." Ik weet niet hoe ik me nu voel, het liefst wil ik wegrennen, maar ik wil mijn moeder niet teleurstellen. "Pas je goed opjezelf." Zegt mijn moeder en loopt naar me toe. Ik knik ja en omhels haar. "Dag mam." Zeg ik met trillende stem. "Dag lieverd. Vergeet je me niet te bellen?" Zegt mijn moeder en slikt. Ik knik ja en pak mijn tas op. Ik loop achter de heks aan naar de auto toe. Ik kijk nog een keer achterom en zie dat mijn moeder zwaait. Ik zwaai terug en stap dan de auto in en maak de gordel vast. De heks start de auto en ik kijk naar me moeder, die zwaait en huilt. Ik zwaai terug wanneer we wegrijden. Als mijn moeder uitzicht is blijf ik naar buiten staren.

"Waar is het?" Vraag ik. "Holmes Chapel." Zegt ze en kijkt naar de weg. "Jezus, dat is bijna 3 uur rijden." "Klopt." Ik zucht diep en pak mijn mobiel en oortjes uit mijn tas. "Waarom mag ik niet bij mijn moeder blijven?" Vraag ik. "Dit is beter voor jou en je moeder." "Nou, je doet mij en mijn moeder er geen plezier mee." Snauw ik. "Wel jouw moeder, je moeder heeft een moeilijke periode achter de rug, het word gewoon te veel voor der..." "uh sorry hoor, je maakt het nog meer moeilijker als je der kind van der afpakt." Sis ik. "Ja maar nu heeft ze een moment voor de zelf en nu.." ik doe mijn oortjes in en zet mijn muziek hard aan. Ik heb geen zin in een preek van haar. Stomme trut met der 'dat is beter voor jou en je moeder.' Ik zou mijn moeder een veel meer plezier doen om bij haar te blijven. Nu zit ze daar alleen, in dat hok. En mijn vader onschuldig in de gevangenis.
Na een kwartier doe ik mijn muziek zachter en doe een oortje uit. "En het pleeggezin verwacht wel dat je..." o god ze is nog steeds bezig met haar preek, ik grinnek even. "Ik ben bloedsirieus hoor." "Ja ik ook." Zeg ik en rol met mijn ogen. "Je hebt helemaal gelijk." Zeg ik en kijk uit het raam. "Fijn omdat te horen, ik ben blij dat je ook normaal kan doen en dat.." ik doe weer mijn oortje in zet mijn muziek harder.

Na eindelijk bijna 3 uur in de auto te hebben gezeten met dat wijf, zijn we er. Het liefst wou ik dat het in de buurt van thuis was en dat ik vaak op bezoek kon bij mijn moeder. We rijden een straat in en stoppen bij een huisje. Niet echt groot, maar wel groter dan waar ik 'woonde' ik pak mijn tas en loop samen met de heks naar het huis toe. Eindelijk ben ik van haar af. Ik hoop dat de mensen wel aardig zijn. Ze drukt op de bel en ik wacht zenuwachtig af. Als de deur open gaat staat er een vrolijke vrouw met zwart lang haar voor de deur. "Hallo, ik ben Anne." Glimlacht ze lief en steekt haar hand uit. "Kim." Zeg ik en geef haar een hand. "Leuk je te ontmoeten Kim, kom binnen!" Zegt ze vrolijk en laat ons binnen. We lopen door een kleine hal door naar de huiskamer, waar gelijk ook de keuken is. Het is een moderne keuken met een kookeiland. Als we verder de huiskamer is lopen staat een man op en loopt naar ons toe. "Hallo ik ben Robin." Zegt een stevige man en geeft me een hand. "Kim." Zeg ik en glimlach. "Harry! Kom is naar beneden." Roept Anne naar boven.

Gevangen {Harry Styles}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu