Tengku Dayyan Daqif part 46

1.7K 47 0
                                    

"Esok aku tak pergi sekolah.Ada kerja sikit dekat office.Aryan akan hantar kau."Ujar Tengku Dayyan kepada Darwisyah yang sedang sibuk mengulang kaji.

"Mr.Dayyan balik pukul berapa?."Tanya Darwisyah ingin tahu.

"Petang or malam.Kau balik sekolah jangan keluar pergi mana-mana pulak.Kalau nak apa-apa suruh je Aryan ke Rayyan belikan.Aku tahu kau keluar aku baham kau."Ujar Tengku Dayyan merenung tajam ke arah isterinya.

"Eleh tahula!.Tapi kenapa lama banyak sangat ke kerjanya?."Tanya Darwisyah sambil memandang Tengku Dayyan menantikan jawapan.

"Kenapa tanya?.Takut rindu ke."Ujar Tengku Dayyan mengusik.

"Erh!.Perasan!."Cebik Darwisyah meluat.

"Why not kan kalau kau rindu?.Rindu lah nak tengok muka handsome aku."Ujar Tengku Dayyan melabuhkan punggungnya disebelah Darwisyah.

"Ey.Masuk bakul angkat sendiri."Ujar Darwisyah sambil menjeling Tengku Dayyan.

"Hahaha pandai ye berperibahasa dengan aku."Ujar Tengku Dayyan geli hati dengan isterinya.

"Ehem!.Tak ada kerja ke?. Tengok-tengok pulak.Selalu sibuk sangat."Ujar Darwisyah menyindir Tengku Dayyan yang dari tadi melihatnya mengulang kaji.

"Biarlah.Aku nak tengok betul ke kau tengah ulang kaji."Ujar Tengku Dayyan.

"Eh tiberlah!.Kenapa pulak tak betul?!."Tanya Darwisyah marah.

"Mana lah tahu.tiba-tiba tengah tengok Kdrama."Usik Tengku Dayyan.

"Euw!.Saya tak layan lah Kdrama!."Ujar Darwisyah sambil mencebik mulutnya.

"Good."Puji Tengku Dayyan sebelum bangun dari katil itu.

"Nak pergi mana?."Tanya Darwisyah ingin tahu.

"Kenapa?.Tak boleh jauh dari aku?."Ujar Tengku Dayyan.

"Ish boleh je.Pergi la!."Ujar Darwisyah hilang sabar dengan usikan Tengku Dayyan.

"Kau tak nak tarik perhatian aku ke?.Macam dekat sekolah kau buat tu?."Perli Tengku Dayyan mengusik lagi.

"Mr.Dayyan!.Ish malaslah nak layan!."Marah Darwisyah.Malu bila teringat perbuatannya.

"Hahahah.It's okey kalau kau tak nak.Biar aku yang buat."Ujar Tengku Dayyan perlahan melangkah ke arah isterinya.

"Arghhh tak nak!."Jerit Darwisyah sebelum membaling bukunya dan berlari ke arah bucu katil.

"Jangan lah lari.I'm just want your attention Dilaila Darwisyah!."Ujar Tengku Dayyan berbau usikan sebelum laju melangkah ke arah Darwisyah.

"Argh saya nak study la Mr.Dayyan jangan lah kacau!."Marah Darwisyah masih berlari dari Tengku Dayyan.

"Esok pun boleh study kan?."Ujar Tengku Dayyan sebelum berjaya merangkul pinggang isterinya.

"Arghhh!.HAHAHAHA GELI LAH!."Jerit Darwisyah sebelum tergelak besar apabila Tengku Dayyan menggeletek pinggangnya.

"Wanginya kau pakai apa?."Tanya Tengku Dayyan apabila bauan badan isterinya mula mencecah rongga hidungnya.

"Pakai apa?.Sabun mandi lah."Ujar Darwisyah.

"No.Tak ada bau sabun yang macamni dalam bilik air.Tell me ni bau apa?."Tanya Tengku Dayyan serius riak wajahnya ingin tahu.

"Kenapa?.Mr.Dayyan tak boleh cium bau ni ke?."Tanya Darwisyah ingin tahu.

"You really want to get my attention?.I know this smell. Who gave you the perfume?."Tanya Tengku Dayyan merenung tajam ke arah Darwisyah.

"T...tak ada siapa.Kalau Mr.Dayyan tak selesa b.. biar saya tukar baju!."Ujar Darwisyah tergagap-gagap sebelum menolak tangan Tengku Dayyan dan berura-ura untuk ke arah bilik air gerun melihat tatapan itu.

CIKGU DISIPLIN ITU SUAMIKUWhere stories live. Discover now