Afyonda yaşamanın kötü yanları(bilgiler ekşi sözlükten alunmıştır)
öncelikle afyonkarahisar küçücük bir şehirdir akranı olan herkes birbirini tanır mesela ben lisede çok sosyal bir insandım çok fazla arkadaşım vardı istanbul'da o kadar arkadaşım olsa bile yüzlerini günlük hayatta belki de 1 kere bile göremezdim ama afyon'da yürürken her 3 metrede bir arkadaşlarımla selamlaşmak zorundaydım çünkü afyon gerçekten küçücüktü.
bu bir şeyi açıklıyor çiğköfte satan arkadaşın adamı dövebilecekken neden hamle yapmadığı.afyon dediğiniz şehirde öyle bir adama atar yaparsanız ertesi gün ya bıçaklanırsınız ya iş yerinizi yağmalarlar ya bıçak yersiniz ya da orada yiyeceğinizden çok daha güzel bir dayak yersiniz olayın sonrasında.neyse ben şu an bu olaydan bağımsız konuşmak istiyorum her ne kadar bu ayrıntıları vermek istemesem de şöyle bir çocuk canlandırın lisede küpe takıyordum kolumda dövmem vardı ve lisedeyiz okuduğum lise şehrin en iyi lisesi eğitim açısından, puan olarak 2. lisesi 1 üstü fen lisesi o zamanlar. şu an değişti tam bilemiyorum. o zamanlar yanımızda da meslek lisesi var. meslek lisesini dışlamıyorum fakat afyon'da okuyanlar bilir meslek liselerini adını duyunca bir irkilir herkes. bir erkek olarak çok uzak yıllar değil 5-6 sene önce küpe dövme falan var diye top diye laf atarlardı, atar yaparlardı kavga etmeye çalışırlardı okul çıkışlarında. günlük yaşantımda tip tip bakarlardı berbere girince selam verirsin selamını almazlar o zamanlar afyon sınırları içinde küpe takan 2-3 kişi belki vardır.
şu an öyle değil yine baya açıldı afyon insanı neyse öyle bi dışlama yani siz düşünün. kendi kişilik özelliğim olarak hırslı ve vurdumduymazım bu konularda ne kadar üstüme geldilerse o kadar anarşist olmaya çalıştım afyon halkına. ki bu sadece dış etkenler tarafından değil kendi lisemdeki insanların da arkamdan konuştuğunu çok iyi bilirdim çünkü bir insanın dış görünüşü, siyasi görüşü her şeydir liseler dahil herkes daha siz hiçbir şey yapmadan dış görünüşünüzle siyasi görüşünüzle yargılanır ve bir köşeye atılırdınız.ona rağmen bu beni daha güçlü olmaya itmişti bu şehirde gittim o mafyatik adamlarla da arkadaşlık kurdum bir sürü ''ağır abim'' oldu. tabi asıl amaç hayatta kalmaktı bir yandan sosyal olmak istiyorum istediğimi yapabilmek istediğimi giyebilmek ve güçlü olmak istiyorum ki bir erkek olarak söylüyorum ben bunu kızların durumunu siz düşünün. ve bunları yapabilmenin yolu sizin de güçlü dostlarınız olmasından geçer bu yüzden mecbursunuz istemediğiniz kişilerle arkadaş olmaya öyle bir şehir bu afyon
bir hayal edin sevgilinizle şehir merkezinde el ele gezerken suçlu hisseder misiniz ya ? afyon'da hissedersiniz. bir gün o zamanki sevgilimle oturuyorum bir tane evin nası desem korkuluk gibi duvar çekerler ya dışına caddenin birinde okulun öğle arasında oturmuş konuşuyoruz polis geldi ya dasşlgkjslfjhgm memur bey noldu diyorum şikayet var diyor bana evden biri şikayet etmiş bunlar burda oturuyor diye artık ne dediyse bilmiyorum hala gülerim. sokakta sevgilinizle rastgele bir yere oturmanıza bile izin yok yani. abarttığımı sanmayın daha önce afyon'da yaşamış birileri gelip fazlası var eksiği yok diye doğrulayabilir bunları.
bir anım daha var yine sevgilimle afyon kent ormanı diye bir yer var manzarası çok güzeldir oturuyoruz arabamda ikimiz beraber saat akşam 8-9 civarı manzara izliyoruz işte daha geleli 15-20 dakika oldu bir tane polis devriye aracıyla geldi . bizi arabadan indirdiler olayın ayrıntısına girmeyeceğim çünkü hayatımdaki en şok olduğum anlardan biridir bir kaç bir şey dedikten sonra polis beni bağıra bağıra dövmeye başladı. yakın çevrem olayı ayrıntısı ve fotoğraflarıyla biliyorlar durduk yere ya. hiçbir şey yapmadım çok saygılı ve kibar davranırım insanlara genel olarak tarzım bu ama polisimiz acır mı güzel bir dayak yedim. bu olaydan sonra bir şeyler koptu sevgilimle ayrılmama neden oldular öyle travmalar yaşatır bu şehir insana. sonradan öğrendim ki polis kent ormanına gidip akşam geze geze dövermiş insanları eski sevgilimin doğum gününü böyle bitirmiştik kısacası. xd insanlar şikayette edemiyor çünkü şikayet ederse sevgilisinin ailesi duyacak bu sefer ailesi kim bilir ne yapacak kıza unutmayın afyon'un insanı bağnazdır kızını erkekle konuştu diye döver de söver de.
yine bir meslek lisesinin önünde lise öğrencisini okul çıkışımızda bıçaklayıp öldürmüşlerdi gözümüzün önünde yaşatılan travmalardan bir tanesi.
sırf eski sevgililerimden bir tanesinin sevgili olduğu erkek eski sevgilisi benim diye beni bıçakla kovalamıştı bu da çok komik bir olay ama ayrıntısını anlatamam.
afyon'un siyasi görüşü bellidir kim iktidarsa halk ona oy verir. afyon'un üniversite hayatı da zordur ben bilmiyorum afyon'dan koşarak kaçtığım için ve bir daha dönmeyeceğim için fakat duyduğuma göre erenler diye bir yer var ben giderken de vardı geceleri dışarı çıkmak imkansızmış çünkü gece dışarı çıktığınızda başınıza durduk yere bela açılabilirmiş. ki burası bir üniversite yeri en güvenli olması gereken yer en güvensiz yerlerinden biri afyon'un ölüm,kavga, kadına şiddet haberleri hiç eksik olmuyor.
giyim kuşama gelirsek ben gitmeden önce yaşadığım yıllarda okul kıyafetleri hariç etek giyebilen daha doğrusu etek giymeye cesaret edebilen bir kız görmedim.
ben dışlamayı sevmiyorum insanları fakat bunların böyle olmasının en büyük sebebi ''keko'' diye tabir edilen ve onları yetiştiren insanların bağnazlığı.
ayrıca afyon türkiye'nin gelir eşitsizliğinin en çok yüzünüze çarpıldığı yerlerden biridir afyon'un zenginleri acayip zengindir geneli mermer, haşhaş, inşaat ve kafe zenginleridir. fakirleri de gerçekten ağır fakirdir. afyon'un orta sınıfı benim kanaatimce diğer şehirlere göre çok çok daha azdır. ya durumlar çok iyidir ya çok kötü bu da halkın birbirine olan nefretini daha çok körükler ya da biatçılığı arttırır güzide şehrimizde.sanat yoktur şimdi yeni yeni bir kaç sanat yeri açıldı fakat ben lisedeyken gitar kursu arardım 1-2 tane vardı dans etmek istedim yoktu. profesyonel tiyatro yapmak istedim belediye hariç bir yer yoktu. resim vb. zaten imkansız. şimdiler de açılmış bir kaç yer hakkını yemeyeyim. ha unutmadan benim zamanımda tüm liseliler ülkü ocakları gibi yerlere çekilir veya giderlerdi. bana hep komik gelmiştir ama dediğim gibi lisede bile güçlü olanın kazandığı bir şehirden bahsediyoruz burada herkesin bir yerden güç almaya çalışması komik olsa bile normal geliyor. ama dostlar bildiğim tek bir şey var azalıyorlar. sağduyulu insanlar eskisinden daha çok. tek farkı eskiden insanlar suç işlerken bu kadar rahat davranmazdı şimdi kimsenin hiçbir şey umrunda değil gibi geliyor bana bilemiyorum. benim daha fazla yazabileceğim çok kötü anılarım var fakat yeter ya güzel yanları da olan bir şehirdir afyon insanı bu kadar bağnaz olmasa. kaplıcalar,yemekler gibi ama tabi böyle şeylerin yanında gözümde kaplıcaymış yemekmiş hiçbir değeri kalmıyor maalesef.
unutmuşum dövmeliyim diye satanist misin diye soran doktorlar var bu şehirde
2 yıl ilçesinde üniv okudum hayatımdan çalınan 2 yıl olarak kayıtlara geçti benim için. gündüzleri herkes imam geceleri herkes kapalı kapılar arkasında hor gördükleri haram dedikleri şeyleri yapmakla meşgul olan özetle yobaz şehirdir. bir izmirli olarak en çokta afyonun ege bölgesinde sayılmasına sinir oluyorum
haşhaşlı lokum yetiştiren yobaz şehir
allah sabır versin yaşayanlara bir sene yaşadım. insan hep aynı şeyleri mi yapar, aynı yerleri mi gezmek zorunda kalır. sıkıntıdan bunaldım yani biraz daha gelişmesi lazım şehrin. eskişehir'e yakın bari haftasonları gezmeye giderdik.
kaymak, sucuk, kaplıca, kale dörtgeni dışına çıkmayacaktır.
bir de antalya'ya gidenlere el sallayıp durur.büyük bir köyde yaşamaktan farksızdır. günübirlik gideyim dedim resmen kasabadan hallice bir kent. ulaşım desen idare eder ve 1 günde hemen şehri gezerek bitiriyorsun hızlıca. zaten ordan sucuğu, lokumu, kaymağı ve pişmaniyeyi al evine mi yazlığına mı nereye gidersen git.
anlatılanlara bakılırsa mola verip sucuk döneri yiyip yola devam edilecek bir şehir olduğu anlaşılıyor.
uşak'tan farkı yoktur köyde yaşamak gibidir.
oraya şehir statüsü vereni ayrı, ege bölgesine bağlayanı apayrı.
afyonkarahisar çobanlar ilçesinde yaşamaktan iyidir 2012 yılında acemi birliğim oradaydı internet çekmeyen internet kafesi vardı o derece.
Afyonda yaşamayın
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şehir Hayatı
RandomŞehirde yaşamanın iyi ve kötü yanları burdadır 81 ilin iyü ve kötü yanlarını yazacağım bu kitapta isterseniz yurtdışı şehirleri hakkındada bilgi verebilirim