Simone pov
We zitten nu al ongeveer een halfuur in de auto en ik begin steeds zenuwachtiger te worden. Dat kan ook niet anders, want dit is de allereerste verjaardag die ik echt vier. Maar die gedachte zet ik al snel van me af. Het is de allereerste verjaardag die ik vier mét mijn moeder. Dat is een betere gedachte. De rest van de weg blijf ik stilletjes uit het autoraampje staren. Het is moeilijk om mijn verleden te vergeten, maar ik weet zeker dat dat wel lukt met Eva en Wolfs. Ik denk dat we binnenkort nog veel meer leuke dingen gaan doen. En misschien kan ik dan zelfs wel weer naar school toe gaan. Dat heb ik echt gemist. Meestal, als je op school zit vind je dat het saai is. En dan ben je heel lang thuis, dan verlang je zelfs naar school! Echt een heel verschil, maar nu wil ik gewoon weer naar school. Ik heb al teveel gemist... Ik kon vroeger ook nooit met vriendinnen afspreken, omdat mijn vader mij altijd van school op ging halen en ik dan ook echt gelijk mee naar huis toe moest... Dat was irritant.
'We zijn er,' haalt Eva mij uit mijn gedachten. Ik open mijn ogen weer, niet dat ik in slaap was gevallen, maar gewoon om even mijn ogen dicht te doen. De auto is gestopt voor een groot waterpark. Ik kijk mijn ogen uit. Ik dacht dat mijn verjaardag niet beter kon worden na de verrassing van vanochtend. Blijkbaar kon het wel beter. Een leukere verjaardag dan dit kan ik me gewoon niet wensen. Mijn allereerste verjaardag die ik vier, met mijn moeder, in een groot waterpark. Dat ik mijn verjaardag in een waterpark zou vieren, was al heel erg lang mijn droom. Nu komt die droom eindelijk uit.
'Is dit de verrassing?' vraag ik met een glimlach op mijn gezicht. Eva draait zich om en kijkt mij aan. Ze heeft tranen in haar ogen. Ik weet niet waarom, maar waarschijnlijk van geluk.
'Ja, dit is de verrassing. Vind je het leuk?' vraagt Eva en we stappen de auto uit. Eva pakt een grote tas uit de auto en Wolfs doet de auto op slot.
'Heel leuk! Dit is echt al heel erg lang mijn droom! Om mijn verjaardag in een waterpark te vieren, maar ik had die droom al jaren geleden opgegeven toen ik nooit mijn verjaardag vierde. En deze dag kan echt niet meer stuk, zeker niet nu jij er bij bent,' zeg ik met een glimlach. Eva slaat haar arm om mij heen en trekt mij dicht tegen zich aan. Wolfs pakt de tas van Eva over en we lopen naar de ingang van het waterpark. Wolfs betaalt de entree en we lopen het waterpark in.
'Zullen we daar gaan zitten?' wijst Eva naar een strandbed vlakbij iemand die ik ken. Het is mijn beste vriendin, Yara! Ik heb haar al een halfjaar niet gezien. Net zoals ik al een halfjaar lang mijn andere vriendinnen niet heb gezien.
'Heb jij dit geregeld?' vraag ik lachend aan Eva die glunderend knikt. Ik geef Eva een knuffel en ren dan naar Yara toe.
'Ik mag jou zeventiende verjaardag toch niet missen?' Yara kijkt mij met een glimlach aan en omhelsd mij dan. Eva en Wolfs leggen handdoeken neer op de strandbedjes en gaan daarop zitten. Yara komt op mijn strandbed zitten.
'En we hebben nog meer verrassingen,' zegt Eva en ze haalt verschillende pakjes uit de tas die ze heeft meegenomen. Eva geeft er eentje aan Yara die hem vervolgens aan mij geeft. Het is een klein pakje en als ik hem openmaak worden mijn ogen groot. Er zit een prachtige zilveren ketting in.
'Hij is prachtig, dankjewel,' zeg ik met een glimlach en Eva en Wolfs geven de andere cadeautjes. Als alles is uitgepakt en als ik Eva en Wolfs heb bedankt, gaan we zwemmen. Eva duwt Wolfs in het water als wraak voor gisteren, toen Wolfs haar in het water duwde.
'Mam? Mogen wij van die enorme glijbanen af?' vraag ik vrolijk als ik mijn bikini heb aangetrokken.
'Natuurlijk mag dat! Maar doe wel voorzichtig,' zegt Eva bezorgd. Zo klinkt ze net als een echte overbezorgde moeder. Vroeger dacht ik altijd dat ik daar een hekel aan zou hebben als mijn moeder overbezorgd naar mij toe zou doen, maar nu vind ik het juist fijn. Het voelt gewoon vertrouwt.
'Ja tuurlijk,' zeg ik lachend en loop samen met Yara naar de grootste glijbaan die we kunnen vinden. We hoeven niet eens in de rij te staan, want het is zo rustig vandaag in het waterpark. De zon schijnt fel. Het is de perfecte dag voor dit alles. De perfecte dag om mijn zeventiende verjaardag te vieren. De perfecte dag om mijn beste vriendin na een halfjaar weer te zien. Deze dag is gewoon perfect. De jaren dat ik nog bij mijn moeder en Wolfs zal wonen, worden gewoon perfect. Dat weet ik gewoon zeker.
Einde
JE LEEST
Aangrijpend FM
FanfictionHallo! Dit is een verhaal die wij, @deemsie en @saragroots , samen schrijven. Of het een succes wordt: géén idee, maar dat zullen we wel zien. Have fun! X