Irwan hanya mendiam kan diri kerana dia malu dengan kejadian itu.
Skip selepas mesyuarat
Secara tak sengaja tengku irsyad dengan irwan bertembung Di LALUAN ofis tengku irsyad Dan dia terus memengang pergelangan irwan.
"eh lepaskan saya"
Kata irwan cemas."ouh jadi irwan aku dengar bapak kau ade berhutang Dana-sini"
Kata tengku irsyad Dan senyuman itu mengukir dia mulut nye."eh macam mane boss tahu!"
Kata irwan dengan marah."shhh we're at office" tengku irsyad hanya ketawa Dan melepas kan pergelangan irwan.
"kesian nye mak dah mati, pastu ayah kau sakit tah-tah ayah kau pulak Dah nak arwah"
Kata tengku irsyad sambil merendah kan irwan."boss nak apa"
Kata irwan kerana tidak mahu berlama dengan boss nye itu."mulai hrini kau kena buat fail resume atas meja aku, aku beri kau waktu selama seminggu kalau tak siap, tunggu kau aku kerja kan kau"
Kata tengku irsyad kepada irwan"habistu saya kena balik lambat lah?"
Kata irwan risau kerana biasa lepas pukul 6 tepat dia selalu ke hospital menjeguk ayah nye yang sedang koma."knapa kau nak jumpa bapak kau, ingat eh kalau tak siap mampos kau aku kerja kan kau, dah blah dari muka aku" irwan hanya sambil resume itu Dan duduk Di meje kerja nye itu.
Skip 6:00pm
"irwan jom balik dah kol 6 ni"
Kata akak sofea kepada irwan."akak balik lah duly saya ade kerja sikit" kata ku sambil senyum.
"aik bukan biasa boss bagi balik awal ke?" sofea pelik.
"takpe lah irwan akak balik duly kalau irwan dah habis call akak kalau dah siap akak NK pick up irwan okay?" kata akak sofea kepada irwan bagi sofea, sofea mengangap irwan ni sebgai adek nye,dengan lantas irwan anguk faham Dan akak sofea tinggal kan irwan dalam ofis
Skip pukul 1:00
" Alamak dah pukul satu mengantuk nye" kata irwan Dan dia terus mengemas mejanye itu Dan menuju ke arah lift, dia menekan tombol itu Dan masuk ke dalam lift secara tiba tiba pint lift itu ditahan seseorang yah Dan itu tengku irsyad, irsyad masuk ke dalam lift.
"kau nak pergi mane?" kata tengku irsyad kepada irwan.
"saya nak balik" kata irwan.
"tak yah balik, balik ngan aku" kata tengku irsyad.
Irwan terkejut dengan itu Dan dia menolak.
"balik ngan aku atau" tengku menunjukan anak buah nye berada dalam bilik ayah nye yang sedang koma Dan anak buah nye menodong p**tol ke arah kepala.
Mata irwan terbeliak melihat itu Dan dia risau Dan takut ayah nye jadi apa apa.
"okay saya balik ngan awak" kata irwan sambil ketakutan.
Tengku irsyad senyum.
"bagus pon ingat tak dengar cakap aku" kata tengku irsyad.
Setelah mereka sampai di basement.
Bersambung.
Hello sya haziq Dan ini adalah karya pertama saya, saya harap awak enjoy Dan jangan lupa vote terima kasih.
YOU ARE READING
dia bukan pilihan (og)
ActionIrwan seorang lelaki yang berusia 20 tahun itu secara tidak sengaja menjatuh kan air kopi yang iainya pengang tersermpak dengan seorang laki yang bernama tengku irsyad namun semenjak kebelakangan ini tengku irsyad sangat memikir kan irwan yang terse...