BRIDE 17

4.9K 325 28
                                    

Masuk minggu terakhir mereka berada di Seoul. Hari ini mereka sudah merancang untuk ke Itaewon untuk merasa makanan halal di sana. Dan selama 3 minggu berada di bumi Korea, hubungan Arjuna dan Tiara menjadi semakin rapat. Di mana ada Tiara, pasti ada Arjuna di situ.

Masing-masing memilih restoran mengikut selera tersendiri. Bagi yang sudah berusia, mereka sudah pasti akan memilih restoran KampungKu yang menyajikan masakan citarasa Malaysia. Arjuna dan Tiara pula lebih memilih untuk makan makanan negara Korea sendiri kerana mereka masih mahu menikmati keindahan di bumi Seoul untuk hari terakhir ini.

"Kak Zura tak nak ikut kami ke?" Soal Tiara bila dia melihat kak Zura sudah berura-ura mahu mengikut rombongan makcik-makcik di depan sana.

"Tak nak Tiara. Tekak akak ni dah gatal nak pekena masakan Malaysia. Korang dua pergi je lah eh. Akak ikut dorang tu je"

"Oh okay lah kalau macam tu. Selamat menjamu selera. Nanti kita berkumpul lagi dekat sini lepas semua dah habis makan"

"All right. Have fun. Tata Arjuna" Sengaja Kak Zura lambaikan tangan kepada Arjuna yang berdiri di belakang Tiara.

Arjuna hanya tayang sengih sebelum dia menarik lengan Tiara masuk ke dalam restoran EID yang menyajikan makanan halal Korea. Arjuna terus membawa Tiara menghampiri meja kosong yang masih ada dan mereka terus saja duduk di situ. Pelayan yang datang terus menghulurkan buku menu.

"Kau nak makan apa?" Soal Arjuna sambil membelek buku menu di tangan nya.

"Erm, nak makan bibimbap, bulgogi dan banchan"

"Tu je? Yang lain tak nak?" Soal Arjuna lagi.

"Tak nak. Cukup tu aje"

"Okay then" Kemudian Arjuna terus saja membuat pesanan kepada pelayan restoran yang setia menunggu di situ.

"Ramai jugak orang hari ni" Tiara memerhati sekeliling restoran. Memang agak ramai yang datang makan ke sini.

"Tempat ni memang sentiasa je penuh. Kat sini je pusat makanan halal untuk pengunjung muslim yang datang ke Korea walaupun harga dia boleh tahan jugak cekik darah. Lepas ni nak ke mana lagi? Kau tak shopping ke?" Setakat ni Arjuna tak nampak lagi Tiara membeli-belah selama 3 minggu mereka berada di Seoul.

"Ingat nak beli coklat lah nanti. Nak beli cenderahati, tak tahu nak bagi dekat siapa. Bagi dekat team office je kot"

Arjuna angguk. "Kau suka coklat?"

"Suka jugak. Sebab kalau makan coklat, dapat mengubati hati yang gusar. Coklat tu memang manis, tapi kemanisan nya mampu membuatkan hati yang panas automatik menjadi sejuk"

"Yeke? Kalau makan coklat, memang akan rasa macam tu?" Soal Arjuna tidak percaya sebab dia bukanlah penggemar coklat.

"Yelah. Nak makan coklat, kenalah nikmati betul-betul. Kalau setakat makan sebab nak hilangkan craving, sekadar dapat merasa rasa coklat tu saja. Tak dapat merasai apa kesan selepas makan coklat tu"

"Hmmm, interesting. Nanti aku beli coklat. Nak rasa jugak macam mana coklat tu dapat mengubati hati yang gusar" Arjuna ukir senyum. Dia tegakkan duduk dan memandang Tiara.

"Kenapa? Hati awak gusar ke?" Soal Tiara pula.

"Hmmm boleh dikatakan ya"

"Why? Awak ada masalah?" Soal Tiara bersama kerutan di dahi.

"Ada lah sikit. Gusar sebab hari ni last day kita berada di sini. Esok nak fly balik Malaysia dah. Esok flight kau pukul berapa? Naik airline apa?"

"Pukul 10 pagi macam tu. Naik MAS. Airline kegemaran saya. At least sampai Malaysia masih siang lagi. Awak pulak bila nak balik Malaysia?"

MY COINCIDENCE BRIDE ~ EbookWhere stories live. Discover now