words count : 3688
^^^^^
Berita terkini. Pihak polis telah menemukan mayat seorang lelaki lingkungan usia 50 tahun yang dibungkus dengan dadah jenis heroin di bawah tebing Sungai Rintis sebaik sahaja mendapat aduan daripada penduduk setempat. Hasil siasatan mendapati mayat tersebut ditinggalkan bersama-sama dengan bukti bercetak yang menunjukkan mangsa merupakan seorang pengedar dadah di daerah selatan dan sering memberikan rasuah kepada seorang CEO terkenal yang kini direman selama tujuh hari. Siasatan terus dijalankan di Balai Polis Pulau Rintis.
^^^^^
"Tahniah semua, kerana kamu berjaya memberkas pengedar dadah terbesar di selatan dengan kerjasama Balai Polis Windara."
Ruangan di Balai Pulau Rintis itu dipenuhi dengan tepukan, perasaan lega menyelubungi diri masing-masing di ruangan itu.
"Ha, tuan. Tak nak bagi kami cuti ke?Teruk juga kena belasah dengan si papan tu. Nasib Thorn sempat tembak betis kiri dia," adu seorang lelaki berbaju merah tanpa lengan. Lengannya yang terdedah itu disiku oleh rakan sekerjanya yang lebih pendek dengan hoodie hijau.
"Nama dia Taufan la, Blaze!"
"Alah, kisah pulak aku,"
Kaizo berdehem. "Aku bukan nak kecewakan kau, Blaze. Tapi, sekarang kita kena buka semula satu coldfile yang sangat penting. Ice?"
Ice menghampiri Kaizo, ketua unit mereka dengan seberkas fail kes yang agak berhabuk. Seisi unit itu, yang berjumlah seramai tujuh orang termasuk Ice merapatinya. Pandangan mereka disuguhkan dengan biodata seseorang yang pernah mereka lihat di papan Wanted yang telah berhabuk di lobi balai.
"Kes ni dah lama. Sekitar 10 tahun lalu, semasa era Inspektor FrostFire sebelum beliau meninggal sebab kemalangan kerja."
"Sedihnya.." Yaya merapatkan genggaman tangannya ke dada. Kaizo cuma memandangnya sekilas.
"Ya, tapi bukan itu topik kita sekarang. Korang semua update dengan isu semasa?" tanya Kaizo.
"Macam mana la nak up to date. Kita berkampung lima hari kot nak serbu markas Taufan tu?" adu Blaze, lagi. Gadis di sebelahnya menggeleng kepala perlahan.
"Ini.. Pasal kes pembunuhan pengedar dadah baru-baru ni, bukan?"
Sebelah sudut bibir Kaizo dinaikkan sedikit, "tepat sekali, [Name]. Aku sempat berbincang dengan pihak atasan pasal ni sebelum aku jumpa kamu semua, dan kami syak yang kes ni ada kaitan dengan cold file ni."
Sekeping gambar mayat yang dibedah siasat diletakkannya di atas meja. Lalu, coldfile yang berhabuk itu dibuka pada satu muka surat yang turut memaparkan gambar mayat yang tidak jauh bezanya.
"Cara pembunuhan pelaku di dua kes ini, sama. Mereka akan mengelar urat di pergelangan tangan kiri, kemudian membakar sebahagian leher dan wajah mangsa. Dan yang paling penting,"
Sekeping foto lain dikeluarkan. Kali ini, foto itu menunjukkan kertas-kertas bergambar dan bertulis yang dimasukkan ke dalam plastik bahan bukti.
".. mereka sengaja sertakan bukti jenayah mangsa supaya ditemukan dengan mayat tu."
"Kejap.." Thorn mencelah. "Kalau dia cuma bunuh penjenayah, kenapa kita perlu siasat dia ni? Bukan ke dia ni dikira memudahkan hidup kita, sebab diorang cuma bunuh orang jahat?"
YOU ARE READING
BoBoiBoy x Reader [ONESHOT]
FanfictionBBB ONESHOTS BY ©SMIRLYX Greetings! Here, I write random ideas I got either from dreams, renungan dalam bilik mandi, kisah nyata, drama, novel, isu semasa, pengetahuan am atau halusinasi sendiri. WARNING CRINGE! ✅ I accept requests ✅ words count =...