Érdekességek

83 11 0
                                    

Egy nagyon régi tartozásom, amit mindenképpen szerettem volna törleszteni. Én mindig szeretem az ilyen „easter egg"-eket és egyéb érdekességeket, remélem, hogy nektek is érdekes lesz.

Első rész:

· Gwen a nevét Kerstin Gier Időtlen szerelem-trilógiájának Gwenje után kapta, mivel nem sokkal azelőtt olvastam Kerstin Gier-könyveket a covid alatt, hogy elkezdtem volna írni a történetet. Isaac nevében csak megtetszett, hogy két „a" betű van egymás mellett.

· Nem derül ki a szövegből, de Emmett az, aki felnevet, amikor Emma Jasonnek nevezi Jaspert.

· A könyvek, amiket Emma olvas, mindig reflektálnak az aktuális szituációra, amiben éppen Emma van.

· Adam karakterét részben Kurt Cobainról mintáztam, több ruha, amit visel olyan, amit Cobainról készült fotók inspiráltak. Ezért is szerepel R.E.M. Automatic for the People albumának a borítója Adam pólóján, mivel Cobain ezt hallgatta a halálakor.

· A bolt árusát, aki San Palermoban bármelyik kiskorúnak elad cigarettát, Mr. Woland a nevét Bulgakovnak A Mester és Margarita című könyve után kapta, amiben így hívják az ördögöt.

· A vállalat, ahol Emma anyja dolgozik, a Pencey, J. D, Salinger Zabhegyezője után kapta a nevét, amiben így hívják az iskolát, ahová a főszereplő, Holden Caufield jár.

· Jasper egy 1967-es fekete Chevrolet Impalát vezet.

· Amikor Emma és Jasper első randiján Emma elfelejti meggyújtani a cigarettát, aztán pedig azt mondja rá, hogy metafora, az egy utalás a Csillagainkban a hibára. Igazából azt akartam ezzel bemutatni, hogy mennyire nem egy időből jön Emma és Jasper, mivel Jaspernek fogalma sincs, hogy Emma miről beszél.

· Orion festi haját, hogy minél kevésbé hasonlítson az apjára.

· Amikor Isaacnek feltűnik, hogy Emma alig eszik, az azért van, mert Emma szervezete már az átváltozásra készül.

· Amikor Emmát a Volturi neve egy keselyűre emlékezteti, az egy szójáték az angol volture, 'keselyű' szóval.

· A Castellionokat először Rosalie említi, amikor a baseballmeccsre viszi Emmát.

· Amikor a történet végén Emma a 042-es szobában van, az egy utalás Douglas Adamsnek a Galaxis útikalauz stopposoknak című regényére, amiben a 42-es szám a válasz az életre, a világmindenségre, meg mindenre.

· A legtöbb név, amit kitaláltam, beszélőnév: Wright, mivel Emma sokszor nem tudja, hogy mi a helyes döntés (wrong + right = wright), Evermen, mivel Celeste örökre ember marad, a Peregrin jelentése vándor, mivel Orion állandóan utazik. Adam vezetékneve pedig Turner, mivel a halála mindent megváltoztat Emma számára. Isaac kivétel, a Lewis vezetéknevet Lewis Carrol író után kapta.

· Szintén nem derül ki, de Gwen vezetékneve Taylor.

· Ben karakterét a barátomról mintáztam. 😊

· A köszönetnyilvánításban vastagon kiemeltem néhány betűt, amiket sorrendben összeolvasva kijön Orion Peregrin neve. Igazából csak viccesnek találtam, hogy Orionnak az a képessége, hogy át tud menni a szilárd tárgyakon és a szövegben is „elrejtőzik".

Második rész

· Miranda a nevét Shakespeare A vihar című drámájában levő Miranda után kapta (vagyis, természetesen Shakespeare nevezte el Mirandának a szereplőt Emma őse után).

· Azt, hogy a tündék ereje nem működik az élő dolgokon, a Doctor Who inspirálta, amiben a Doctor szonikus csavarhúzója nem működik a fán.

· Emma azért rossz fizikából, mert viccesnek gondoltam azt figyelembe véve, hogy olyan képessége van, ami ellentmond a fizika törvényeinek.

· Emmának azért a Scooby-Doo főcímzenéje a csengőhangja, mert viccesnek gondoltam, hogy bárhová megy, a Rejtély Rt.-hez hasonlóan mindenhol „szörnyekbe" botlik. Részben egyébként erre is utal a „Persephone, merre vagy?" titkos üzenet, hiszen bizonyos Scooby-Doo részek elején elhangzik a „Scooby-Doo, merre vagy?" felkiáltás.

· Az Ars longa, vita brevis felirat az Újhold filmben szerepel a Volturi palotájában, a kupola alatt. A jelentése: A művészet örök, az élet rövid.

· A Luc Voltaire az Alec Volturi anagrammája.

· Amikor Alec a paradicsom konzervről készült képről beszél, akkor Andy Warhol híres Campbell-paradicsomlevesről készült festményére gondol.

· Minden érdekesség, amit Alec mond, az igaz, bár azért nem vállalok felelősséget, hogy jó helyen van-e a tábla, ahol Byron kiszállt Velencében a csatornából. 😊

· Alec Jimje nem más, mint Jim Morrison, a The Doors énekese, aki valóban Los Angelesben élt és Párizsban van eltemetve.

· Az ötletet, hogy a fejezetek első betűit sorrendben összeolvasva kijöjjön egy üzenet az akrosztichon adta, vagyis az, az irodalmi alakzat, amikor egy vers sorainak első betűit függőlegesen összeolvasva értelmes szót/szavakat kapunk.

· Alec tetoválása, a Carpe Jugulum, Carpe Diem (Ragadd meg a napot) szólás kifordítása, szó szerinti jelentése: Ragadd meg a torkát. Az ötletet Terry Pratchett azonos című regénye adta, amiben egyébként szintén vámpírok vannak.

· Emma és Alec csókjakor a szellem-függöny Jaspert jelképezi, mivel Emma többször is kísértetként vagy szellemként gondol Jasperre.

· Az Ulpius a nevét Szerb Antal Utas és holdvilága után kapta, amiben az egyik szereplőt Ulpius Tamásnak hívják. Egyébként úgy képzelem, hogy a banda olyasmi zenét játszik, mint a The 1975, a The Neighbourhood vagy az Arctic Monkeys az AM című lemezükön.

· A „néma csend" kifejezés utalás a Hamletre, amiben ezek Hamlet utolsó szavai a halála előtt.

· Bár Robin nem tud róla, de eltalálja az összes lényt (a kopogószellemen kívül, ami nem létezik), akik mellett Emma kiköthetett volna.

· Gwen orvosnak tanul az egyetemen, Isaac filmművészetet tanul, Maddie pedig dietetikát.

· Emma természetesen egy farkas alakú plüssállatot választ a játékteremben.

· Eredetileg az lett volna a történet vége, hogy Jasper bemutatja Emmát Peternek és Charlottenak és kiderül, hogy Peteré volt valamikor régen az öngyújtó, és a testvére leszármazottja volt Adam. (Ezért is szerepel az öngyújtón a Texas felirat.) Aztán rájöttem, hogy Peter és Charlotte nem találkozhat Emmával, mivel Emma biztonsága érdekében Jasper nem szeretné, hogy többen tudjanak arról, hogy Emma tünde, mint ahogy az feltétlen szükséges lenne.

· Igen, Adam tényleg halott.

Emma és Jasper 2 [Jasper Hale fanfiction]Where stories live. Discover now