Ik open mijn ogen en kijk naast me. Justin is nog in slaap, met zijn mond half open staand. Ik glimlach even vertederd. Ik wend mijn blik op de wekker, om vervolgens geschrokken overeind te schieten. Het is vijf voor negen, wat betekent dat ik nog zo'n vijf minuten heb voordat het tweede uur begint.
Ik spring uit bed en haast me naar de badkamer, waar ik me aankleed en mijn make-up doe. Ik haal nog even snel een borstel door mijn haren en loop dan naar beneden toe, waar ik mijn ontbijt klaarmaak.
Gauw eet en drink ik alles al staande bij het aanrecht op en gris vervolgens mijn al ingepakte tas van de stoel af. Ik loop naar buiten, stap op mijn fiets en cross de straat uit.
Wanneer ik na een paar minuten fietsen bij school aankom, plaats ik mijn fiets tegen een muur aan. Ik rol mijn ogen even naar als ik het bord erboven lees. Verboden hier fietsen te plaatsen. Zonder me er druk om te maken loop de school binnen, om vervolgens de de trappen op te rennen.
Als ik eindelijk boven ben, bezweet en buiten adem, zie ik Nick juist de wc's uit lopen. Opgelucht loop ik op hem af. 'Waar hebben we les?'
Hij lacht spottend. 'Ben je weer eens te laat?'
Ik besluit hem te negeren en loop achter hem aan naar het lokaal waar we blijkbaar les hebben. Hij opent de deur en we wandelen de klas binnen. Ik werp een blik op mijn mentor, die juist een paar Engelse woorden op het bord aan het schrijven is. Uitgeput blijf ik in de deuropening staan. 'Sorry, ik had me verslapen.'
'Ga maar gauw zitten, Miranda,' zucht ze. Ik werp een blik op Nick, die achterin de klas op zijn stoel neerploft. Mijn blik glijdt af naar mijn vaste plek naast Fay, maar helaas valt zij zelf nergens te bekennen.
In mijn ooghoeken zie ik hoe Nick me wenkt en ik slaak een geërgerde zucht. Dat is waar ook, ik moet naast Nick zitten vanwege dat stomme project. Met tegenzin loop ik op Nick af en plof vervolgens zonder iets te zeggen naast hem neer.
'Waarom was je te laat?' vraagt hij meteen en ik haal mijn schouders op. 'Ik had de wekker niet aangezet.'
'Jullie gaan zo aan het project beginnen. Het moet over Engeland gaan, jullie bepalen zelf wat. Maar denk eraan, creativity is key. Uiteindelijk moeten jullie daar dus een presentatie over houden. Jullie zijn al in tweetallen ingedeeld, en ik verwacht dat jullie ook echt zullen samenwerken,' vertelt de lerares, om me daarna onmiddelijk een waarschuwende blik toe te werpen.
Ik knik braaf en ze glimlacht even kort voordat ze weer verdergaat. 'Oké, dan kunnen jullie nu eraan gaan beginnen. We gaan er de komende vier lessen aan werken, maar ook buiten school zullen jullie er wat aan moeten doen.'
Gelijk klinkt er ontevreden geroezemoes, maar dit wordt gelijk door haar de grond ingedrukt. 'De tijd die jullie in de lessen krijgen is simpelweg te kort om het af te krijgen in vier lessen. Het spijt me, ik geef jullie al zo veel mogelijk tijd als maar kan. Vandaag gaan jullie samen brainstormen en aan het einde van de les wil ik een uitgewerkt idee van elk tweetal horen. Veel succes!'
Ik draai me naar Nick toe. 'Nou, al ideeën?'
Hij haalt zijn schouders op. 'We zouden het over de geschiedenis van Engeland kunnen doen, maar ik ben bang dat de rest van de klas daar ook mee aan komt zetten.'
'Misschien typisch Engels eten?' stel ik voor. 'Weet je wel, scones en thee en zo... Dan kunnen zowel de geschiedenis als de verschillende soorten die er zijn opzoeken.'
Hij kijkt me ietwat verrast aan. 'Dat is eigenlijk best een goed idee! Had ik niet van je verwacht.'
Ik laat mijn ogen rollen. 'Je had het ook gewoon bij de woorden goed idee kunnen laten.' Nick grijnst. 'Sorry. Je raakt wel erg snel geïrriteerd, hè?'
JE LEEST
The Popular Girl
Teen FictionMiranda heeft een geweldig leven. Althans, dat vindt ze zelf. Ze heeft veel vriendinnen, is razend populair en heeft een relatie met Justin, de knapste jongen van de school. Maar er is één ding dat haar tegenzit: school. Ze heeft nog maar even om h...