Dirumah Heolmeoni Seungkwan
Sena yg berada dibelakang rumah terus masuk kedalam mencari Seventeen sehingga terlanggar kipas.Untung kipas tu tak jatuh kalau x...mati da nk mnjawab dgn nenek Diva Boo.
"Yah Sena...apahal ni..meh sini" panggil Jun.Sena segera duduk disebelah Jun dengan seronoknya.
"Kau ni excited sgt pahal?Kita nak gi mne² ke?" soal Mingyu.Sena sekadar mengangguk."Hah?gi mne?Best x tempat tu..."tanya Dino.
"Yah sbarlah...nnti dia ckp...hak aloh mu ni.Kawe sepak mu kang!" kata S.coups."Erk...hyung sjk bila ko cakap loghat ni?"tanya Hoshi."Mu tok soh banyak cakap.Mu diam.Suka hati kawe la kawe nak cakap apo..."kata S.coups.(mian im not kelantan...i selangor)."Heolmeoni mne?"soal Sena."Dapur.."jawab Seungkwan."Panggil jap"kata Sena.Seungkwan terus memanggil neneknya.
"Sebenarnya ada apa Sena?" soal Joshua."Hak aloh mu ni.Kawe dok kecek kat mu sabar sabar..dok gheti sabar jgk."kata S.coups yg masih dgn loghat kelantannya itu.
Joshua:author...apasal hyung aku cakap klntn ni...
Author:ekau punya hyung..ekau tanye la dio...
Joshua:bahase ape plk author cakap ni
Author:tah la...den pon xtahu eden cakap apo...
Heolmeoni dan Seungkwan pon tiba."Ada ape ni?"soal Heolmeoni."Sena tadi online cari apa tempat menarik kat Jeju ni...so..Sena ingat nak bawak korg semua pergi Cheonjiyeon Waterfalls..."kata Sena."Wah!!Heolmeoni jom pergi"kata Seungkwan sambil menggoncangkan tubuh neneknya.Seungkwan janganlah buat mcmtu.Kesian nenek kau.
"Heolmeoni ni...kalau asyik dok mereput kat uma je xbestlah....kita boleh berkelah...dah lama x berkelah dgn heolmeoni.." kata Seungkwan."Aah betul jugak tu.Sambil² berkelah...kita boleh mandi manda..."kata Sena.Mereka semua mengangguk dan memandang heolmeoni."Haih..ok ok..kita pergi"kata Heolmeoni.Mereka semua bersorak kegembiraan."Cepat semua pergi kms barang.Kalau x aku pukul satu² dengan kayu besbol aku.Aku bawak..."kata Jun.Mereka semua terus mengemas pakaian mereka.
Di Cheonjiyeon Waterfalls
"Wuaa bersihnya udara kat sini" kata Sena sambil menghirup udara segar di air terjun itu.Mereka yg lain juga turut melakukan perbuatan yg sama seperti Sena.
"Seungkwan,meh tlg heolmeoni angkat barang..." kata Heolmeoni."Ai ai kapten"kata Seungkwan sambil menabik.Dia terus menolong neneknya mengangkat barang.
Jun menarik tangan Sena.Mereka berada dihujung sedikit.Jun mengeluarkan phone nya."Lets take a wefie!"kata Jun.Mereka berdua pun mengambil gambar bersama.
"Hyung!!!"
"Ok ok sorry mengacau...sorry..."
Rupa-rupanya yg mengacau itu Joshua.Alahai.Tah ape yg dia jeles kat diorang ni pon xtahu.Mereka semua pon melakukan pelbagai aktiviti.
The8 sedang duduk dibatu besar."Wahai bondaku...bondaku si ikan kaloi...timbul lah engkau...timbullah-"."Oi the8" sapa Jun.Dia duduk disebelah The8."Kau ni...aku tgh syok nyanyi...kau kacau..."kata the8."Hehe sorry la bro."kata Jun."Sena kau mne?"soal The8."Ada kat sana.You konw..when the girl and the nenek is combined it...its call a GOSSIPSSSSS"kata Jun."Woi menyembur!!"marah The8."Sorry weyh sorry..."kata Jun sambil mengelap muka The8."Bersepai giler b.i korg"kata Joshua dari belakang.Dia pun duduk disebelah Jun."Tadi kau nyanyi lagu ape?"soal Jun."Oh...aku nyanyi-"."Ha aku tahu ! bawang putih bawang merah kan?"tanya Joshua."Are u sure hyung?"soal Jun sambil memandang Joshua."Yes"kata Joshua dengan yakin."Memang lah bawang..tapi bukan bawang tu..."kata The8."Abistu bawang ape?"tanya mereka berdua."Bawang goreng n bawang kriuk kriuk...Hahaha xdelah betullah Joshua hyung cakap tadi...haha korg dg terkena..."kata The8."Erk,hyung kau tgh buat ape tu...?"soal The8 lagi sedang melihat Jun sedang membasahkan singlet yg dibawanya.(Jun masih pakai baju ok).
"Aku rase nak libas je org tu dgn singlet aku ni..." kata Jun sambil membasahkan singlet nya."Aku pon sama jugakla Jun.."kata Joshua.Dia turut membasahkan singletnya.Mereka berdua berdiri dan menghadap The8.
"Erk...hyung a-a-a-a-a-ak-aku..aku..."
"A-a-a-a-ape?Hah?Oh...dah pandai eh kenekan kiteorg...Joshua hyung are you ready?" soal Jun."Im ready yet!!"kata Joshua.
"HYAA!!!!"
"LARI!!PAPA VAMPIRE DGN PAPA GENTLEMAN DAH MARAH!!!"
Mereka bertiga bermain kejar-kejaran dikawasan air terjun itu.Yang lain sibuk bermain air.Mingyu,Wonwoo,Seungkwan dan DK lagi tgh syok makan pizza yg dibeli tadi.Sena dan heolmeoni pula sedang berborak org perempuan.Setelah puas meluangkan aktiviti,mereka pon pulang.
Bersambung...
YOU ARE READING
Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]
RomanceMengisahkan seorg budak lelaki bernama Wen Jun Hui atau lebih dikenali sebagai Jun,seorg pembuli,hati beku di PLEDIS HIGH SCHOOL, jatuh cinta dengan seorg bdk perempuan nerd yg masuk didalam sekolah tersebut.Tiap-tiap hari,dia akn membuli bdk nerd i...