TABULARI YIKMAK-3

6 0 0
                                    

TABULARI YIKMAK-3

Tabuları yıkmak adlı yazı dizimizin 3.serisinde Türkler ve İslamiyet konularını ele alacağız. Türkler eski devirlerden beri ''muvahhit'' olan yani tek tanrıya inanan bir milletti. Türkler asırlarca hep İslamiyyeti aramış gibidirler. Daha önce denediği hiçbir din Türk'ün vicdanını tatmin etmemişti. Türkler herhangi bir baskı altında kalmaksızın kendi temiz ve hür vicdanlarıyla İslamiyyeti seçtiler, 8. Yydan sonra dalga dalga bu dine katıldılar. Tarihte hiçbir millet, bu kadar iştiyakla, bu kadar büyük dalgalar halinde yeni bir dine koşmamıştır. Muvahhit Türk milleti İslamiyyette tevhidin en muhteşemini bulmuş ve onunla coşmuş adeta kendinden geçmiştir.

İslamiyyetle şereflenen ilk Türk Hakanı Abdülkerim Satuk Buğra Handır. Türk-İslam Ülkücüsü için bu hakanın ismini yaymak onu genç nesillerin kalplerine nakşetmek çok mühim bir vazifedir. Türk milletinin vicdanında yatan menkıbelere göre Abdülkerim Satuk Buğra Han rüyasında İslamiyyeti bizzat Peygamber Efendimizden (sallallahü aleyhi ve sellem) öğrenmiştir. Ve milletide ona itirazsız uymuştur.

Nihayet Türk, İslamiyyetle o kadar kaynaşmıştır ki Avrupalı İslamiyyet'e Türk'ün dini demeye başladı. İslamiyyetten gayrı dinlere katılan Türk boyları maalesef silinip gitmişlerdir. Hristiyan olan Hazarlar, Peçenekler, Komanlar, Uzlar, Macarlar, Bulgarlar... kısa zamanda Türklüklerini kaybetmişlerdir. Öte yandan Tobgaçlar budizmin etkisi ile çinlileşmişlerdir. Oysa ki Müslüman Türkler yalnızca İslamiyyet'e hizmet etmekle kalmamış, milli benliklerini koruyarak Dünya'nın en güçlü devletlerini kurmuşlardır.

Öte yandan Türklüğün İslam alemine ve medeniyyetine çok büyük hizmetleri olmuştur. Hizmetin siyasi ve askeri yönü yanında bizzat din hayatına katkısı çok önemlidir. Türk dünyasında İmam-ı A'zamlar, İmam-ı Matüridiler, İmam-ı Buhariler, büyük mutasavvıf Ahmed Yeseviler, İmam-ı Gazaliler, Nizam-ül Mülkler, Mevlanalar , Yunuslar, Hocazade Efendiler, İmam-ı Birgiviler, Ahmet Cevdetler gibi din uluları yetiştirerek kitaplığımıza binlerce cilt eserler kazandırdılar, yeni ihtiyaçlara, yüce dinimizi mecrasından çıkarmadan, çözüm yolları buldular, devletimizi ve milletimizi devrin en ilerisine çıkarmayı başardılar. Türkler hakikaten Eshab- Kiram 'rıdvanullahi teala aleyhim ecmain' dan sonra İslamiyyet'e hizmet eden en büyük millet olma sıfatını haketmişlerdir. Peygamberimizden (sallallahü aleyhi ve sellem) ve yüce Sahabi kadrosundan sonra bu sıfat Türk milletinin hakkıdır.

Kaynak: Seyyid Ahmed Arvasi/Türk-İslam Ülküsü 1.cilt

BURAK YILDIZ


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 20, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Tabuları YıkmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin