Doğru nefes ve güzel konuşma birbiriyle çok ilişkilidir . Doğru nefes almayan birinin güzel konuşabilmesi aslında pek mümkün değildir. Konuşmanın ana malzemesi nefestir, nefesini dengeli ve düzgün kullanamayan biri konuşma esnasinda problemler yaşayacak ve konuşma yaptığı kişi veya toplum karşısında mevzusunu anlatmakta güçlük çeken bir insan pozisyonunda görülecektir .
Aynı zamanda , nefes egzersizleri seklinde olan doğru nefes eğitimini , siyasetçiler, ses sanatçıları, kâriler (Kur'an okuyucuları ) , sporcular bu eğitimi almışlardır .
Yanlış nefes sonradan edinilmiş bir davranış bozukluğudur . İnsan doğumundan itibaren bebeklik ve ilk çocukluk dönemlerinde doğru nefes alır . Fakat daha sonra bu doğru nefesin yerini yanlış nefes almaya baslar.
Doğru nefes , yanlış nefes;
Doğru nefes;
Diyafram nefesidir . Diyafram nedir ; akcigerimizin kaburgalarla sıkıştırılmayan alt kısmına diyafram denir . Buranın hacmi , üst kısımlara göre daha geniştir .Şekilde görüldüğü gibi yanlış nefes göğsün üst kısmıyla alınan nefestir .
Hacmi küçük olan üst bölüm ayrıca kaburgalar tarafından sıkıştırıldığından akciğere yeterli hava depolanamaz . Karın kısmından nefes alındığında diyafram hacmi hem geniştir hem karın boşluğuna denk geldiği için daha fazla hava depolanır.
Doğru nefes burundan alınır ağızdan verilir ve bu şekilde fıtri nefes haline getirip tamamen buna alışmak gerekir.
Doğru nefes alındığında vücut fonksiyonları daha rahat çalışır hayati organlara gerekli oksijen daha fazla gider . Konuşma esnasında ihtiyaç duyulan nefes kesilmeden diyaframdan aktarılır.Diyafram nefesinde, diyafram kubbelenip düzleşerek, havayı düzeni bir şekilde boşaltır. Bu ritmik hareketi kontrol etmek için, ayakta bir elin avucunu göğsün üst kısmına, diğerini de alt tarafına dayamalıdır. Böylece, diyafram bölgesindeki avucun, hava basıncı ile dışarı doğru itildiği hissedilmelidir.
Bir çiçeği koklarken, hayret ve korku anında, yatarken alınan nefes, doğal diyafram nefesidir. Diyafram nefesi alınırken omuzlar yukarı kaldırılmamalı ve göğüste gözle görülür bir hareket olmamalıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Altın Mikrofon Hitabet Akademisi
General FictionDil ve konuşma eğitiminde küçük büyük demeden herkese hitap edebilecek eşsiz bir ortam sorulu cevaplı ve etkili bir iletişimle konuşma sorunlarına ve daha güzel konuşmaya kapı aralayın. İkna, güzel konuşma , hitabet, kitleleri yönlendirmede konuşma...