Author pov
Sekolah..
Sejak hyuro membaca meses yg dihantar oleh jungkook mlm tadi..hyuro pula yg berasa serba salah terhadap v...dan agak terasa sikit dgn kata2 jungkook mlm tadi..
Flashback
Hyuro membaca meses yg baru dihantar oleh valien..
"Dia ni x serik2 lagi ke nk mintak maaf kt aq..yela2 " hyuro membuka conversion valien dan membaca apa isinya..
Vlien; em..hye hyuro..sorry kacau ye? Ni jungkook..sorry lh masuk campur..aq nk tnya..kau ngn dia ada ape2 yg x kne ke? Smpai hyung aq tunggu kau reply dari kol 8 tadi x reply2 pon...kau tau x dia tunggu kau reply smpai tertido..lagi2 langsung x mkn..aq sebagai member rapat dia..tlg lh maafkn kesalahan dia..
Valien; aq nk bgitau kt kau..jgn ikut marah org sesuka hati je..klau org dh buat salah kt kau..kau maafkn lh org tu melainkn org tu dh buat masalah besar kt kau..jadilah org yg pemaaf sikit..
Valien; sorry lh klau kau terasa atau kecil hati..
Valien is offline
..
End of flashback
Hyuro masuk ke kelas dan duduk di tempatnya.
"Huh...knp rasa penat pulak hari ni..." hyuro mengeluh seketika..
Dlm beberapa minit..
Tiba2 kai masuk klas hyuro..
"Hai hyuro..baru sampai?"tegur kai dan memberi senyuman kpd hyuro..itu namanya senyuman pagi..kahkahkah.."Huh? Oh? Abg idola? Eh ehh...amm maksud saya hai.. kai.." hyuro mula terasa malu..
"Ha? Abg idola? Ala...x best lh" bls kai dan trus mengambil kerusi kemudian duduk dihadapan hyuro..
"Ah? Knp x best?" Tnya hyuro.
"Saya x nk jadi abg idola awk..but sya nk jadi bf awk..hehee"kai tersengeh...
"Oh? Hahaha...ape lah awk ni..gurau je kn? Klakar nya...haha" hyuro memukul bahu kai kemudian tunduk sbb muka tgh blush..
"Sakit ah~~ picit balik.." kai mula berani utk bermanja manja dgn hyuro..
"Hak elah..sikit je pun..." bls hyuro dgn blush..
"X kira picit jugak.." kai memegang tgn hyuro kemudian letakkn di bahu kai..
"Hoh?" Hyuro terkejut dgn kelakuan kai tu..
"Picit lah~~" kai mula buat suara manja..
"Ermm~~" hyuro terkaku di situ...tapak tgn hyuro masih di atas bahu kai dan masih dipegang kai..
"Hahaha...jgn nk mengada.."hyuro tersengih hambar..
Hyuro ingin melepaskn tgn tapi di pegang kuat oleh kai..
"Saya btul2 sakit ni~~" kai membuat muka..
"Ye la tu.." hyuro menoleh kepala ke tepi utk cover muka yg mcm tomato tuh..
Kai tunduk ke bawah smbil memegang tgn hyuro yg berada di atas bahunya..
" am..awk..btul2 ke sakit ni....kt -- kt m ma ne.."tnya hyuro dgn gagap
Kai merenung mata hyuro.."sakit kt sini.." kai mengalihkn tgn hyuro ke dadanya pula..
"Hoh?" Hyuro terkejut.. dia mula bertambah malu..
Kai tersenyum dan merenung mata hyuro..
Hyuro terkaku di situ..
..
Dalam masa yg sama..bts dlm perjalanan masuk ke dalam kelas..
V berjalan di hadapan...member2nya berjalan di belakang..
"V! Asl cepat sgt kau jalan.." jerit jimin dari belakang..
"Aq penat ah..aq nk cepat2 masuk kelas..boleh rehat.." v cpt2 jln menuju ke kelasnya..
Smpai je kelas..v terkaku di depan pintu kelas. Kemudian trus menyorok di celah pintu kelas..
"Hmm.." v mengeluh dan tundukkn kepala..
"Weh..v asl kau x masuk kls..tadi bukan main nk sgt masuk klas..jom ah masuk klas.." kta j hope dan memperlawa v masuk ke dlm kelas..
"Emm..tiba2 badan aq rasa x sihatlah...aq nk balik ah.." bls v
"V hyung..kau kte kau sihat..boleh je pg skola...jin hyung x bgi kau pg skola tadi kau nk pg jugak..ni skng kau rse x sihat pulak.." kta jungkook ..bts hnya mengangguk setuju..
"Aq btul2 x sihat ni..aq boleh balik sendiri.." v tersenyum dan pergi meninggalkn bts..
Jungkook perasan yg matanya berair sedikit..
"Ni mesti ade masalah ni.."kta hati jungkook..
"Humm..okokay..hati2 balik..nnt balik skola aq mskkn bubur untuk kau..." jerit jin kpd v yg semakin menjauh itu..
Bts mula masuk kelas...
Hyuro dan kai terkejut...
"Oi..nk sweet2 kt luar.." kta jimin..
"Bila masa kau ni..sorry lh kacau korang.." kta hyuro dan trus kluar kelas ingin cover muka yg tgh blush dri tadi..
"Hyuro..tunggu.." kai pun kluar mengikut hyuro..
"Pasangan cinta yg agak sombong.." kta j hope smbil membuat muka menyampah.
Jungkook acik usha je hyuro..
"Hmm..v nk blik sbb hyuro la ni ..ni lh zaman skng..jelouse je kerja..hmm.." kta jungkook"Haa?" Tnya bts..
"Eh? X de pape ah...jom ah kluar lu..lepak2 murid2 lom smpai agi tuh.." kta jungkook
"Ha .ye x ye jugak..okokay jom.."kta rapmon..
Tbc
Klah x best sorry huhuu
YOU ARE READING
[C]Paper Heart ||Malay
RomanceMengisahkn tentang seorang perempuan yg bernama lee hyuro yang tinggal di jepun.. Hyuro mempunyai seorang kawan daripada kecil lagi..iaitu kim taehyung atau dikenali sebagai taetae..tetapi malangnya taetae meninggalkn hyuro pada umur 7 tahun.. taeta...