10:10

151 15 0
                                    

"Kenapa kau tak bagitahu awal-awal yang SinB pernah try nak pukul kau guna kayu baseball?! Kenapa?" Marahnya sambil memadang ke Iphone itu.

DI HOSPITAL

JIAE POV

Aku menggerakkan jari aku. Mata aku perlahan-lahan aku buka. Wah, tak sangka aku belum ada bawah tanah lagi. Aku cuba untuk duduk tapi aku terasa sakit di bahagian perutku. "Ark." Ngomel aku. "Ouh, Jiae! Sedar dah? Mian, sebab tak balik Jiae. Jeongmal mianhae. Sakit? Sakit kat mana?" Namja itu terus pergi ke arah aku selepas mendengar ngomelan aku.

"Baru nak balik? Sibuk sangat kat sana ke sampai tak ingat orang kat sini? Kalau tak sakit tak nak balik pula. Tak pun nak tunggu orang mati dulu agaknya baru nak balik." Aku menjeling namja itu. Betapa peritnya ditinggalkan 2 tahun kat sini.

"Jeongmal mianhae. Mian oppa pentingkan diri sangat. Sakit lagi ke? Baring lah. Nak oppa panggil kan doctor?" Soal oppa aku yang jahanam itu.

"Tak payah. Biar je saeng mati kat sini je. Tak guna pun hidup lonely kat sini bukannya ada orang kesah pun." Marah aku. Haraplah dia panggil doc. Sakit ni. Tak sangka pula keluar ayat mengarut tu.

"Mian, mianhae, jinjja mianhae. Dah baring. Mesti sakit kan? Tahan ya?" Oppa jahanam, memang lah sakit tahu tak?! Soalan apa lah dia tanya aku ni. Perit betul.

"Kejap, oppa panggil doc. Duduk sini diam-diam." Tengah sakit, nak ke mana je?

Selepas itu pun oppa jahanam tu pun panggil doc. Apa lagi aku pun baring lah. Sakit tahu tak? Huhu, aku pegang perut aku yang telah dibalut.

Yah, kenapa balut ketat sangat?! Dah lah sakit. Perut aku bukanlah kempis mana. Malu lah, mesti doc nampak perut aku yang tak berapa nak slim ni. SinB pun satu!  Tikam lah kat mana-mana selain perut. Rasa nak jerit je!

Apa doc fikir nanti.

A

uthor's POV

Selepas beberapa saat menunggu oppa jahanam Jiae tu dia pun sampai bersama seorang doctor dan dua orang nurse.

"Adik rasa sakit? Sakit sangat tak? "Bertubi-tubi soalan ditanya oleh doc itu pada Jiae yang berada di sebelah katil yang diduduki Jiae. "Ada. Sikit. Kat sebelah pinggang." Jawab Jiae. Apa lagi, doc pun mula memeriksa.

"Nasib tak terkena pinggang, kalau tak pinggang awak dah boleh rosak." Bebel doc itu sambil check Jiae. "Rasanya lagi dua hari awak boleh balik." Kata doc sesudah habis check Jiae.

"Ok kan keadaan dia doc? Tak critical sangat kan?" Tanya oppa jahanam Jiae. "Ok je. Tak critical sangat pun cuma jangan bagi dia buat kerja berat."

"Ah, ok gomawo doc." Kata oppa jahanam tu. "Nae, baiklah saya keluar dulu ya." Kata doc itu meminta izin untuk beredar. Oppa Jiae sekadar tersenyum manis. Doc itu pun membalas senyuman dia dan berlalu pergi.

"Yah, Jiae marah lagi ke? Dah dah lah tu. Oppa tahu oppa salah, mianhae." Katanya lalu duduk di kerusi berdekatan dengan katil Jiae. " Haah marah sangat! Geram tahu tak?! Geram. Macam lah minta maaf boleh ubah keadaan. Ingatkan duduk sana 2 minggu je nak buat kerja. Tak sangka dia tinggalkan kita lebih 2 minggu. Ada niat nak buang kita dalam life dia kot." Bebel Jiae.

"Dah tu, nak oppa buat apa?" Tanyanya. Jiae berdehem dan berkata, "Jiae nak oppa--Oppa--Erm, kejap nak fikir." Fikirnya bagi menebus kesilapan abangnya pada dirinya. "Ingatkan serious rupanya sempat lagi buat lawak apakah." Oppa Jiae tertawa kecil.

"Jahanam punya oppa. Serious lah ni cuma nak fikir benda susah oppa nak buat. Btw omma mana? Tak datang sini ke? Ke omma nak tengok kubur Jiae dulu baru nak balik? Appa, appa pun mana? Hilangkan diri nampak." Mulalah jelingan mata Jiae. "J--Jiae. Sebernanya.."

TBC

Annyeong guys . Acane chapter kali ni ? Ok ? Btw sorry tak update and sorry kalau ada yang typo mianhae ~ . Maklumlah tengah exam kan ohok . Hihi . Keep reading + vote + comment . Ok paipai . Wait for the next chapter . Luv you ~~ *fly kiss*

[C] MY DIARY ㅣ민윤기Where stories live. Discover now